8 مدل نظم دهنده کابینت بسیار کاربردی

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکسسوری‌های نظم دهنده کابینت برای استفاده بهینه از فضای آشپزخانه کاربرد دارند و به وسیله آن‌ها می‌توانیم به فضای درون کابینت و گوشه‌های آشپزخانه نظم بدهیم.
انواع اکسسوری نظم دهنده کابینت

زیبایی آشپزخانه بیش از هر چیز به رعایت نظم و پاکیزگی مربوط می‌شود. بر این اساس بهتر است در چیدمان کابینت‌ها وسواس بیشتری داشته باشیم تا همه چیز در جای مناسب خود قرار بگیرد. در این مطلب از دلتامگ با بهترین اکسسوری‌های نظم دهنده کابینت آشپزخانه آشنا می‌شوید.

اکسسوری‌های نظم دهنده کابینت آشپزخانه

برای ایجاد نظم بیشتر در آشپزخانه به یک سری اکسسوری نظم دهنده کابینت نیاز داریم. در ادامه به صورت مفصل هر کدام از این اکسسوری‌های کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

اکسسوری کابینت کاربردی

مجیک کرنر

مجیک کرنر یک اکسسوری کابینت فوق‌العاده کاربردی است که برای گوشه‌های آشپزخانه کاربرد دارد. به وسیله آن می‌توانیم از تمام فضاهای کابینت‌ها برای قرار دادن وسایل و مواد غذایی استفاده کنیم.

حتما برای شما پیش آمده است که برای پیدا کردن یک وسیله کل کابینت را زیر و رو کرده باشید. اما طراحی این اکسسوری نظم دهنده کابینت به این شکل است که مانند کشو از فضای داخل کابینت بیرون کشیده می‌شود و به وسیله آن به انتهای کابینت هم دسترسی راحتی داریم.

مچیک کرنر نظم دهنده کابینت

جداکننده‌های کشو کابینت

کشوهای کابینت معمولاً با کوچکترین بی‌دقتی شلخته و نامنظم می‌شوند. اما با استفاده از یک اکسسوری کابینت جذاب، با نام جداکننده، می‌توانیم به فضای درون کشوها نظم بدهیم و استفاده بهینه از تمام فضا داشته باشیم.

می‌توانیم با تقسیم‌بندی کشو آشپزخانه، محل قرارگیری تمام لوازم مورد نیاز را به صورت دقیق مشخص کنیم. برای مثال می‌توانیم بخش‌هایی از کشو را به بشقاب‌، لیوان و سایر لوازم موجود در آشپزخانه اختصاص دهیم.

نظم دهنده کابینت و کشو

اکسسوری نظم‌ دهنده قابلمه و ظروف درب‌دار

اکسسوری نظم دهنده کابینت برای قابلمه و ظروف درب‌دار به روش‌های متنوعی طراحی می‌شود. برای مثال در یک مدل، اکسسوری کابینت به صورت کشویی به بیرون کشیده می‌شود و طراحی آن به نحوی است که می‌توانیم قابلمه و درب آن را به بهترین شکل در کابینت قرار دهیم و استفاده کاملاً بهینه از فضا داشته باشیم.

نظم دهنده کابینت سوپر مارکتی

این سبک در طراحی کابینت پنتری بسیار رایج است. به این صورت که یک کشوی باریک طبقه‌بندی شده داریم و می‌توانیم داخل آن ظروف مختلف ادویه، چاشنی، حبوبات، مواد غذایی و … را قرار دهیم. کابینت پنتری یک انتخاب عالی برای نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه است و در آن انواع اکسسوری‌های نظم دهنده کابینت دیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  طراحی پاسیو و حیاط خلوت با کمترین هزینه

اکسسوری کابینت سوپرمارکتی

اکسسوری سطل زباله

این اکسسوری هنگام طراحی کابینت آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود و ایده‌ای جذاب برای ایجاد ظاهر مرتب و تمیز در آشپزخانه است. طراحی این اکسسوری به صورت کشویی است و با بیرون کشیدن بخشی از کابینت می‌توانیم به سطل زباله دسترسی داشته باشیم.

اکسسوری کابینت برای سطل زباله

اکسسوری آویز

اکسسوری‌های آویز نقش بسیار مهمی در نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه ایفا می‌کنند و می‌توانیم از آن‌ها برای آویزان کردن لیوان، فنجان، دستمال آشپزخانه، ملاقه، کفگیر، ماهیتابه و … استفاده کنیم. این آویزها در یونیت کابینت یا بین کابینت بالا و پایین نصب شده و امکان دسترسی به لوازم روزمره را برای ما فراهم می‌کنند.

انواع آبچکان

سبد آبچکان هم یک اکسسوری کابینت پرکاربرد است و در تمام فضاها قابلیت استفاده دارد. برای خانه‌های پرجمعیت معمولاً جا برای خشک کردن ظروف شسته شده کم می‌آید. اینجا است که نیاز انواع آبچکان در نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه احساس می‌شود.

آبچکان کشویی، بهترین اکسسوری کابینت

شلف آشپزخانه

شلف آشپزخانه یکی از زیباترین اکسسوری‌های نظم دهنده کابینت است و به وسیله آن می‌توانیم کمبود کابینت را در فضا تا حد خوبی جبران کنیم. شلف‌ها جنبه دکوری هم دارند و به زیبایی هر چه بیشتر دکور آشپزخانه شما کمک می‌کنند.

سخن پایانی

اکسسوری‌های نظم دهنده کابینت با طرح‌ها و کاربری‌های متنوعی ساخته می‌شوند و می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام از آن‌‌ها را داشته باشید. در این مطلب سعی کردیم پرکاربردترین اکسسوری‌های کابینت را به شما معرفی کنیم و راهنمای خوبی برای نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…