4 روش ساده و کم هزینه برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای رفع گرفتگی لوله‌های سینک نیازی نیست که سلامت خود را به خطر بیندازید و لوله بازکن‌های قوی بخرید، با ترکیب چند محلول خانگی به راحتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.
باز کردن لوله سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی جزو پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است که روزانه ما با آن سروکار داریم؛ و با توجه به کاربرد آن ممکن است دلایل متعددی مانند چربی‌، اضافه‌های مواد غذایی و … سبب گرفتگی سینک ظرفشویی شود. برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی روش‌های بسیاری وجود دارد که امروز در این مطلب از دلتامگ به معرفی ساده‌ترین راه باز کردن لوله سینک ظرفشویی می‌پردازیم.

نشانه‌های گرفتگی سینک ظرفشویی

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

قبل از آنکه لوله‌های سینک ظرفشویی به طور کامل کیپ شوند نشانه‌هایی در آن وجود دارد که در صورت فهمیدن می‌توانید قبل از کیپ شدن کامل سینک ظرفشویی، نسبت به باز کردن آن اقدام نمایید. مهم‌ترین این نشانه‌ها عبارتند از:

  • جریان کند آب به داخل سینک
  • بوی بد فاضلاب
  • گرفتگی‌های کوچک و گاه و بی‌گاه که با تلمبه دستی برطرف می‌شوند.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی با آب‌گرم

همانطور که گفتیم یکی از دلایل گرفتگی لوله سینک ظرفشویی می‌تواند تجمع چربی‌ باشد. بهترین لوله بازکن ظرفشویی برای اینگونه گرفتگی‌ها، آب گرم است؛ چرا که آب گرم به راحتی می‌تواند چربی را در خود حل کند. در این روش تنها کافی است چند مرتبه آب گرم را داخل سینک بریزید تا شاهد باز شدن لوله‌ها باشید. البته توجه داشته باشید این روش هنگامی جواب می‌دهد که شما مطمئن باشید لوله سینک به وسیله چربی مسدود شده است.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه

بهترین روش باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه، استفاده از جوش شیرین است. این ماده پرکاربرد که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد، برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی بهترین انتخاب است. هنگام استفاده از این روش تنها کافی است برای گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو، مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کرده و درون سینک بریزید؛ سپس چند ساعت صبر کنید تا این ترکیب به خوبی عمل کند و در نهایت با استفاده از آب گرم به خوبی سینک را بشویید؛ اینگونه خواهید دید که علاوه بر رفع گرفتگی لوله، سینک شما سفید و براق شده است.

مطلب پیشنهادی:  کناف دیوار، راهکاری ساده و جذاب برای تزیین منزل + ویدیو

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

 استفاده از قلاب برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی

ممکن است بسیاری از ما در طول روز هنگام نظافت و گردگیری خانه، مجبور شویم دستمال‌های گردگیری را درون سینک بشوییم؛ در چنین شرایطی ممکن است موها و پرزهایی که به دستمال چسبیده‌اند، وارد فاضلاب شوند و به مرور زمان سبب گرفتگی لوله‌های سینک شوند. برای حل این مشکل شما می‌توانید به راحتی یک سیم مفتول را به شکل قلاب کوچکی درست کنید و آن را وارد سینک ظرفشویی کرده و آشغال‌های داخل سینک با استفاده از آن درآورید.

باز کردن لوله سینک ظرفشویی

باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی با آب و مواد شوینده

گاهی ممکن است چربی‌هایی که درون لوله جمع شده‌اند به تنهایی با آب گرم از بین نروند؛ در چنین حالتی می‌توانید با مخلوط کردن مواد شوینده و آب گرم به راحتی چربی‌ها را از بین ببرید. در این روش کمی مایع ظرفشویی را درون سینک بریزید و بعد از 15 دقیقه آب گرم را باز کنید. مواد شوینده می‌توانند لایه‌های روغن را از جداره لوله فاضلاب باز کنند و آب گرم مسیر را کامل شستشو می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: 5 ترفند عالی و کم هزینه برای تمیز کردن کاغذ دیواری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …