مهم‌ترین نکات درباره رنگ‌ اتاق کودک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ یکی از عواملی است که می‌تواند فضای خانه را الهام‌بخش، هیجان‌انگیز، آرامش‌بخش یا حتی تحریک‌کننده کند. انتخاب رنگ اتاق کودک به این دلیل که کودکان حسگرهای قوی‌تری دارند و از رنگ‌ها تاثیر می‌پذیرند، اهمیت بالایی دارد.
رنگ اتاق صورتی

رنگ‌ اتاق کودک علاوه بر زیبایی، تأثیرات روانی که رنگ‌ها بر کودکان خواهند داشت گوناگون است. رنگ‌هایی که غیرمحرک هستند می‌توانند به کودک شما کمک ‌کنند تا وقتی وارد اتاق‌خوابش می‌شود، آرامش پیدا کند. به‌صورت کلی می‌توان گفت بهترین رنگ‌ها برای تزیین اتاق‌خواب کودکتان آبی، سبز، صورتی، زرد یا نارنجی است؛ زیرا این رنگ‌ها ملایم و غیرمحرک هستند و مغز را به آرامش و آماده‌شدن برای خواب تحریک می‌کنند. در ادامه به نکات مهمی در رابطه با رنگ اتاق کودکان اشاره می‌کنیم.

دکوراسیون رنگ اتاق خواب

آرامش‌بخش‌ترین رنگ برای کودکان چیست؟

اگر می‌خواهید فرزندتان خوب بخوابد، سعی کنید از رنگ‌های سرد و روشن مانند آبی، سبز یا صورتی استفاده کنید. اثر آرام‌بخش آنها می‌تواند اتاق کودک شما را بزرگ و آرام نشان دهد، رنگی شبیه به آسمان آبی یا اقیانوس.

چه رنگی اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؟

قبل از هر چیز باید بپذیریم که با رنگ واقعاً نمی‌توان اتاقی را بزرگ کرد. ولی می‌توان جلوه‌ای دیگر و بهینه‌تر داشت. از رنگ‌های ملایم مانند سفید مایل به آبی، آبی و سبز استفاده کنید و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق‌های روشن‌تر بزرگ‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

آیا کودکان به اتاق‌های رنگارنگ نیاز دارند؟

رنگ برای نوزادان و کودکان نوپا فوق‌العاده است و رنگ‌های روشن با شیوه‌ای مثبت مغز را تحریک می‌کنند. رنگ‌های بسیار روشن به کودک انرژی می‌دهد، یادگیری و رشد را تحریک کرده و حرکت ایجاد می‌کند.

رنگ‌ اتاق کودک با رنگ زرد

کمی رنگ زرد را با رنگ سفید اگر مخلوط کنید به طیف‌های مختلفی از زرد می‌رسید. مثلاً لیمویی که یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌خواب کودک است به همین سادگی به دست می‌آید. با رنگ زرد آفتاب را به خانه خود آورده‌اید و کودکتان می‌تواند روز پر انرژی را شروع کند. البته دقت کنید که اگر فرزند شما اختلال خواب دارد رنگ زرد به‌هیچ‌وجه برای اتاق‌خواب کودک مناسب نیست.

مطلب پیشنهادی:  با این 5 گیاه آپارتمانی، فضای آشپزخانه را برای عید زیباتر کنید

رنگ‌ اتاق کودک با رنگ زرد

رنگ‌ اتاق کودک با رنگ صورتی

برای اتاق‌خواب دخترانه اولین رنگی که به ذهن می‌رسد صورتی است. برای ساختن ترکیب رنگ صورتی مقداری رنگ قرمز و کمی رنگ زرد را به رنگ سفید اضافه می‌کنیم و طیف‌های مختلفی از رنگ صورتی را خواهیم داشت. صورتی ملایم می‌تواند به آرامش فضا کمک کند؛ ولی این نکته را فراموش نکنید که این رنگ مخصوصاً صورتی پررنگ می‌تواند در بلندمدت به تحریک و ایجاد احساس عصبانیت منجر شود. استفاده از صورتی در کنار باقی رنگ‌ها انتخاب خوبی خواهد بود.

رنگ‌ اتاق کودک با رنگ صورتی

رنگ‌ اتاق کودک با رنگ آبی

رنگ آبی معمولاً برای اتاق‌خواب پسرانه پیشنهاد می‌شود؛ ولی هم صورتی و هم آبی را می‌توان در اتاق‌خواب پسرانه و اتاق‌خواب دخترانه استفاده کرد، چون رنگ‌ها ربطی به جنسیت ندارند. اگر یک فضای آرام می‌خواهید آبی آسمانی بهترین گزینه است؛ ولی باید بدانید که آبی در طولانی‌مدت می‌تواند فشارخون و ضربان قلب را کاهش دهد و البته حس افسردگی ایجاد کند. استفاده از قرمز و زرد در کنار آبی فضا را متعادل می‌کند.

رنگ‌ اتاق کودک با رنگ آبی

 

پیشنهاد مطالعه : برای خانه‌های کوچک چه مبلی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…