بهترین کفپوش آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد ساخت و یا بازسازی آشپزخانه را دارید و نمی‌دانید از چه مدل کفپوشی برای آن استفاده کنید که مناسب و مقرون به صرفه باشد، با ما همراه باشید.
کفپوش آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه به شمار می‌آید بنابراین هرگونه تغییر در آن می‌تواند دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه خانم‌ها بیشتر وقت خود را در آنجا سری می‌کنند، در نتیجه انتخاب کفپوش آشپزخانه مناسب بسیار حائز اهمیت است. با توجه به تنوع بالای کفپوش‌ها، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با جدیدترین کفپوش آشپزخانه و مزایای و معایب آن آشنا شوید.

انواع کفپوش برای آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه

با توجه به متریال‌های مختلف انتخاب کفپوش کار چندان راحتی نیست و نیاز دارد به خوبی با انواع آن آشنا شوید؛ بنابراین اگر قصد بازسازی آشپزخانه را دارید با ما همراه باشید.

کفپوش سرامیک

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در انتخاب طرح و رنگ بسیار وسواس به خرج می‌دهید، کفپوش آشپزخانه سرامیک برای شما بهترین انتخاب است؛ چرا که طرح و رنگ‌های مختلفی دارد و انتخاب برای شما راحت‌تر است و بادوام است نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در خرید این مدل کفپوش‌ها به آن توجه داشت، نحوه چیدن و چسباندن آن‌ها کنار یکدیگر است؛ بنابراین اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید بهتر است از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

مزایا: مقاوم در برابر رطوبت، بادوام، نگهداری و تمیز کردن آسان و تنوع در سبک و طرح

معایب: یکی از معایب سرامیک برای آشپزخانه این است که تمیز نگه داشتن فاصله بین آن‌ها کمی دشوار است و به دلیل ساختار سختی که دارد، احتمالاً ظروف آشپزخانه مانند شیشه و چینی که ممکن است روی آن بیفتد، خرد می‌شود.

کفپوش آشپزخانه

کفپوش لمینت آشپزخانه

جدیدترین کفپوش آشپزخانه نوع لمینت است. این کفپوش به دلیل دوام بالا و مقرون و به صرفه بودن در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است، این کفپوش آشپزخانه از لایه‌های رزین و فیبرهای لایه‌ای ساخته شده و در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی تولید و عرضه گردد. به طور معمول طرح آن تقلیدی از طرح چوب و یا سیمان بوده و لایه بالایی آن مقاوم است. نصب این کفپوش بسیار راحت است؛ بنابراین اگر به دنبال کفپوش آشپزخانه شیک هستید، این گزینه بهترین انتخاب است.

مزایا: بادوام و مقرون به صرفه. نصب و حذف آسان و تنوع بالا

مطلب پیشنهادی:  7 اشتباه رایج در چیدمان ورودی منزل!

معایب: نمی توان گفت که این ماده با ارزش و با کیفیت است، زیرا از چوب واقعی ساخته نشده بنابراین می‌تواند لغزنده و پر سر و صدا باشد.

کفپوش آشپزخانه

کفپوش سنگ طبیعی

کفپوش مناسب برای آشپزخانه از نوع سنگ طبیعی مانند سنگ مرمر، تراورتن و گرانیت است. کفپوش‌های سنگ طبیعی به دلیل جایگزین‌های الگو و رنگ، ظاهری منحصر به فرد و خارق‌العاده به کف آشپزخانه مدرن شما می‌بخشد. رگه‌هایی از سنگ که در این کفپوش وجود دارد زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می‌بخشد؛ از این مدل کفپوش بیشتر در مناطق گرمسیر استفاده می‌شود؛ زیرا سنگ از خود خنکی خاصی تولید می‌کند؛ بنابراین اگر قصد دارید از کفپوش سنگی در آب و هوای سرد استفاده کنید، ممکن است نیاز به نصب گرمایش از کف برای گرم کردن کف در زمستان داشته باشید.

مزایا: این ماده سخت و بادوام است. تمیز کردن آن آسان است.

معایب: برخی از سنگ‌ها ممکن است لکه دار شوند. سنگ‌های شکننده مانند تخته سنگ می‌توانند به مرور زمان فرسوده شوند.

کفپوش آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه چوب سخت

کفپوش چوب سخت از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کفپوش آشپزخانه به شمار می‌آید که از زمان‌های قدی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پارکت‌های چوبی بسته به نوع و مدت عمر، جلوه‌ای منحصر به فرد و گرم به فضا می‌بخشد. هنگام نصب این کفپوش‌ها توجه داشته باشید که برای جلوگیری از نشت آب می‌توان از دو لایه کف چوب استفاده کرد و همچنین اگر در مکانی با رطوبت بالا مانند مناطق ساحلی زندگی می‌کنید، باید از استفاده چوب‌های بزرگ که به مرور زمان متورم می‌شوند و ترک می‌خورند خودداری کنید.

مزایا: کیفیت بالا، سالم، جالب و قابل تعمیر

معایب: قیمت بالایی دارد. اگر کف زیرین صاف نباشد، ممکن است باعث ایجاد خش‌خوردگی شود و به دلیل اینکه سطح آن خراشیده می‌شود نیاز به تعمیر دوره‌ای دارد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ فرش برای پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…