4 روش آسان برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر در خانه

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر مدت‌ها است که صفحه کلید کامپیوتر خود را تمیز نکرده‌اید وقت آن رسیده که دست به کار شوید و با چند حرکت ساده آن را مانند روز اول تمیز کنید.
تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

در دنیای امروزی که بیشتر افراد نیازهای خود را با دنیای تکنولوژی برطرف می‌کنند، کامپیوتر و لپ تاپ جزو آن دسته از وسایلی هستند که روزانه در خانه و محیط کار، با آن سروکار داریم؛ بنابراین برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان توجه به تمیز بودن قطعات آن اهمیت بسیاری دارد؛ کیبورد کامپیوتر، در میان سایر قطعات آن، از حجم بالای آلودگی برخوردار است و با توجه به اینکه بسیاری از ما نمی‌دانیم چگونه دکمه کیبورد را تمیز کنیم؛ این کثیفی‌ها تجمع پیدا کرده و به مرور سلامت ما را به خطر می‌اندازد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه تمیز کردن کیبورد کامپیوتر را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

راحت‌ترین روش تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

ساده‌ترین روش برای پاک کردن کیبورد کامپیوتر این است که صفحه‌کلید را وارونه کنید، به قسمت زیرین ضربه بزنید؛ در صورتی که با ضربه آشغال بین کیبوردها بیرون نیامد، لازم است که صفحه کلید را از کامپیوتر جدا کنید و در صورتی که از کیبورد بی‌سیم استفاده می‌کنید، بی سیم آن را خاموش کنید. سپس صفحه‌کلید را بالا نگه دارید و دوباره به آن ضربه بزنید؛ توجه داشته باشید که، اگر از صفحه‌کلید با ‌کلیدهای قابل جابجایی استفاده می‌کنید، آن‌ها را بردارید و بدون آن‌ها صفحه‌کلید را تکان دهید. روی قسمت زیرین کیبورد ضربه بزنید. تا مطمئن شوید که هیچ چیزی روی صفحه‌کلید چسبیده نیست. در نهایت مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

استفاده از فرچه برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

برای پاک کردن صفحه کلید می‌توانید از انواع برس‌های کیبورد که در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف تولید شده‌اند استفاده کنید یا اینکه از فرچه مسواک قدیمی خود کمک بگیرید. مزیت استفاده از برس‌های کیبورد این است که  برس‌های تمیزکننده نایلونی که در کیت‌های تمیزکننده یا به تنهایی موجود هستند، می‌توانند شبیه یک گردگیر کوچک دستی عمل کنند و تمام مواد غذایی و خرده نان را از میان صفحه کلید پاک کنند. در صورتی که از برس مسواک استفاده می‌کنید نیز، به سادگی برس را بین فضای کلیدها خود بگذرانید تا صفحه کلید شما به همان تمیزی شود که روز اول خریدید.

تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

استفاده از فشار هوا

یکی از ضروری‌ترین وسایلی که هریک از ما برای کیبورد خود نیاز داریم، یک اسپری هوای فشرده است؛ شما با استفاده از این اسپری‌ها می‌توانید گردو غبار بسیاری که بین دیواره‌های صفحه کلید چسبیده است را جدا کنید؛ برای استفاده از این محصول کافی است شیلنگ پلاستیکی نی مانند را مابین کلیدهای کیبورد حرکت دهید تا تمام ذرات ریز و غبار با جریان هوا خارج شود. در هنگام استفاده از اسپری توجه داشته باشید با توجه به اینکه هوای فشرده تمام ذرات را از کیبورد خارج می‌کند، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم خود بهتر است این کار را در فضای باز انجام دهید. همچنین احتیاط کنید که نی این اسپری به صفحه کلید نچسبد و اندکی فاصله داشته باشد. چرا که هوای فشرده شده در چنین شرایطی متراکم شده و رطوبت و لکه‌ برجای می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی:  5 شرط لازم برای رشد انفجاری گیاه فیکوس لیراتا

تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

ژل پاک کننده

برای تمیز کردن کیبورد کامپیوتر، یک روش موثر دیگر خرید ژل یا آدامس تمیز کننده است؛ این آدامس‌ها با رنگ‌های روشن در بازار موجود هستند تا ما بتوانید هنگام استفاده میزان آلودگی را مشاهده کنید؛ برای استفاده از این روش کافی است چسب را به تمام شکاف‌ها و درزهای کیبورد فشار دهید و آن را به آرامی حرکت دهید؛ این روند را تا جایی می‌توانید ادامه دهید که رنگ ژل کاملا تیره شود.

با توجه به اینکه در ساختار برخی از این ژل‌ها از روغن استفاده می‌شود، ممکن است حین پاکسازی مقداری روغن میان دکمه‌های کیبورد بر جای بماند و مرور زمان باعث خرابی آن شود؛ بنابراین بهتر است بعد از پایان کار با استفاده از گوش پاک‌کن، تمام رطوبت را پاک کنید.

تمیز کردن کیبورد کامپیوتر

شستشوی دکمه کیبورد

راحت‌ترین روش تمیز کردن کیبورد کامپیوتر، مربوط به صفحه کلیدهایی است که قابلیت جا‌به‌جایی دارند؛ اما قبل از پاک کردن این کلیدها به یاد داشته باشید که حتما از آن‌ها عکس بگیرید تا بعد از اتمام کار هنگام جایگذاری دچار اشتباه نشوید؛ بعد از جدا کردن این کلیدها آن‌ها را در ظرفی حاوی آب و صابون بریزید و به کمک فرچه به خوبی آن‌ها را تمیز کنید؛ سپس هر یک از دکمه‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا به خوبی خشک شوند؛ برای قسمت‌های غیر رسانا نیز می‌توانید از یک پارچه مرطوب کمک بگیرید و به هیچ عنوان از آب و صابون استفاده نکنید؛ چرا که با ورود آب به داخل مدارها، امکان خرابی وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: 6 ترفند ساده برای تمیز نگه داشتن خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…