5 نکته کاربردی برای چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر با نحوه چیدمان مبل در پذیرایی کوچک مشکل دارید، برای آشنایی با بهترین مدل چیدمان مبل در اینگونه پذیرایی با ما همراه باشید.
چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

امروزه با افزایش ساخت‌وسازها متراژ خانه‌ها بسیار کوچک شده است و شاید بزرگ‌ترین دغدغه ما هنگام خرید اینگونه خانه‌ها، نحوه چیدمان سایل است؛ چرا که چیدمان وسایل باید به گونه‌ای باشد تا بتوان از فضا نهایت استفاده را برد. چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد که در ادامه این مطلب از دلتامگ بیشتر به آن می‌پردازیم.

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل باریک، کمی سخت‌تر از مدل‌های دیگر پذیرایی است چرا که انتخاب محدودتری برای جابه‌جایی وسایل داریم؛ اما با رعایت این نکات می‌‌توانید از پذیرایی کوچک خود نهایت استفاده را ببرید و علاوه بر قرار دادن مبلمان می‌توانید از یک میز نهارخوری کوچک نیز استفاده کنید.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل را مشخص کنید

اولین نکته‌ای که باید هنگام چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض به آن توجه شود، انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن تلویزیون است؛ چرا که مکانی که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد، تبدیل به نقطه کانونی خانه می‌شود. بهترین روش این است که همه وسایل را در طول اتاق قرار دهید به طوری که مبل‌ها چسبیده به دیوار و روبروی میز تلویزیون قرار گیرند و یک میز کوچک هم در وسط بگذارید تا در صورت لزوم بتوانید از مهمان‌ها پذیرایی کنید.

چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

انتخاب مبل ال برای چیدمان پذیرایی کوچک

بهترین انتخاب برای چیدمان مبل در پذیرایی 30 متری، مبل ال است که امروزه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و می‌توانند انواع سلیقه‌ها را پوشش دهند. یکی از مزایای استفاده از مبل ال این است که می‌توانید بعد از یک روز سخت کاری به خانه بیایید و روی مبل مشغول استراحت و تماشای فیلم شوید.

مطلب پیشنهادی:  راهکارهای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی!

خودتان را به ست مبلمان محدود نکنید

یکی از مشکلاتی که ما هنگام چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض داریم این است که فکر می‌کنیم حتما باید از یک ست مبل نه نفره استفاده کنیم؛ در صورتی که می‌توانیم با انتخاب یک کاناپه و تعدادی صندلی به راحتی مشکل کمبود فضا را برطرف کنیم.

از رنگ‌های خنثی برای چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض کمک بگیرید

انتخاب رنگ‌های خنثی برای پذیرایی‌های کم عرض انتخاب هوشمندانه‌ای است؛ چرا که باعث می‌شود فضای خانه دلبازتر به نظر برسد. در پذیرایی‌های مستطیل شکل بهتر است از یک فرش رنگ روشن یا یک مبل با رنگ خنثی استفاده کنید. اینگونه در نهایت سادگی چیدمان خانه شما بسیار مدرن و زیبا است.چیدمان مبل در پذیرایی کم عرض

سعی کنید وسایل دایره‌ای شکل را انتخاب کنید

برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل کوچک، بهتر است از وسایل دایره‌ای شکل استفاده کنیم. برای مثال خرید یک میز جلو مبلی دایره‌ای شکل می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد، یا از یک پاف دایره‌ای شکل کوچک به جای صندلی تک نفره استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: تبدیل شوفاژ به کنسول تنها با 6 حرکت ساده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…