سفر به عروس شهرهای شمال!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نوشهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است که در غرب استان مازندران قرار دارد و سالانه میزبان توریست‌های بی‌شماری می‌باشد.
عروس شهرهای شمال

‌نوشهر که به دلیل زیبایی خیره‌کننده‌اش لقب عروس شهرهای شمال را گرفته، در غرب استان مازندران قرار دارد. این شهر زیبا از شمال به دریای خزر (کاسپین)، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، از غرب به شهرستان چالوس و از شرق به شهرستان نور متصل است. وسعت شهر زیبای نوشهر بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر مربع است. آب و هوای دلپذیر آن معتدل مرطوب و کوهستانی است. به علاوه نزدیکی با کوه و دریا و وجود آثار تاریخی و مناطق دیدنی و ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی باعث شده تا به یکی از مقاصد مسافران داخلی و خارجی تبدیل شود. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا بیشتر با عروس مازندران آشنا شویم.

عروس مازندران

معرفی کامل عروس شهرهای شمال

موقعیت جغرافیایی نوشهر

این شهر از شمال به دریای کاسپین، از جنوب به بخش بلده‌نور، رشته‌کوه‌های البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان چالوس متصل است. ارتفاع نوشهر از سطح دریا ۲٫۹− متر است. نوشهر دارای سه شهر به نام‌های شهر نوشهر، شهر پول، شهر کجور، دو بخش مرکزی و کجور، شش دهستان به نام‌های خیروکنار، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، زانوس رستاق و توابع کجور است. بزرگ‌ترین بخش این شهرستان بخش کجور نام دارد که حدود دو سوم از مساحت این شهرستان را فرا گرفته‌است.

آب و هوای عروس شهرهای شمال

آب و هوای نوشهر به شدت تحت تاثیر موقعیت مکانی آن است. نزدیکی به دریا عامل اصلی رطوبت در این شهر است. تقریبا در تمام فصول سال بارندگی در نوشهر دیده‌می‌شود حتی در تابستان هم امکان بارش باران در این شهر وجود دارد اما وجود دریا مانع از بارش فراوان برف در فصول پاییز و زمستان می‌شود. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا اردیبهشت است. آب وهوای نوشهر در این ماه بسیار دل‌انگیز و خنک است.

مطلب پیشنهادی:  6 شرط لازم برای نگهداری گل بابا آدم در خانه

سفر به عروس مازندران

بندر نوشهر

بندر نوشهر یکی از مهم‌ترین بندرهای اقتصادی و تجاری ایران است. این بندر به عنوان نزدیک‌ترین بندر به پایتخت محسوب می‌شود. سالانه حجم زیادی کالا از طریق این بندر مبادله می‌شود. ساخت بندر نوشهر در سال ۱۳۰۹ توسط شرکت‌های بورورکس از هلند و آگرمن بلژیک آغاز و در سال ۱۳۱۸ بهره‌برداری شد.
قطعات و ماشین‌آلات کارخانه ذوب آهن کرج اولین محموله‌ای بود که از روسیه با یک کشتی تجاری به ظرفیت ۱۰۰۰ تن بارگیری و سال ۱۳۱۸ در بندر نوشهر تخلیه شد. در هر سال حداقل ۵۰۰ کشتی در این بندر جا به جا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آیا به بام ایران سفر کرده‌ اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…