اوپرت، جایی که کویر و جنگل یکدیگر را ملاقات می‌کنند!

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تماشایی‌ترین مرز داخل سرزمینمان را تصور کنید! جایی که جنگل و بیابان یکدیگر را به آغوش می‌کشند! مکانی با کوه‌های استوار و درختان تنومند که در مه غلیظ و ابر وسیع غوطه‌ور شده‌اند.
اوپرت

اوپرت نه‌فقط یکی از زیباترین مرزهای ایران که در میان مازندران و سمنان سایه گسترده است؛ بلکه یکی از عجیب‌ترین جاهایی است که در تمام عمرتان می‌توانید ببینید! اینجا یکی از محشرترین جاهای دیدنی سمنان است. همراه دلتامگ سفری به یکی از زیباترین نقاط ایران داشته باشید.

اوپرت کجاست؟

وقتی نام مرز به میان می‌آید شما یاد چه چیزی می‌افتید؟ واژه غم‌انگیز جدایی؟ شاید باید با اوپرت رویایی‌ترین مرز ایران آشنا شوید. جایی که کوهستانی جنگل و کویری بی‌انتها یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این مرز شگفت‌انگیز درست در میانه دو استان مازندران و سمنان واقع شده است. برای دیدن آن باید به 55 کیلومتری شمال شهرستان مهدی شهر بروید. کوه‌های سربه‌فلک کشیده اینجا همچون دیواری عظیم و باشکوه بین جنوبی‌ترین نقطه مازندران و شمالی‌ترین نقطه سمنان کشیده شده‌اند. فاصله تهران تا اوپرت حدود 318 کیلومتر است.

اوپرت کجاست؟

چرا باید اوپرت را از نزدیک دید؟

چشم‌اندازهای وسیع، چشمه‌های خنک با آبی گوارا، طبیعتی بکر و خوش آب و هوا و مناظری که تنها در رویاهایتان آن‌ها را تصور می‌کنید، هرچه که از زیبایی خلقت بخواهید اینجا خواهید دید! وقتی‌که به ارتفاعات این منطقه پا می‌گذارید اقیانوس وسیعی و بی‌انتهایی از ابر را زیر پای خود خواهید دید. اینجا حیرت‌انگیزترین جای ایران است.

چرا باید اوپرت را از نزدیک دید؟

چه چیزی اوپرت را تا این اندازه خاص کرده است؟

نکته جالب و عجیب درباره ارتفاعات این منطقه آن است که درست زمانی که ابرهای باران‌زای شمال کشور قصد ورود به مناطق کویری سمنان را دارند، این کوه‌های مرتفع مانع عبور آن‌ها می‌شوند. این‌گونه اقیانوس ابری بی‌نظیری در آن‌سوی اوپرت تشکیل می‌شود که ماندگاری زیادی دارد و تضاد عجیبی را بین دو نقطه جنگلی و کویری ایران پدید می‌آورد. از آنجایی که رسیدن به بالای این ارتفاعات کار دشواری است، بسیار بکر و منحصربه‌فرد باقی مانده است.

مطلب پیشنهادی:  طریقه خوشرنگ شدن شربت آلبالو

چه چیزی اوپرت را تا این اندازه خاص کرده است؟

آیا اوپرت اقامتگاه دارد؟

در بالای ارتفاعات هیچ اقامتگاهی نیست؛ اما اگر دلتان می‌خواهد یک شب اقامتی رویایی و به یاد ماندنی در این فضای دل‌چسب و تماشایی داشته باشید می‌توانید آنجا چادر برپا کنید یا در خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بومگردی درون روستاها با مردم مهمان‌نواز این منطقه هم‌سفره شوید.

آیا اوپرت اقامتگاه دارد؟

بهترین زمان سفر به اوپرت چه موقع است؟

مسلما در فصل‌های سرد سال اوپرت برفی و سفیدپوش است و رفتن به اینجا بسیار خطرناک است مگر این‌گونه شما یک کوهنورد حرفه‌ای باشید؛ اما اگر دلتان می‌خواهد تفریح دلپذیری اینجا داشته باشید بهتر است در بهار یا در فصل تابستان به اینجا سفر کنید که بتوانید شب را هم در همین ییلاق رویایی سپری کنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 10:03 ب.ظ

    باخسته نباشید سلام واقعا رویای خوش به حال کسانی موفق میشوند سفری داشته باشند

    پاسخ

  2. همراه با شما

    23 اسفند 1402 در 10:21 ب.ظ

    باسلام خسته نباشید واقعا رویای

    پاسخ

  3. ناشناس

    23 اسفند 1402 در 11:45 ب.ظ

    گوشه ای از ایران زیبای ما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…