۱۲ مکان دیدنی لاهیجان، عروس سبز گیلان

9
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تفاوتی ندارد عاشق طبیعت‌گردی هستید یا گشت‌وگذار در بازارهای سنتی را ترجیح می‌دهید. با هر ذائقه‌ای هم به این شهر شمالی سفر کنید، جاهای دیدنی لاهیجان برایتان جذاب خواهد بود.
جاهای دیدنی لاهیجان

اگر تمام چیزی که راجع به شهر لاهیجان می‌دانید در کلوچه و چای خلاصه می‌شود، باید به عرضتان برسانیم که در این مطلب حرف‌های بسیاری با شما خواهیم داشت. لاهیجان یا عروس سبز گیلان، شهری نسبتا پرجمعیت است که بخش بزرگی از شرق استان گیلان را در بر گرفته است. همراه دلتامگ باشید تا با جاهای دیدنی لاهیجان بیشتر آشنا شوید.

خرید ویلا در شمال

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

لاهیجان مملو از جاهای دیدنی و بسیار زیباست که برای گردشگران جذاب و تماشایی است. در ادامه به معرفی چند جاذبه معروف این شهر خواهیم پرداخت.

طبیعت شیطان کوه

بدون شک شیطان کوه در جدول جذاب‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان در رتبه نخست قرار می‌گیرد. شاید دلیل نام‌گذاری شیطان کوه، صدا‌های عجیب و غریب و مشکوکی بودند که مردم لاهیجان قدیم همیشه از طرف کوه می‌شنیدند. بعد‌ها مشخص شد صاحبان این صدا‌ها مردم عادی بودند که به صورت مخفیانه وارد این کوه می‌شدند.

بام سبز از جاهای دیدنی لاهیجان

بام سبز از دیگر مناطق دیدنی لاهیجان و در واقع زاده طبیعت بکر شیطان کوه بوده است. دلیل نام‌گذاری این منطقه که در بالاترین نقطه شیطان کوه قرار گرفته است، طبیعت بسیار سرسبز و مزارع زیبای چای هستند که در دامنه شیطان کوه مانند گوهری سبز می‌درخشند.

خرید ویلا در لاهیجان

استخر از جاهای دیدنی لاهیجان

این استخر عظیم از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان است که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، مساحتی در حدود ۱۷ هکتار و عمق ۴ متر دارد. وسط استخر را نیز جزیره‌ای زیبا در بر گرفته است.

تالاب سوستان

حتما تا به حال آوازه تالاب‌ها و گل‌های نیلوفر به گوش شما هم رسیده‌است. این تالاب با منظره‌های رنگارنگ و بکر در طول چهار فصل، زیستگاه پرندگان و آبزیان بسیار گوناگونی است.

تله کابین لاهیجان

بام لاهیجان جایی است که تمام جذابیت‌های این بهشت سرسبز را یک‌جا برایتان به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید با تله کابین لاهیجان مسیری ۱۵۰۰ متری را طی ۲۰ دقیقه بگذرانید و به بالاترین قسمت‌های بام لاهیجان برسید.

تله کابین لاهیجان

پارک جنگلی میرصفا

میان شلوغی شهر لاهیجان و در حوالی خیابان شقایق هم یک بوستان جنگلی سرسبز خودنمایی می‌کند. البته این پارک جنگلی در واقع از دیرباز جنگل بوده است و در سال ۹۵ به یک مجموعه توریستی تبدیل شد.

پل خشتی از جاهای دیدنی لاهیجان

به سمت جنوب غربی لاهیجان که حرکت کنیم، گذرمان به محله‌ای تاریخی به نام «پرده‌سر» می‌افتد که در زمان حکومت آل کیاء بر گیلان (حدود قرن ۸ تا ۱۰ هجری) به وجود آمده است.

مسجد تاریخی اکبریه

یکی از میراث تاریخی و گرانبهای لاهیجان مسجد اکبریه است که با معماری زیبای خود توجه همه علاقه‌مندان به معماری و تاریخ را به خود جلب می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  در سن پترزبورگ روسیه یک ماه شب را به چشم نمی‌بینید!

