سامانه ثبت معاملات و املاک کشور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر انتقال ملک و پرداخت وجه توسط افراد فاقد صلاحیت انجام شود به کلاهبرداری می‌انجامد، بنابراین سامانه ثبت معاملات و املاک کشور جهت شفاف‌سازی امور مربوط به معاملات تأسیس شده است.
سامانه ثبت معاملات و املاک کشور

سامانه ثبت معاملات و املاک کشور از جمله مواردی است که افراد باید پیرامون آن اطلاع داشته باشند. در کشور ما ایران مرسوم است برای معاملات ملکی دو طرف قرارداد ابتدا در دفتر املاک حضور پیدا کرده و اقدام به تنظیم قرارداد می‌کنند. بعد از فراهم‌شدن تمام مقدمات معمول برای انجام معاملات، مانند پول خریدار و پرداخت مالیات از سوی فروشنده در تاریخ تعیین شده اقدام به انتقال رسمی سند ملک می‌کنند. همراه دلتا مگ باشید.

سامانه ثبت معاملات و املاک کشور

سامانه ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir همچون سامانه سابا hmi.mru.ir یک سامانه اختیاری و جامع در سطح کل کشور است که با هدف شفاف‌سازی روند معاملات و املاک کشور روی کار آمده است.

در حال حاضر امکان استفاده از این سامانه برای گرفتن کد رهگیری ملک برای همه افراد جامعه فراهم شده است و افراد می‌توانند برای شفاف‌سازی امور مربوط به املاک و مسکن و کاهش سوءاستفاده‌های احتمالی از سایت ایران املاک یا سامانه ثبت قرارداد اجاره مسکن، برای ثبت معاملات خود استفاده نمایند.

سامانه ثبت معاملات و املاک

نحوه ورود به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور

  • برای ورود به این سامانه در ابتدا باید در مرورگر دستگاه خود عبارت (سامانه ثبت معاملات و املاک کشور) را جست‌وجو نمایید.
  • حالا در صفحه جدید باید نتایج جست‌وجو برای شما نشان داده شود. در این زمان باید روی اولین لینک به نشانی iranamlaak.ir کلیک کنید.
  • اکنون وارد صفحه اصلی سایت ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir می‌شوید. برای ورود به سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمایید.
  • در مرحله بعد، برای ورود به سامانه ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir، نام کاربری و رمز عبوری را که در هنگام ثبت‌نام در سایت ایران املاک دریافت کرده‌اید، در کادرهای مربوطه وارد کرده و پس از واردکردن کد امنیتی، دکمه ورود را بزنید.
مطلب پیشنهادی:  دریافت این مهریه غیرممکن است

نحوه ورود به سامانه ثبت معاملات

پیشنهاد مطالعه: وام اجاره مسکن در سال جدید چقدر است؟ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

قوانین جدید گواهینامه خیلی مهم هستند

افرادی که اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی کرده‌اند یا می‌خواهند آن را دریافت کنند، باید …