هرگز از این وسایل در دکور خانه استفاده نکنید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای داشتن یک دکور زیبا و چشم‌نواز در خانه خود لازم است از قرار دادن یک‌سری وسایل در خانه خودداری کنید.

طراحی دکوراسیون خانه چنانچه از اصول و قواعد خاص خود پیروی نکند، ممکن است نتیجه عکس داشته و دکوراسیون خانه شما را بی روح و شلخته جلوه دهد. در صورتی که قصد دارید یک دکوراسیون داخلی بی‌نقص داشته باشید، لازم است با نبایدهای چیدمان در دکوراسیون داخلی منزل آشنا شوید. چنانچه به اینگونه مطالب علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نبایدهای چیدمان در دکوراسیون داخلی منزل

پارچه‌های تیره و سنگین

در گذشته برای گرمابخشی مصنوعی به فضای خانه،  استفاده از تزیینات و پارچه‌های سنگین و تیره بسیار کاربرد داشت. امروزه این نوع دکوراسیون فضای اتاق‌ها را خسته‌کننده و به نوعی تیره می‌کند. به همین دلیل، بهتر است پرده‌های پشمی ضخیم و پتوهای سنگین خود را با پارچه‌های شاداب و رنگ‌های گرمی که می‌تواند به نشاط‌بخشی فضای خانه شما کمک کند، تعویض کنید.

نبایدهای چیدمان در دکوراسیون داخلی منزل

وسایل چوبی یک‌دست

اگر بیشتر مبلمان خانه شما از جنس چوب‌های یک‌دست و همرنگ هستند، بهتر است برخی از آن‌ها را تغییر دهید. چوبی بودن بیشتر مبلمان و وسایل خانه می‌تواند کمی یکنواخت و خسته‌کننده به‌نظر برسد.

برای جذابیت بیشتر می‌توان از ترکیب چوب‌هایی با رنگ‌های متفاوت استفاده‌کرد و حتی یک یا دو قدم جلوتر رفت و چوب‌های رنگ‌شده و وسایل غیرچوبی را نیز در کنار آن‌ها به‌کار گرفت.

وسایل چوبی یک‌دست

فرش‌‌های کوچک‌تر از اندازه استاندارد

یکی از نبایدهای چیدمان در دکوراسیون داخلی منزل، استفاده از فرش‌های کوچک است. فرش‌هایی که برای فضای شما بسیار کوچک هستند، می‌توانند ظاهر ناخوشایندی به فضای اتاق شما بدهند. مهم نیست که فرش شما چقدر زیبا است، اگر برای اتاق کوچک باشد، باید آن را تعویض کنید.

مطلب پیشنهادی:  با این روش گیاه پتوس شما هرگز خراب نمی‌شود

استفاده از فرش خارج از مقیاس استاندارد در یک اتاق، صرف نظر از زیبایی فرش یا مبلمان باعث می‌شود دکوراسیون ارزان به‌نظر برسد. انداختن یک فرش زیر میز غذاخوری ایده‌ خوبی است، مگر اینکه آنقدر کوچک باشد که صندلی‌های غذاخوری روی فرش قرار نگیرند یا فقط وقتی صندلی‌ها را به داخل فشار می‌دهید، اندازه‌ آن مناسب باشد.

فرش‌‌های کوچک‌تر از اندازه استاندارد

گیاهان مصنوعی یا طبیعی پژمرده

اگر می‌خواهید دکوراسیون خانه شما زیبا باشد، از گیاهان مصنوعی و گیاهان واقعی که به درستی از آن‌ها مراقبت نشده است استفاده نکنید. اضافه کردن رنگ زیبای سبز با نگهداری از گلدان‌های طبیعی در طراحی خانه شما قطعا می‌تواند حس طبیعت و فضای باز را در خانه القا کند، اما گلدان گیاه مصنوعی می‌تواند به یک آهنربای گرد و غبار تبدیل شود و بسته به کیفیت، ظاهر کلی خانه شما را نیز ارزان نشان دهد. از طرفی گیاهان طبیعی پژمرده‌می‌توانند بدتر هم باشند، زیرا نشان‌دهنده عدم مراقبت از فضای خانه هستند و گاهی اوقات نیز ممکن است بوی نامطبوع ایجاد کنند.

پیشنهاد مطالعه: وسایلی که استفاده از آن‌ها ثروت را به خانه شما می‌آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…