اجاره خانه و خرید ملک در مناطق تهران

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد اجاره یا خرید خانه در تهران را دارید، لازم است قبل از اقدام به خرید، با متوسط قیمت در هر محله آشنا شوید تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید.
محله های تهران

خرید خانه در تهران کمی مشکل‌تر از شهرهای دیگر است؛ چرا که به دلیل وسعت آن شناخت همه محله‌ها کار چندان راحتی نیست؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره اجاره خانه و خرید ملک در تهران، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا با شناخت حدودی از محله‌ های تهران بتوانید به راحتی تصمیم به خرید بگیرید.

بهترین محله‌ های تهران برای زندگی کدامند؟

تهران از 22 منطقه تشکیل شده که هریک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و انتخاب بهترین محله برای زندگی، به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد و این بودجه شما است که تعیین می‌کند می‌توانید در کدام محله خانه بخرید. اما هنگام خرید و اجاره خانه در تهران به این نکته توجه داشته باشید که گرانترین محله‌ های تهران، تنها در شمال شهر پایتخت قرار ندارند و شما ممکن است با قیمت بسیار مناسب بتوانید در بالاشهر تهران صاحب خانه شوید؛ به همین دلیل برای آشنایی با قیمت اجاره و خرید ملک در مناطق تهران، چند محله را در بالاشهر، مرکز و پایین شهر تهران مورد بررسی قرار می‌دهیم با ما همراه باشید.

نقشه محله‌ های تهران

معرفی محله‌ های تهران به ترتیب قیمت

از مهم‌ترین ملاک‌ها برای خرید یا اجاره خانه، قیمت ملک است و این قیمت در شهر بزرگی مانند تهران بسیار متغیر است و شما به طور قطع نمی‌توانید بگویید که گرانترین خانه های تهران در شمال شهر قرار دارد و یا ارزانترین خانه های تهران در جنوب شهر است؛ چرا که بعضی از محله‌ها در این مناطق وجود دارند که این گفته را نقض می‌کنند؛ به همین منظور اسم محله‌ های تهران را بر اساس مناطق و قیمت ذکر می‌کنیم.

محله های تهران

خرید خانه در گرانترین محله‌ های تهران

اگر برای خرید خانه در تهران محدودیت مالی ندارید، محله‌ های منطقه یک می‌تواند بهترین انتخاب باشد؛ برای مثال محله‌های آجودانیه، قیطریه، نیاوران، اقدسیه، سعادت آباد، شهرک غرب و صادقیه بیشترین رنج قیمت را دارند و خانه در این محدوده‌ها تا متری 480 میلیون هم وجود دارد؛ در نتیجه برای خرید یک واحد آپارتمان 170 متری در آجودانیه به  70 میلیارد نقدینگی نیاز دارید. در حالی که با همین قیمت در محله سعادت آباد که در منطقه 2 قرار دارد می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان 300 متری شوید.

چند نمونه از آگهی های خرید ملک در این محدوده

محله های تهران

 اجاره خانه در گرانترین محله های تهران به چه صورت است؟

اجاره خانه در گرانترین مناطق تهران معمولاً در هر محله متفاوت و چالش‌برانگیز است و به دلیل داشتن امکانات و خدمات بالا، جذابیت زیادی برای اقامت دارند. برای مثال اجاره یک واحد آپارتمان 109 متری در قیطریه همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور، 2 میلیارد تومان است؛ در حالی که برای اجاره یک واحد آپارتمان 110 متری در سعادت آباد، به 1 میلیارد و 200 پول پیش و ماهیانه 30 میلیون اجاره نیاز دارید. برای مشاهده فایل‌های بیشتر می‌توانید به سایت دلتا مراجعه کنید.

محله های تهران

خرید خانه در تهران با بودجه کمتر از 50 میلیارد

برای زندگی در بهترین محله‌ های تهران حتما نیاز نیست که مبلغ بسیار بالایی بپردازید؛ برای مثال محله های پاسداران، ونک، میرداماد، ستارخان، دروس و اختیاریه که در مناطق دو و سه تهران تهران قرار دارند، اما با این وجود قیمت ملک به نسبت موقعیت جغرافیایی و امکانات محله بسیار مناسب است؛ برای مثال شما می‌توانید با 26 میلیارد در میرداماد صاحب خانه شوید؛ این در حالی است که قیمت اجاره خانه در میرداماد نیز تقریبا مناسب است و شما می‌توانید با اجاره ماهانه 6 میلیون و 1 میلیارد پول پیش، یک واحد اپارتمان 95 متری را اجاره کنید.

