مراقب این گیاهان گوشتخوار در خانه‌های خود باشید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه گیاهان مواد غذایی را از خاک دریافت می کنند، پس چرا بعضی از آن‌ها حشره یا موجودات دیگر را می‌خورند؟ برای آشنایی با این گیاهان عجیب تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
گیاهان گوشتخوار آپارتمانی

آیا افسانه گیاه آدم خوار حقیقت دارد؟ در بعضی مناطق جهان گیاهانی رشد می‌کنند که به گیاهان گوشتخوار مشهور هستند. این گیاهان در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. چرا که علاوه بر زیبایی، حشرات مزاحم را نیز می‌خورند. حدود ۶۰۰ گونه گیاه گوشت خوار وجود دارد. تعدادی از این نوع گیاهان را می‌توان در آپارتمان نگهداری کرد. در صورتی که علاقه‌مند هستید با گیاهان گوشتخوار آپارتمانی آشنا شوید و در خانه خود آن‌ها را نگهداری کنید، تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

 گیاهان گوشتخوار چگونه طعمه خود را شکار می‌کنند؟

همه گیاهان برای رشد به خاک نیاز دارند و از آن تغذیه می‌کنند. اما گیاهان گوشتخوار که در مرداب‌ها و لجنزارها رشد می‌کنند، و به دلیل اینکه خاک این مناطق تهی از مواد مغذی است، این گیاهان برای دریافت نیتروژن و مواد مغذی دیگر، حشرات را شکار می‌کنند.

هنگامی که حیوان، پرنده‌ کوچک یا حشره‌ای روی برگ این گیاهان می‌نشیند، برگ‌ها به طور ناگهانی بسته می‌شوند و گیاه تیغ‌های خود را در بدن این جاندار فرو می‌برد و شیره‌ جان آن را که شامل خون یا نوعی لنف است با خارهای خود می‌مکد. این در صورتی است که اگر جاندار مورد نظر باب میل و سلیقه‌ آن‌ها نباشد هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و طعمه‌ زنده می‌ماند. هوش این گیاهان در حدی است که اگر جسمی بی‌جان به اندازه‌ طعمه‌ دلخواه گیاه بر سرشاخه و برگ آن‌ها بگذارید، گیاه هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

گیاهان گوشتخوار آپارتمانی

گیاهان گوشتخواری که می‌توان در آپارتمان نگهداری کرد

 گیاه ونوس حشره‌خوار

یکی از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین گیاهان حشره‌خوار، گیاه ونوس است. آنچه که این گیاه را منحصر به فرد می‌کند، رشد گل‌ها در بالای برگ آن است. حشراتی که قصد گرده افشانی داشته باشند، در دام این گیاه نخواهند افتاد. تعداد دفعات شکار این گیاه محدود است و در طول عمر خود فقط ۳ یا ۴ بار می‌تواند شکار انجام دهد.

مطلب پیشنهادی:  اگر خانه ندارید بخوانید

دروزرا یا شبنم خورشید

این گیاه زیبا از بالا شبیه به یک قطره درشت و براق هست که عرض آن به ۵ الی ۱۰ سانتی متر خواهد رسید، برگ‌های سرخ رنگ و دارای کرک در روی ساقه‌ها قرار دارند و قسمت پایین و ساقه‌ها سبز می‌باشد. این گیاه دارای گل‌های سفید رنگ است.

همانند سایر گیاهان گوشت خوار دروزرا طعمه‌های خود را از طریق برگ‌ها به دام می اندازد، به این شکل که تارهایی سوزنی شکل بر روی برگ وجود دارند که نوک هر یک از آن‌ها یک قطره ماده چسبناک وجود دارد که طعمی شیرین دارد همین قطرات حشرات را به خود جذب می‌کنند و همین کار هر موجود کوچکی را تمام می‌کند. پس از اینکه گیاه از تسلیم شدن طعمه کاملا اطمینان حاصل کرد آنزیمی برای هضم و جذب حشره ترشح می‌کند و مدت هضم حدود ۲ روز طول می‌کشد.

گل ساراسینا

اگر دنبال یک گیاه گوشت خوار جذاب و آپارتمانی هستید ساراسینا یک گزینه فوق‌العاده برای شما خواهد بود. این گیاه در اوایل بهار شروع به گلدهی می‌کند. ولی پس از اتمام گلدهی کوزه‌های آن تا اواخر پاییز باقی می‌مانند و کم کم شروع به پژمرده شدن می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: این گیاهان برای رشد به خاک نیاز ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

همان‌طور که می‌دانید، کرم و قهوه‌ای در دیزاین خانه‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای دارند و خیلی…