سفری حیرت انگیز در میان ابرها!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی جاده‌ها در ایران به‎قدری تماشایی هستند که خود به مقاصدی بی‌نظیر برای گردشگران تبدیل شده‌اند. گردنه حیران یکی از این جاده‌هاست.
سفر به گردنه حیران

در اواسط جاده آستارا به اردبیل، جاده‌ای شگفت‌انگیز گردنه حیران قرار دارد. منطقه‌ای بسیار تماشایی‌ و با طبیعتی خیره‌کننده که تجربه رانندگی میان ابرها را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای سفر به گردنه حیران باید به سمت شمال غربی کشور حرکت کنید. این جاده به طول ۳۵ کیلومتر جزو یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران شناخته می‌شود. منطقه‌ای ییلاقی و که از آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان آغاز می‌شود. نگران طولانی شدن مسیر در این جاده زیبا نباشید، ویلاها و خانه‌هایی در این محدوده قرار دارند که با اجاره خانه‌ها به صورت چند روزه می‌توانید، اقامتی خاطره‌انگیز را درکنار خانواده و عزیزان خود تجربه کنید.

گردنه حیران

جاذبه‌های دیدنی سفر به گردنه حیران

در هر قسمت از گردنه حیران، جاذبه‌هایی وجود دارد که می‌توانند لحظه‌های فراموش نشدنی برای شما به ارمغان آورند. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا نگاه کوتاهی به دیدنی‌های این جاده بیندازیم.

سفر به گردنه حیران = سفر میان ابرها

نخستین چیزی که هنگام عبور از گردنه حیران چشم شما را نوازش می‌دهد و باعث شگفتی شما می‌گردد، پوشش جنگلی است که در دو طرف شما قرار دارد. به مرور مراتع را هم می‌بینید که در بین آن‌ها کلبه‌هایی قرار دارند. در این میان دام‌های در حال چریدن یا اسب‌های آزادی که به این سو و آن سو می‌دوند، زیبایی منظره را دو چندان می‌کند. ارتفاع بلندترین قسمت این گردنه از سطح دریا حدودا ۱۵۰۰ متر است. علت اصلی به وجود آمدن مه در گردنه حیران، رطوبت دریای خزر است و ارتباطی با بلندی این گردنه ندارد.

مطلب پیشنهادی:  پارچه های مناسب لباس تابستانی

جنگل هیرکان

یکی از ویژگی‌های این گردنه این است که در نقطه مرزی قرار دارد و با قرار گرفتن در آن در یک سوی جاده، جنگلی انبوه و متعلق به پارک ملی هیرکان را مشاهده خواهید کرد. به سبب داشتن ویژگی‌هایی خاص این جنگل، پیشنهاد ثبت جهانی این پارک ملی نیز مطرح شده‌است و شاید در آینده جزو فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد. این جنگل چند میلیون ساله که در جنوب دریای خزر قرار دارد بین کشورهای ایران و آذربایجان مشترک است.

سفر میان ابرها

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو نام یکی از جنگل های بسیار زیبای ایران است که در فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر نمین و ۳۰ کیلومتری از شهر اردبیل قرار گرفته است. این جاذبه دیدنی به علت برخورداری از جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی-مرتعی به یکی از پرطرفدارتری مقاصد گردشگری است.

پیشنهاد مطالعه: آخر هفته ای خنک در تهران!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…