جدیدترین نوع پارچه روتختی 2023

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برای انتخاب شیک‌ترین جنس پارچه روتختی، باید با انواع مختلف آن آشنا باشید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.
پارچه روتختی

یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها در خرید لوازم خانه برای خانم‌ها خصوصا عروس خانم‌ها، انتخاب پارچه روتختی است؛ از طرفی با توجه به تنوعی که در پارچه‌های روتختی موجود است، اینکه به راحتی تشخیص دهید بهترین مارک روتختی چیست؟ کمی مشکل است؛ به همین دلیل امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم انواع پارچه روتختی جدید را به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید.

انواع جنس پارچه روتختی

به طور کلی جنس روتختی به چند دسته تقسیم می‌شود که با شناخت هریک از آن‌ها به راحتی می‌توانید با استفاده از سلیقه و سبک چیدمان خانه خود یکی را انتخاب کنید.

انواع پارچه روتختی

پارچه روتختی تترون

پارچه روتختی تترون، یک نوع پارچه بافته شده است که معمولاً از موادی مانند پلی‌استر تشکیل شده که به دلیل مزایای بیسار آن مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. برای مثال این جنس پارچه مقاومت بالایی در برابر رطوبت، خش و رنگ داردبه همین دلیل در طولانی مدت ماندگاری بالاتری دارد. از سوی دیگر این پارچه به راحتی چروک نمی‌شود و شما به راحتی می‌توانید بعد از شستشو بدون نیاز به اتوکشی آن را استفاده کنید؛ و در نهایت آنچه که باعث شده به نوعی این جنس پارچه جزو بهترین مارک روتختی در ایران شناخته شود، ظاهر زیبا و شیک آن است که با براقیت آن ظاهر اتاق زیبا و خاص می‌شود.

پارچه کتان

 کتان پارچه مناسب روتختی است؛ به چند دلیل می‌توان این گفته را اثبات کرد. اولین مورد این است که پارچه کتان دارای تنفس پذیری بالا است که به پوست شما اجازه می‌دهد به طور طبیعی تنفس کند و هوا را عبور دهد. در نتیجه هنگام استفاده از این پارچه روتختی، رطوبت به طور کامل جذب می‌شود و خوابی راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر دوام و ماندگاری رنگ در این جنس پارچه بالا است، و شما به راحتی می‌توانید برای مدت طولانی از این روتختی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که اگر جزو دسته افراد گرمایی هستید، روتختی با جنس کتان می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ چرا که در فصل‌های گرم سال این امکان را دارد که بدن شما خنک بماند؛ اما در نظر داشته باشید که قیمت پارچه کتان بالا است و به سرعت چروک می‌شود.

روتختی کتان

پارچه پلی استر پنبه‌‌ای

این پارچه از ترکیب پلی‌استر و پنبه تشکیل شده و جزو روتختی‌هایی است که در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است. این مدل پارچه از دوام بالایی برخوردار است ک می‌توانید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید؛ پنبه‌ای که در پارچه به کار رفته است باعث می‌شود که هنگام استفاده از آن لطافت و راحتی آن را احساس کنید. از مزایای مهم دیگری که این مدل پارچه روتختی دارد قابلیت، ضد حساسیت بودن آن است؛ بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست حساسی دارید، این جنس انتخاب خوبی به شمار می‌آید.

پارچه‌ روتختی زربافت

اگر به ظاهر لوکس اتاق خواب خود اهمیت بسیاری می‌دهید، پارچه زربافت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ در بافت این نوع پارچه‌ها از زر استفاده می‌شود؛ تاریخچه این مدل پارچه در ابتدا متعلق به چین است که در کاخ‌های سلطنتی از آن استفاده می‌شد. این نوع پارچه مناسب برای روتختی دو نفره است که بیشتر برای جهیزیه از آن استفاده می‌شود؛ اما توجه داشته باشید که به دلیل طرح‌های به کار رفته شده در بافت پارچه، استفاده از آن کمی مشکل است و شما را با محدودیت مواجه می‌کند؛ چرا که نیاز به مراقبت و نگهداری دارد.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل چیدمان آشپزخانه بدون اپن!

