5 گیاه آپارتمانی سیاه رنگ برای دکوراسیون‌های خاص

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از گیاهان آپارتمانی خاص می‌تواند محیط خانه شما را لوکس و زیبا کند؛ برای آشنایی با این گیاهان همراه ما باشید.
گیاه آپارتمانی سیاه رنگ

وجود گیاه خصوصا برای محیط‌های آپارتمانی بسیار لازم است؛ چرا که حس نشاط و تازگی را در محیط خانه حفظ خواهد کرد. قرار دادن گیاهان آپارتمانی مقاوم در خانه باعث می‌شود زیبایی دکوراسیون بیشتر به چشم آید، این زیبایی هنگامی بیشتر می‌شود که ما بتوانیم گیاهان خاصی را خریداری کنیم. گیاه آپارتمانی سیاه رنگ ، جزو خاص‌ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌آیند که جلوه‌‍ای خاص به خانه شما می‌بخشد. برای آشنایی با این گیاه خاص تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع گیاه آپارتمانی سیاه رنگ 

فیکوس الاستیکا جزو گیاه آپارتمانی برگ پهن است که متعلق به خانواده بنجامین است؛ برگ‌های این گیاه بزرگ و پهن است که به رنگ سبز تیره، قرمز، سفید و حتی زرد رشد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن مقاومت بالا در برابر کم نوری است؛ بنابراین شما می‌توانید به راحتی آن را در محیط خانه نگه‌دارید. این گیاه آپارتمانی مقاوم به سایه با برگ‌های بزرگ، بهترین انتخاب برای محیط‌های اداری است و می‌تواند جلوه‌ای خاصی به محیط کار شما ببخشد. بهترین زمان برای آبیاری فیکوس الاستیکا، هنگامی است که خاک گیاه خشک شده باشد.

گیاه آپارتمانی سیاه رنگ

اشوریا مشکی

رشد طولی این گیاهان بسیار کم است و برگ‌های بسیار ضخیم و چرمی دارد؛ اما با همین ظاهر کوچک و زیبا طرفداران بسیاری دارد و جزو یک گیاه آپارتمانی لوکس به شمار می‌آید. برای نگهداری این گیاه در محیط آپارتمان لازم است به چند نکته توجه داشته باشید.

اشوریا، جزو گیاه آپارتمانی مقاوم به نور کم و می‌تواند در محیط‌هایی با نور کمتر رشد کند. بنابراین برای قرار دادن در آپارتمان انتخاب مناسبی است؛ برگ‌های ضخیم این گیاه امکانی را به وجود آورده تا بتواند آب را برای مدت زمان بیشتری در خود نگه دارد؛ در نتیجه برای جلوگیری از خراب شدن آن باید فواصل آبیاری طولانی باشد.

مطلب پیشنهادی:  4 روش آسان برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر در خانه

گیاه آپارتمانی سیاه رنگ

هاورتیا

از دیگر گیاه آپارتمانی سیاه رنگ می‌توان به هاورتیا اشاره کرد؛ برگ‌های این گیاه ضخیم و مخروطی شکل است که به دو شکل رشد می‌کنند. برخی از گونه‌ها برگ‌های نقش برجسته و برخی دیگر برگ‌های صاف و بدون تکه دارند. این گیاه تنها می‌تواند تا ده‌ سانتی‌متر رشد کند؛ بنابراین برای محیط‌های تراس انتخاب مناسبی است.

 تارو  گیاه آپارتمانی سیاه رنگ

یکی از دلایل محبوبیت این گیاه در بین مردم برگ‌های خاص آن است. برگ‌های این گیاه به صورت قلبی شکل است و در رنگ‌های مختلف مشکی، سبز و  بنفش وجود دارند. بنابراین این گیاه می‌تواند یک انتخاب عالی برای تزیین خانه ایرانی باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام نگهداری از گیاه تارو به آن توجه داشت، آبیاری منظم آن است. برای این گیاه رطوبت خاک و پر نور بودن محیط اهمیت بسیاری دارد؛ اما توجه داشته باشید که نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

گیاه آپارتمانی سیاه رنگ

 آئونیوم یا گل رز سیاه

یکی دیگر از انواع گیاه آپارتمانی سیاه آئونیوم است که بسیاری آن را با نام رز سیاه می‌شناسند. برگ‌های این گیاه ضخیم و گوشتی است که به شکل چرخشی به بالا و در جهت نور قرار می‌گیرند. آئونیوم به نور مستقیم نیازمند است؛ اما می‌تواند در محیط‌های کم نور نیز رشد کند با این تفاوت که رنگ برگ‌های آن تغییر می‌کند. آبیاری گیاه باید به گونه‌ای باشد که خاک بین دو آبیاری خشک باشد و در حین آبیاری، به میزان کمی آب نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه: پرپشت شدن برگ گیاهان تنها با رعایت 4 نکته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…