راهکارهای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی!

0
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان پذیرایی مستطیل شکل شرایط و قوانین مربوط به خودش را دارد که در صورت رعایت و عمل به آنها نتیجه‌ای مناسب و مطلوب حاصل خواهد شد.
چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون منزل، میز و صندلی ناهارخوری است. از سوی دیگر ممکن است به دلیل کمبود فضا تهیه میز و صندلی ناهارخوری برای بسیاری از افراد دشوار باشد. بیشترین دغدغه این افراد نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری در دکوراسیون است به گونه‌ای که دکوراسیون خانه از حالت استاندارد خود خارج نشود.  از آنجایی که چیدمان پذیرایی مستطیل شکل دشوارتر از پذیرایی مربع شکل است، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با ترفندهای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل آشنا شوید.

ترفندهای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

سالن‌های مستطیل شکل به دلیل عریض‌تر بودن از یک سمت، ممکن است ایده آل بسیاری از افراد نباشد و در نتیجه چیدمان این سالن‌ها برای آن‌ها دشوار شود، به همین دلیل هنگام خرید مبلمان و وسایل منزل دچار سردرگمی خواهند شد؛ برای مثال نمی‌دانند که جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل کجاست؟ یا اینکه چگونه مبل و میز ناهارخوری را در اتاق پذیرایی جای دهند. برای حل این مشکلات با ما همراه باشید.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

تاثیر انتخاب مبل مناسب در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

مهم ترین وسیله در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل، مبلمان‌ها هستند. بهتر است برای چیدمان مبل هفت نفره در پذیرایی مستطیل شکل، از مبلمان ال استفاده کنید؛ این مدل مبلمان فضای کمتری را اشغال می‌کند و کشیدگی سالن را کمتر نشان می‌دهند.

انتخاب میز ناهار خوری برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

بعد از آنکه مبلمان مناسبی برای پذیرایی خود انتخاب کردید نوبت به انتخاب میز ناهارخوری می‌رسد. برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل، به هیچ عنوان سراغ میزهای مربعی شکل نروید. میزهای مربع شکل نه تنها از زیبایی سالن شما کم می‌کنند، بلکه سبب از بین رفتن هارمونی و نظم می‌شوند. بهترین مدل میز ناهارخوری برای اتاق پذیرایی مستطیل شکل، مدل مستطیلی آن است که با فرم سالن نیز هماهنگی دارد. چنانچه مبلمان شما پشتی کوتاهی دارند، بهتر است صندلی‌های ناهارخوری شما نیز تکیه‌گاه کوتاه داشته باشند تا هماهنگی بین مبلمان و میز ناهارخوری شما بیشتر شود.

مطلب پیشنهادی:  ایده‌های ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

انتخاب رنگ مناسب مبل و میز ناهارخوری

انتخاب رنگ از نکات مهم در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل است که ممکن است بسیاری از افراد نسبت به آن بی‌توجه باشند. انتخاب رنگ مناسب نه تنها برای مبلمان، بلکه برای میز ناهارخوری نیز اهمیت دارد و سبب ایجاد تغییرات بزرگی در دکوراسیون می‌شود. برای ایجاد هماهنگی بین مبل و میز ناهارخوری، لازم است تا رنگ مبلمان شما تا حد امکان به رنگ میز ناهارخوری نزدیک باشد. بهتر است برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل کوچک، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. چنانچه فضای پذیرایی شما کوچک است یا دکوراسیون منزل شما شلوغ است، بهتر است از پارچه‌های ساده استفاده کنید، اما در صورتی که دکوراسیون شما بسیار ساده و خلوت است، استفاده از پارچه طرح‌دار می‌تواند سبب ایجاد تنوع شده و جلوه بیشتری به دکوراسیون شما بدهد.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

بهترین مدل چیدمان مبل و میز ناهارخوری در اتاق پذیرایی

مدل‌های متفاوتی برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری وجود دارد؛ اما یکی از انواع متداول و پرطرفدار چیدمان مبل و میز ناهارخوری، قرار دادن آن‌ها به گونه‌ای است که دو فضای مجزا را به‌وجود آورد. در این حالت، میز ناهارخوری را پشت بزرگ‌ترین مبل قرار دهید به این صورت بیشتر افرادی که در سالن حضور دارند، پشت به میز ناهارخوری می‌نشینند و درنتیجه این دو فضا از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟ ۶ راه برای فهمیدن آن!

تعداد کلمات مطلب: 560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

مبل قهوه ای با چه رنگ فرشی ست میشود

انتخاب رنگ فرش مناسب برای هماهنگی با مبل قهوه‌ای و ایجاد یک فضای گرم و دلنشین در اتاق نشیم…