پارچه‌ روتختی زربافت

روتختی مخمل

روتختی مخمل یک گزینه محبوب برای ایجاد ظاهر لوکس و شیک در اتاق خواب است که بافت نرم و براقی دارد و به چیدمان اتاق جلوه‌ای خاص و زیبا می‌بخشد. از مزایای این جنس روتختی این است که در حفظ گرما و جذب حرارت بسیار خوب عمل می‌کند و شما می‌توانید در فصل سرد سال از آن استفاده کنید. از طرفی تنوع در رنگ این پارچه بسیار است و شما به راحتی می‌توانید متناسب با چیدمان اتاق خواب کوچک خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پارچه روتختی تنسل

پارچه تِنسل نوع خاصی از پارچه است که نام آن از برند پارچه‌ای گرفته است که از درخت اکالیپتوس تولید می‌‌شود. جنس ین پارچه بسیار لطیف است و به دلیل ماندگار بالا و ضدباکتری بودن، طرفداران خاص خود را دارد.؛ از مزایای این پارچه قابلیت جذب رطوبت بالا است. به این معنا که رطوبت پوست شما را به خوبی جذب کرده و احساس خشکی را به شما می‌دهد. این ویژگی باعث شده افرادی که به مشکل تعریق زیاد مبتلا هستند یا در فصل‌های گرم از آن استفاده کنند.

پارچه ابریشمی

استفاده از پارچه ابریشمی برای روتختی یک انتخاب لوکس و شیک است. ابریشم از خاصیت منحصر به فردی برخوردار است که باعث شده با وجود قیمت بالای آن، اما افراد بسیاری تمایل به خرید این جنس روتختی را داشته باشند؛ با توجه به اینکه ابریشم یک فیبر طبیعی است که از کرم ابریشم به دست می‌‌آید؛ همین ویژگی باعث می‌شود زمانی که بدن شما سرد است، ابریشم شما را گرم کند ودر زمانی که شما گرمتان است بدن شما را خنک نگه می‌دارد.

bedclothes

انتخاب پارچه گلدوزی شده برای روتختی

انتخاب پارچه گلدوزی شده برای روتختی می‌تواند به دکوراسیون شما ظاهری زیبا و شیک را هدیه دهد. بسیاری از پارچه‌های گلدوزی شده از مواد نرم و با کیفیت ساخته می‌شوند، بنابراین احساس لطافت و راحتی را به شما می‌دهند. طرح این پارچه‌‌ها معمولاً گل‌‌دار هستند که از جنس کتان یا پنبه ساخته می‌شوند و با استفاده از نخ‌‌های پشمی بر روی آن‌‌ها گلدوزی انجام می‌شود.

پارچه روتختی

پارچه روتختی بامبو

این روتختی‌‌ها شکلی از ابریشم مصنوعی دارند که نرم، سبک‌ وزن، ضد میکروب و توانایی عبور جریان هوا را در خود دارند. در واقع بامبو‌های مصنوعی رشد سریعی دارند و به‌ عنوان یک منبع پایدار به شمار می‌‌آیند. هنگام تهیه روتختی‌‌های بامبو دقت داشته باشید که با روش ویسکوز تولید نشده باشند.

سخن پایانی: برای انتخاب پارچه روتختی نیاز است با جنس پارچه‌ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. شما از کدام جنس پارچه روتختی رضایت دارید؟

پیشنهاد مطالعه: آموزش دوخت روتختی دو نفره در خانه با کمترین هزینه!

تعداد کلمات مطلب: 992

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان گلدان‌های مدرن و داشتن زیباترین فضای منزل

گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی می‌توانند به هر فضایی طراوت و زیبایی ببخشند. با چیدمان درست آن…