9 ایده ساده و کاربردی برای افزایش طول عمر مبل

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به طرح مبلمان خود علاقه دارید و نمی‌خواهید که به زودی آن‌ها را تعویض کنید، برای نگهداری اصولی به چند نکته توجه داشته باشید.
افزایش طول عمر مبل

مبل یکی از وسایل پرکاربرد در خانه است که در زیباسازی دکوراسیون بسیار تاثیر دارد. از آنجا که امروزه قیمت مبلمان افزایش یافته است نگهداری از آن نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل است که هنگام خرید مبلمان به کیفیت مبل و متریال‌های استفاده شده در آن حساسیت بیشتری به خرج می‌دهیم. از همین روی امروز قصد داریم در این مطلب از دلتامگ نکات کاربردی درباره افزایش طول عمر مبل را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از مبلمان خود در مدت زمان بیشتری استفاده کنید.

عوامل موثر در افزایش طول عمر مبل

افزایش طول عمر مبل

افزایش طول عمر مبل‌ها بستگی به چند عامل دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

نحوه استفاده صحیح از مبل

مهم‌ترین نکته‌‎ای که باید برای افزایش طول عمر مبل به آن توجه داشت، نحوه استفاده از مبل است؛ در صورتی که از مبل به درستی استفاده نشود هر چقدر هم که متریال استفاده شده در آن خوب باشد، اما در نهایت خراب می‌شود. برای مثال ممکن است شما از دو نوع مبلمان در خانه استفاده کنید؛ در چنین حالتی مبلی که بیشتر هنگام پذیرایی از مهمان از آن استفاده می‌کنید دوام بیشتری خواهد داشت.

افزایش طول عمر مبل

استفاده مکرر از مبل

با توجه به اینکه مبل‌ها برای استفاده مکرر خریداری می‌شوند؛ بهتر است بری جلوگیری از فرسایش بیشتر آن‌ها، هرازگاهی چیدمان مبل‌ها را تغییر دهیم.

جلوگیری از تابش نور برای افزایش طول عمر مبل

برای حفظ و پایداری رنگ مبلمان بهتر است مبل‌ها را نزدیک به نزدیک پنجره و در معرض نور خورشید قرار ندهیم. چنانچه چیدمان خانه شما به گونه‌ای است که بیشتر فضای پذیرایی را پنجره تشکیل می‌دهد؛ بهتر است از یک رومبلی ضخیم برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنیم.

افزایش طول عمر مبل

دوری از حرارت

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود طول عمر مبلمان ما کاهش یابد، نزدیک بودن آن‌ها به شومینه، شوفاژ و بخاری است که این عوامل مانند نور خورشید مخرب است مخصوصا برای مبل‌هایی که جنس آن از چرم است. حرارتی که از این وسایل ساطع می‌شود باعث آسیب به بافت پارچه و باز شدن چوب مبل می‌شود. بنابراین در هنگام چیدمان مبل، فاصله یک متر را با وسایل حرارتی رعایت کنید.

مطلب پیشنهادی:  8 مدل نظم دهنده کابینت بسیار کاربردی

پاک کردن هفتگی گرد و غبار برای افزایش طول عمر مبل

گرد و غبار جزو یکی از مهم‌ترین عواملی است که به مرور زمان باعث از بین رفتن درخشندگی رنگ پارچه و چوب مبل می‌شود. برای حل این مشکل لازم است که به‌صورت مداوم مبل‌ها را جارو بکشید.

افزایش طول عمر مبل

جابه‌جایی و ضربه به مبل

یکی دیگر از عواملی که باعث خرابی مبلمان می‌شود، تغییر دکوراسیون و جابه‌جایی مکرر مبلمان است؛ چرا که در این جابه‌جایی‌ها ناخودآگاه بر اثر ضربه، قسمتی از چوب مبل از بین می‌رود.

نظافت مبل‌های چرم برای افزایش طول عمر آن‌ها

اگر جنس مبلمان شما چرمی است حداقل ماهی دو بار با دستمال نمدار آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که نم دستمال به حدی باشد که مبل را خیس نکند و تنها لک‌ها و گرد و غبار روی آن را از بین ببرد.

دوری از رطوبت محیط

توجه داشته باشید مکانی که قرار است مبل را در آن قرار دهید باید میزان رطوبت آن بسیار کم باشد؛ بنابراین اگر در محیط گرمسیر زندگی می‌کنید، برای جلوگیری از حمل موریانه به مبل سعی کنید چوب مبل از درخت گردو یا راش باشد تا دچار آسیب نشود.

پیشنهاد مطالعه: پرپشت شدن برگ گیاهان تنها با رعایت 4 نکته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…