حمام گلشن

برخی از قسمت‌های نمای بیرونی حمام گلشن به دلیل مرمت نامناسب دچار آسیب شده‌است اما هنوز در این حمام جذابیت‌های فراوانی برای تماشا وجود دارد.

شیطان کوه

بازار سنتی

بازارهای شمال رنگ و بوی دیگری دارند و حتی قدم زدن در آن‌ها هم حال آدم را خوب می‌کند! بازار سنتی لاهیجان مانند نسخه کوچک‌تری از بازار بزرگ رشت است.

زیپ‌لاین هیجان‌انگیز لاهیجان

بام سبز و شیطان کوه آن‌قدر زیباست که دلتان می‌خواهد بر فراز آن پرواز و از بالا تماشایش کنید. تله‌کابین و زیپ‌لاین این خواسته دل را اجابت می‌کنند.

شیخانبر از جاهای دیدنی لاهیجان

منطقه شیخانبر جزو آن دسته از جاهای دیدنی لاهیجان است که هم جاذبه‌های طبیعی دارد و هم تاریخی است. شیخ زاهد جد مادری پادشاهان صفوی است. به همین دلیل منطقه شیخانبر لاهیجان یکی از مقاصد اصلی سفر پادشاهان صفوی به شمال کشور بوده است.

شیخانبر

قیمت خرید ویلا در لاهیجان

لاهیجان یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمال کشور است که سفر به آن برای خیلی‌ها جذاب و دوست‌داشتنی است. اگر قصد سفر به این شهر زیبای شمالی را دارید آشنا شدن با جاذبه‌های آن بدون شک برای شما مفید است. با این وجود باید بدانید که لاهیجان همچنین یکی از بهترین شهرهای شمال کشور برای خرید خانه و ویلا است. قیمت خرید ویلا در این شهر از چهار میلیارد تا سی میلیارد متفاوت است. خرید ویلا در لاهیجان برای کسانی که این شهر را به‌عنوان یکی از مقاصد تفریحی و گردشگری دائم خود انتخاب می‌کنند، یک پیشنهاد عالی است.

نوع ملک متراژ سال ساخت قیمت خرید (تومان)
ویلای روستایی 269 متر نوساز ۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ویلای شهری 220 متر 2 سال ساخت ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سخن پایانی

جاهای دیدنی لاهیجان همیشه در لیست بهترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی گیلان قرار داشتند. این شهر زیبای شمالی درست است که از دریا فاصله بسیاری دارد، اما دارای جاذبه‌های بسیاری است. مزارع چای این شهر چنان مناظر طبیعی به این شهر بخشیده‌اند که در هیچ جای دیگر ایران نخواهید دید. در آخرین روزهای پاییز سفر به این شهر زیبا را از دست ندهید؛ چراکه پاییز زیبایی آن را دوچندان کرده است.

9 دیدگاه

  1. ناشناس

    2 آبان 1401 در 7:20 ب.ظ

  2. دریای خون

    3 آبان 1401 در 2:35 ب.ظ

    اولا اسم اصلی کوه شاه نشین کوه هست ک بعدها به شیطان کوه تغییر کرد …دوما عکسی ک از پل خشتی گذاشتین پل خشتی لاهیجان نیس…بعدش پردسر باید بگید ن پرده سر …….

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      9 آبان 1401 در 4:42 ب.ظ

      عکس پل اصلاح شد و ممنون از همراهی‌تون

      پاسخ

  3. واحدی

    4 آبان 1401 در 1:23 ب.ظ

    عکس پل خشتی لنگرود رو گذاشتید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      9 آبان 1401 در 4:39 ب.ظ

      اصلاح شد

      پاسخ

  4. ناشناس

    5 آبان 1401 در 7:04 ق.ظ

    عالی خیلی دوست دارم برم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      5 آبان 1401 در 9:24 ق.ظ

      امیدوارم بتونید تشریف ببرید.

      پاسخ

  5. Tamool

    12 آبان 1401 در 10:54 ب.ظ

    اصلا لاهیجان کجا هست ؟بلا می سر ده😘😘

    پاسخ

  6. ناشناس

    16 آبان 1401 در 7:53 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…