اگر برای بازسازی خانه هزینه کافی ندارید، این کارها را انجام دهید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر برای بازسازی خانه هزینه کافی ندارید، می‌توانید با چند تغییر کوچک و کم هزینه ظاهر خانه خود را عوض کرده و از آن لذت ببرید.
بازسازی خانه

بازسازی خانه قدیمی می‌تواند تاثیر بسیاری بر روحیه ما بگذارد؛ چرا که فضای خانه اگر برای مدت زیادی بدون تغییر بماند برای ما خسته کننده خواهد شد، اما از سوی دیگر هزینه بازسازی خانه کلنگی بسیار است؛ بنابراین اگر بودجه کافی را ندارید و دوست دارید در محیط خانه خود تغییرات چشمگیری را انجام دهید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین روش بازسازی خانه

بازسازی خانه

برای بازسازی خانه با هزینه کم ، نیازی نیست که حتما تمام دیوارها را خراب کنید؛ بلکه می‌تواند با چند ترفند کوچک حال‌وهوای خانه خود را تغییر دهید و از محیط خانه خود لذت ببرید. برخی از این تغییرات کوچک عبارتند از:

وسایل اضافه را از محیط خانه دور کنید

برای بازسازی خانه با کمترین هزینه اولین قدم جمع آوری وسایلی است که دیگر برای شما کاربرد ندارد و جای زیادی را در خانه اشغال کرده‌اند؛ با حذف این وسایل فضای خانه دلبازتر می‌شود. برای مثال یک بوفه‌ بزرگ و قدیمی که گوشه‌ خانه جا گرفته است را می‌توانید با یک کنسول کوچک و جمع و جور عوض کنید یا اینکه وسایل و لباس اضافه را از درون کمد بردارید.

بازسازی خانه

 تغییر رنگ در بازسازی خانه را فراموش نکنید

تغییر رنگ دیوارها می‌تواند برای ما هزینه آنچنانی به همراه نداشته باشد و از سوی دیگر تاثیر بسیار چشمگیری بر محیط خانه می‌گذارد و انرژی زیادی را در فضا به جریان می‌اندازد. البته در انتخاب رنگ توجه داشته باشید؛ چرا که انتخاب اشتباه می‌تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد و فضای خانه را به هم ریخته نشان دهد. برای مثال سعی کنید برای انتخاب رنگ پذیرایی، رنگ کاناپه، فرش و پرده را در نظر بگیرید.

 از گیاهان غافل نشوید

وجود گل و گیاه در خانه می‌تواند حس طراوت و شادابی را به محیط خانه منتقل کند. سعی کنید قسمتی از خانه را به گلدان‌ها اختصاص دهید و همه‌ را در آن قسمت قرار دهید. شما با اینکار فضای دنجی را برای استراحت خود فراهم کرده‌اید که می‌توانید از آن لذت ببرید.

بازسازی خانه

 تعمیر لوازم خانه را در بازسازی خانه فراموش نکنید

یکی از موثرترین روش‌های در بازسازی خانه با هزینه کم، تعمیر لوازم قدیمی است؛ برای مثال تعمیر میز و صندلی نهارخوری که پایه‌ آن شل شده‌ و مدت‌ها است در گوشه‌ آشپزخانه قرار داده‌اید، رگلاژ کردن درهای کابینت آشپزخانه یا درست کردن ساعت دیواری که نیاز به تعمیر دارد کارهای کوچکی هستند که انجام آن می‌تواند حس نو بودن را به خانه شما منتقل کند.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین نوع پارچه روتختی 2023

 چیدمان مبل‌ها را تغییر دهید

مبلمان جزو آن دسته از وسایلی هستند که تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه دارند و از آن مهم‌تر نحوه چیدمان مبل در پذیرایی است؛ برای مثال اگر مبل‌ها به هم چسبیده است، کمی فاصله بین آن‌ها ایجاد کنید تا فضا بازتر به نظر برسد. البته توجه داشته باشید که این کار بستگی به مساحت خانه هم دارد؛ اگر خانه کوچکی دارید، از ست مبلمان  7 نفره استفاده نکنید، چرا که چیدمان مبل باید به گونه‌ای باشد که افراد حین صحبت همدیگر را ببینند.

بازسازی خانه

از پنجره‌ها نهایت استفاده را ببرید

یکی از راهکارهای موثر در تغییر حال و هوای خانه، تغییر در نور منزل است. اولین قدم برای پر نور شدن خانه؛ نهایت استفاده از نور طبیعی است. چیدمان مبلمان و وسایل را طوری انجام دهید که جلوی پنجره قرار نگیرند. بهتر است مدل پرده طوری باشد که بتوانید به راحتی آن را باز و بسته کنید تا نور روز به خانه بیاید. برای نور پردازی شب، با توجه به کاربری فضا، از لامپ‌ها و روشنایی‌های مناسب با فضا استفاده کنید.

بازسازی خانه

وسایل انباری را بررسی کنید

از مهم‌ترین کارهایی که باید در بازسازی خانه به آن توجه داشت، تمیز کردن انباری و استفاده از وسایل قدیمی است که مدت‌ها است آن را در گوشه‌ای قرار داده‌ایم. برای مثال می‌توانید آینه‌ دیواری قدیمی‌ را در گوشه‌ای از اتاق خواب نصب کنید.

 تغییر ظاهر کابینت‌ها با هزینه کم

اگر از رنگ و طرح کابینت‌ها خسته شده‌اید؛ می‌توانید با کمترین هزینه آن‌ها را تغییر دهید. رنگ کابینت‌ها تغییر بزرگی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کند. برچسب‌های کابینت با طرح‌های متنوع در بازار وجود دارند که می‌توانند کابینت‌های شما را نو و زیبا کنند.

پیشنهاد مطالعه: علت کپک زدن کابینت آشپزخانه و راههای جلوگیری از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل‌های طراحی اتاق خواب دخترانه با تم بنفش

یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در طراحی دکوراسیون خانه، دیزاین اتاق خواب است؛ طراحی اتاق خواب انو…