نکات مهمی که باید قبل از طراحی کمد دیواری بدانید

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب مناسب کمد دیواری با توجه به سبک و فضای اتاق می‌تواند تا حد زیادی مشکل کمبود فضا را بهبود ببخشد؛ به شرط آنکه به چند نکته مهم قبل از انتخاب کمد دقت داشته باشید.
کمد دیواری

کمد دیواری جزو آن دسته از متریال‌هایی است که در فضای خانه از اهمیت بالایی برخوردار است که در جنس‌های مختلفی مانند چوب، پلاستیک و فلز طراحی می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت طراحی مناسب کمد دیواری، یک گزینه هوشمند برای محدودیت فضا و زیبایی بخشیدن به دکوراسیون است. از کمد دیواری می‌توان برای ذخیره لباس، کتاب، لوازم التحریر و غیره استفاده کرد؛ اما قبل از ساخت کمد دیواری نیاز است به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که در ادامه این مطلب از دلتامگ به آن می‌پردازیم.

نکات مهم قبل از طراحی کمد دیواری که باید به آن توجه داشت؟

کمد دیواری

برای داشتن خانه‌ای زیبا و طراحی کمد دیواری مدرن لازم است به این نکات توجه داشته باشید:

مشخص کردن بودجه قبل از انتخاب کمد دیواری

مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از انتخاب کمددیواری باید به آن توجه داشت، مشخص کردن بودجه و بعد انتخاب یک طراح مناسب است.

درباره انواع مختلف کمد دیواری جست‌وجو کنید

قبل از آنکه کمد دیواری دلخواهتان را پیدا کنید در ابتدا راجب به هریک از مدل‌های کمد دیواری به خوبی تحقیق کنید؛ با این کار تصمیم شما برای طرحی که قرار است انتخاب کنید قطعی می‌شود. بعد از آنکه مدل‌ کمد دیوار شیک و جادار را انتخاب کردید لازم است تعداد قفسه‌ها و نحوه قرارگیری آن را نیز مشخص کنید. برای مثال در طراحی کمد دیواری اتاق خواب به جای قرارگیری لباس، رختخواب و تعداد کشوها توجه کنید؛ اینگونه راحت‌تر می‌توانید قیمت کمد دیواری را تخمین بزنید.

از کمدهای چند منظوره استفاده کنید

اگر فضای خانه شما کوچک است بهترین کمدهای دیواری آن‌هایی هستند که استفاده چند منظوره دارند. برای مثال به جای قرار دادن یک تختواب در اتاق می‌توانید کمدهای تختواب‌شو را انتخاب کنید؛ اینگونه بدون آنکه حجم زیادی از فضا را اشغال کنید می‌توانید از کمد و تختواب نیز استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی:  انواع دیوار پوش شیک و زیبا برای خانه‌های مدرن

برای افزایش فضای کمد دیواری، سعی کنید از درب‌های شیشه‌ای یا آینه‌ای استفاده کنید. این نوع درب‌ها به نور و فضای بیشتری در اتاق کمک می‌کنند و فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهند. نکته مهم دیگری که باید در طراحی کمددیواری در فضای کوچک مورد توجه قرار دهید، استفاده بهینه از انواع مختلف پایه و قفسه است. با استفاده از قفسه‌های قابل تنظیم، می‌توانید فضای بیشتری برای ذخیره وسایل خود داشته باشید.

کمد دیواری

توجه به نحوه اندازه گیری کمد دیواری

اندازه گیری برای ساخت کمد اهمیت بسیار دارد خصوصا اگر قصد طراحی کمد دیواری برای فضای کم را داشته باشید. برای اندازه گیری کمد، بهتر است دیواری را انتخاب کنید که تورفتگی داشته باشد؛ توجه داشته باشید که اشتباه در اندازه گیری می‌تواند هنگام نصب قطعات به یکدیگر مشکل ایجاد کند؛ چرا که ممکن است دیوارهای خانه کج، قوس و زاویه‌های غیر استاندارد داشته باشند. بنابراین بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید یا درباره روش اندازه گیری کمد دیواری به خوبی مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کفپوش آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک نظر

  1. ناشناس

    1 خرداد 1402 در 10:53 ق.ظ

    مفید وکاربردی . ممنوپ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…