مطلب پیشنهادی:  محله کمیل تهران کجاست؟

خرید خانه با بودجه کمتر از 20  میلیارد در بالاشهر تهران

اگر بودجه محدودی دارید و از سوی دیگر علاقه‌مند هستید که در بالاشهر تهران صاحب خانه شوید، اختیاریه، اکباتان، جنت‌آباد، امیرآباد، یوسف آباد و فردوسی که در مناطق 4 تا 7 شهرداری قرار دارند، جزو بهترین محله‌ های تهران به شمار می‌آیند که با وجود بالاشهر بودن اما قیمت خرید و اجاره خانه در آن‌ها بسیار مناسب است؛ اما اگر با همین بودجه، دنبال خانه با متراژ بالا و امکانات رفاهی بیشتر هستید محله های  انقلاب و سیدخندان می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. برای مثال یک واحد آپارتمان فول آپشن نوساز در انقلاب همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور، 4 میلیارد و 365 میلیون تومان است.

محله های تهران

ارزانترین مناطق تهران برای خرید خانه

بخشی از منطقه 4 که شامل شمس‌آباد، تهرانپارس شرقی و اختیاریه است با توجه به موقعیت جغرافیایی اما قیمت خرید ملک در آن بسیار مناسب است؛ همچنین استاد معین، مهرآباد، دستغیب، منیریه، راه آهن، میدان حر، جمهوری، سلسبیل، هفت چنار، بهارستان، شاپور، زمزم، ابوذر، بلورسازی، دهکده المپیک، شهرک پلستان و  شهر ری جزو محله‌ های تهران هستند که مناطق 8 تا 22 تهران را تشکیل می‌دهند و قیمت خرید خانه در آن‌ها بسیار مناسب است؛ به عبارت دیگر ارزانترین مناطق تهران برای خرید خرید خانه به شمار می‌آیند که رنج قیمت بین 2 تا 12 میلیارد متغیر است؛ برای مثال یک واحد آپارتمان در محله زمزم که منطقه 17 تهران است 2 میلیارد است در حالی که یک واحد آپارتمان 70 متری نوساز در هفت حوض که منطقه 8 تهران است، قیمت آن 7 میلیارد می‌باشد.

چند نمونه از آگهی های خرید ملک در این محدوده

محله های تهران

اجاره خانه در ارزانترین محله های تهران

اجاره خانه در ارزانترین محله‌های تهران می‌تواند یک گزینه مناسب برای افراد با بودجه محدود یا کسانی که مایل به زندگی در مناطق کم‌هزینه‌تر هستند، باشد. در ادامه، به برخی از ارزانترین محله‌های تهران که معمولاً با قیمت اجاره مناسب‌تری همراه هستند، اشاره می‌شود:

  •  اجاره یک واحد اپارتمان 135 متری فول امکانات با ویو دریاچه چیتگر، 1/100/000/000 پول پیش و اجاره ماهیانه 1 یک میلیون تومان
  • اجاره یک واحد آپارتمان 148 متری نوساز همراه با پارکینگ و آسانسور در شهر ری، یک میلیارد و 500 پول پیش و بدون اجاره ماهیانه
  • اجاره یک واحد اپارتمان 102 متری 11 سال ساخت در شهرک راه آهن همراه با پارکینگ، انباری و آسانسور، 750 میلیون پول پیش و 1 میلیون اجاره ماهیانه

بررسی قیمت اجاره خانه در تهران

اجاره خانه در محله های تهران مانند خرید، در سال جاری رشد چشم‌گیری داشته به گونه‌ای که تقریبا اجاره خانه در مناطق بالاشهر و مرکز تهران برابر است. به عنوان مثال شما برای اجاره آپارتمان 240 متری در آجودانیه به 1 میلیارد پول پیش و اجاره ماهانه 30 میلیون نیازمندید در حالی که برای اجاره یک واحد آپارتمان 100 متری در محله هفت حوض که منطقه هشت تهران است به 1 میلیارد و 3090 میلیون پول پیش نیازمندید. بنابراین آنچه تعیین کننده اجاره خانه در تهران است در ابتدا موقعیت ساختمان، امکانات و بعد موقعیت جغرافیایی ملک است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین شهرک های اطراف تهران برای خرید خانه کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله ستارخان تهران + همه امکانات و نمونه آگهی

ستارخان از شلوغ‌ ترین و پر رفت‌وآمدترین محله‌های غربی تهران است که به واسطه دسترسی خوبی که…