بهترین رنگ فرش برای پذیرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در انتخاب رنگ فرش مردد هستید و نمی‌دانید چه رنگی خانه شما را زیبا و دلنشین‌تر نشان می‌دهد، با ما همراه باشید.
بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

در خانه همه ما ایرانی‌ها، فرش جزو وسایلی است که در دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش باعث می‌شود محیط خانه گرم و صمیمی به نظر برسد؛ اما هنگام خرید لازم است به چند نکته مهم توجه شود؛ چرا که انتخاب اشتباه می‌تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد و دکور خانه را زشت و بی‌روح کند. برای بسیاری از ما هنگام خرید این سوال به وجود می‌آید که کدام رنگ فرش همیشه مد است ؟ یا اینکه بهترین رنگ فرش برای پذیرایی کدام است؟ برای پاسخ به این سوالات با دلتامگ همراه باشید.

هنگام انتخاب رنگ فرش باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

در هنگام خرید فرش به مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، هارمونی رنگ فرش با سایر وسایل است و سعی کنید از ترفند تیره و روشن استفاده نمایید. با توجه به تنوعی که در طرح و رنگ فرش‌ها وجود دارد، انتخاب برای ما بسیار راحت‌ است و برای داشتن دکوراسیونی زیبا، تنها باید به چند نکته کوچک توجه کرد.

هر رنگ فرش چه ویژگی‌هایی با خود به همراه دارد؟

فرش‌ها قادر هستند تا با ما صحبت کنند؛ چرا که هر رنگ فرش می‌تواند بر حالات و روحیات ما اثر بگذارد. بنابراین انتخاب هوشمندانه آن بسیار مهم است.

فرش با زمینه کرم

فرش کرم جزو رنگ‌های شیک، روشن و خنثی است که بسیار چشم نواز بوده و به محیط خانه آرامش می‌بخشد. از مهم‌ترین مزایای انتخاب این رنگ فرش این است که به راحتی با هر سبک و محیط خانه‌ای هماهنگ می‌شود؛ علاوه بر آن به دلیل روشن بودن این رنگ، برای فضاهایی با وسعت کم و نور کم نیز انتخاب مناسبی می‌باشد. چرا که می‌تواند فضا را نورانی‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهد. بنابراین می‌توان گفت بهترین رنگ فرش برای خانه های کوچک این رنگ است.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

فرش به رنگ سورمه‌ای

اگر علاقه دارید فضای خانه شما مدرن و شیک باشد، انتخاب یک فرش با رنگ سورمه‌ای بسیار تاثیرگذار است. اما هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌های تیره ارتفاع اتاق را كم و دیوارها را نزدیک‌تر به نظر می‌رسانند. بنابراین اتاق بزرگ با یک فرش سورمه‌ای صمیمی‌تر و دلنشین‌تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  چیدمان لاکچری ساعت دیواری با توجه به دکوراسیون

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

انتخاب مناسب رنگ فرش می‌تواند زیبایی چیدمان خانه شما را بیشتر از قبل نشان دهد به شرط آنکه به این نکات توجه کنید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

 به ابعاد اتاق پذیرایی توجه داشته باشید

از نظر طراحان دکوراسیون نیر، انتخاب رنگ فرش اهمیت بسیاری دارد؛ همانطور که گفتیم رنگ فرش می‌تواند اتاق را بزرگ‌‌تر یا کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. بنابراین به ابعاد اتاق پذیرایی حتما توجه کنید، اگر اتاق شما بزرگ است، از بین فرش‌های تیره یا پر نقش و نگار انتخاب کنید؛ اما اگر فضای پذیرایی خانه شما کوچک است، فرش‌های رنگ روشن گزینه بهتری هستند.

توجه به سبک در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

توجه به سبک خانه نیز می‌تواند در انتخاب رنگ فرش بسیار به ما کمک کند. برای مثال اگر اتاق پذیرایی خود را به سبک سنتی چیده‌اید، فرش به رنگ قرمز انتخاب مناسب‌تری است و حال و هوای خانه‌های قدیمی را به شما هدیه می‌دهد؛ اما اگر سبک پذیرایی شما مدرن است، خرید فرش‌هایی با رنگ خنثی با نقش و نگار ساده نیز انتخاب بهتری است.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

توجه به رنگ مبلمان

هنگام انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، توجه به رنگ مبلمان بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر رنگ مبلمان خانه بنفش است، انتخاب رنگ تیره برای فرش کار اشتباهی است. در این حال بهتر است از فرش رنگ یاسی یا کرم استفاده نمایید تا هارمونی لازم به وجود آید. یا اینکه اگر رنگ مبلمان سبز یا زرد بود، می‌توانید رنگ فرش را از بین رنگ های خنثی انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای جلوگیری از یکنواختی و محیط بهتر است از انتخاب رنگ مشابه برای مبلمان و فرش خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: 4 روش ساده و کم هزینه برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…