سفر به بهشت گیلان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تجربه بهشتی خنک در تابستانی جهنمی باید به این مکان سفر کنید.
ماسال

تابستان فصل تعطیلات و بهترین فرصت برای سفرکردن است. اگر شما هم به دنبال محلی خنک برای به پایان رساندن تابستان خود هستید، دلتامگ در این مطلب، ماسال، یکی از جذاب‌ترین و فوق‌العاده‌ترین مقاصد گردشگری را به شما معرفی می‌کند.

ماسال کجاست؟

ماسال، بهشتی که در شمال کشور قرار دارد، شهر کوچکی در استان گیلان است که در فاصله 51 کیلومتری شهر رشت، مرکز استان گیلان، قرار دارد. فاصله تهران تا ماسال، 371 کیلومتر و برای رسیدن به آن تقریبا 4 ساعت‌ونیم زمان لازم است. شهر ماسال به عنوان ییلاقی خنک، بعد از رودبار، مرتفع‌ترین شهر در استان گیلان است.

ییلاق

جاذبه‌های شهرستان ماسال

ییلاق‌هایی که در ماسال قرار دارند، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری در این شهر هستند. ییلاق‌های این شهر، با هوایی پاک و دل‌انگیز، آبشارهایی بلند، مراتعی سرسبز و دور از شلوغی و آلودگی شهری، همه ساله یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران به شمار می‌روند. ییلاق یا سردسیر، به مناطقی گفته می‌شود که برای سکونت در فصول گرم سال مناسب هستند. در ادامه به بررسی ییلاق‌های معروف ماسال می‌پردازیم:

1. ییلاق اولسبلانگاه ماسال

ییلاق اولسبلانگاه در ارتفاع 1490 متر از دریا قرار گرفته و موقعیت آن در 27 کیلومتری شمال غرب ماسال است. کلمه اولسبلانگاه از دو بخش “اولَس” و “بِلَانگاه” تشکیل شده و در زبان محلی به معنای محل روییدن درخت ممرز است. درخت ممرز درختی است که تا 25 متر رشد می‌کند و در جنگل‌های هیرکانی می‌روید. این درخت جزو درختان سردسیری است که در ارتفاع بالای 600 متر و در کنار درختان راش و بلوط می‌روید. ییلاق اولسبلانگاه جزو مناطق حفاظت شده‌است که تنها ساخت‌وساز با مصالح چوبی در آنجا امکان‌پذیر است. بکر بودن این ییلاق به حدی است که افراد محلی گیلکی نیز، برای گذران از روزهای گرم تابستان، این ییلاق را انتخاب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  روش صحیح تیغ زدن صورت برای خانم‌ها

2. ییلاق سوچاله

سوچاله در زبان گیلکی به معنای مکان و محلی است که در آن گلپر و گیاه خنجری رشد می‌کند. این ییلاق در ارتفاع 1800 متر از دریا و بالاتر از ییلاق اولسبلانگاه و در فاصله 25 کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. در این منطقه هنگام غروب خورشید، منظره‌ای همچون بهشت رو‌به‌روی شماست.

تابستان

3. ییلاق تلارگاه

تلارگاه جزو زیباترین و بکرترین ییلاق‌های ماسال است. بکر بودن این ییلاق به حدی است که اینترنت در آن آنتن نمی‌دهد. تلارگاه مناسب‌ترین مقصد برای افرادی است که می‌خواهند چندروزی را دور از تکنولوژی و در دل طبیعت سپری کنند تا آرامش از دست‌رفته خود را بازیابند.

4. ییلاق اسپی دشت

ییلاق اسپی دشت جزو خیره‌‌کننده‌ترین ییلاق‌هاست. وجود اقیانوس ابر در این ییلاق به دلیل قرارگیری در ارتفاع بالا، تجربه‌ای شگرف به شما می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد که در میان ابرها قدم بزنید. دیگر جاذبه‌ای که در این ییلاق وجود دارد اسب‌هایی هستند که در طبیعت رها شده‌اند.

نتیجه‌گیری: در دنیای ماشینی و شلوغ امروز، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش مشکلات و افزایش انرژی، پناه‌بردن به طبیعت است. در مطلب بالا ماسال را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری داخل کشور مورد بررسی قرار دادیم.

پیشنهاد مطالعه: خانه‌ اشرافی دی‌کاپریو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

روی دستان خدا راه بروید!

طی چند سال اخیر پل‌های منحصر به فردی در سراسر دنیا ساخته شده‌اند که باعث هیجان بیشتر برای …