برای خانه‌های کوچک چه مبلی مناسب است؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر در خانه‌ای با متراژ کوچک زندگی می‌کنید و به همین دلیل از خرید مبلمان منصرف شدید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
مبل مناسب برای خانه کوچک

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه افراد مشکل کمبود فضا و چیدمان خانه‌های کوچک است؛ چرا که کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند دکور خانه شما زشت و نامرتب نشان دهد. چیدمان خانه کوچک اصول و قواعد خاصی دارد که با رعایت ‌آن‌ها می‌توانید مشکل کمبود فضا را برطرف کنید. یکی از این اصول انتخاب مبل مناسب برای خانه کوچک است. برای خرید مبل، سلیقه ما یکی از المان‌هایی است که باید به آن توجه داشت؛ مهم‌ترین المان، انتخاب مدل مبل و سبک آن است. چرا که انتخاب اشتباه پارچه یا طرح مبل می‌تواند باعث شلوغ‌تر و کوچک‌تر دیده شدن خانه می‌شود. برای آشنایی با بهترین طرح مبل مناسب خانه‌های کوچک، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

کدام مبل برای خانه کوچک مناسب است؟

مبل مناسب برای خانه کوچک

مناسب ترین مبل برای خانه کوچک به طور کل به چهار دسته (مبل ال-راحتی-کلاسیک و استیل) تقسیم می‌شوند که انتخاب هریک از آن‌ها باید متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون خانه شما باشد. اما در حالت کلی قبل از آنکه یکی از این سبک‌ها را انتخاب کنید، لازم است به چند نکته که در ادامه به آن اشاره می‌شود توجه داشته باشید.

  • اگر ارتفاع سقف خانه شما کوتاه است تا حد ممکن از خرید مبل‌های کلاسیک و استیل خودداری کنید.
  • اگر متراژ خانه شما کوچک است بهتر است از میزهای جلو مبلی و عسلی‌های کوچک استفاده کنید.
  • به ارتفاع میزها توجه کنید؛ زیرا میزهایی با ارتفاع زیاد مناسب خانه‌های کوچک نیستند.
  • هنگام چیدمان خانه کوچک توجه داشته باشد تا جایی که ممکن است از فضاهای پرت و کنج استفاده کنید و مبل‌ها را در این قسمت‌ها بگذارید.
  • مبل مناسب برای خانه کوچک، مبلی است که باکس‌های مخفی در قسمت نشیمن و دسته‌های خود داشته باشد تا بتوانید از فضا نهایت استفاده را ببرید.

مبل ال مبل مناسب برای خانه کوچک

بهترین انتخاب مبل برای خانه های کوچک، مبل ال است. این سبک از مبلمان از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و تمام سبک خانه از مدرن تا کلاسیک را پوشش می‌دهد؛ بنابراین با توجه سبک خانه خود می‌توانید مبل ال مناسب خانه کوچک را پیدا کنید. اما هنگام چیدمان خانه کوچک با مبل ال، نیاز است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • مبل مناسب برای خانه کوچک باید ارتفاع و عمق کمتری داشته باشد تا فضای کمتری در خانه اشغال کند.
  • اگر سبک خانه شما مدرن است، بهتر است هنگام انتخاب نوع چرم یا فلز آن را انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که استفاده از چوب‌های مختلف برای مبلمان باعث می‌شود تا محیط حس و حالی گرم‌تر و دنج‌تر به خود بگیرد.
مطلب پیشنهادی:  پوشش داکرومات چیست؟

مبل مناسب خانه کوچک

مبل راحتی مناسب خانه کوچک

بهترین چیدمان مبل برای خانه های کوچک، استفاده از مبل راحتی است به شرط آنکه قبل از انتخاب به سبک خانه دقت داشته باشید؛ چرا که این مدل مبل‌ها با وجود اینکه تنوع زیادی دارند، اما نمی‌توان برای تمامی سبک‌ها از آن استفاده کرد. برای مثال در خانه‌هایی که سبک سنتی و کلاسیک دارند، نمی‌توان از مبل راحتی استفاده کرد؛ چرا که مبل راحتی بیشتر برای سبک‌های تلفیقی مدرن و کلاسیک استفاده می‌شود. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، سعی کنید هنگام خرید مبلمان راحتی، مدلی را انتخاب کنید که ارتفاع کمی داشته باشند تا دکوراسیون خانه شلوغ به نظر نیاید.

مبل راحتی برای خانه‌های کوچک

مبل استیل مناسب خانه های کوچک

در صورتی که متراژ خانه شما کوچک است و سبکی کلاسیک دارد، بهتر است از مبل استیل استفاده کنید، این مبل‌ها از ابعاد و سایز کوچک‌تری نسبت به سایر مبل‌های استیل برخوردار هستند؛ به همین دلیل در دسته مبل مناسب برای خانه کوچک قرار می‌گیرند به شرط آنکه به چند نکته توجه شود:

  • برای اینکه این مدل مبل‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند بهتر است مدل‌هایی با ارتفاع کم را انتخاب کنید.
  • هرچه مبل‌های استیل دارای منبت کاری و کنده کاری های ظریف تری باشند باعث می شود تا ظاهری جمع و جور تر نیز داشته باشند.
  • هنگام انتخاب به رنگ مبلمان و کفپوش‌ها توجه داشته باشید. بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، رنگ‌های روشن است؛ چرا که شلوغی محیط را کمتر نشان می‌دهد.

مبل مناسب برای خانه کوچک

مبل کلاسیک مناسب خانه کوچک

اگر سبک خانه شما سنتی و کلاسیک است و دوست ندارید از مبل‌های راحتی و ال استفاده کنید، انتخاب بعدی برای شما نیم ست‌های کلاسیک است. هنگام چیدمان بهتر است تا جای ممکن تمامی قسمت‌های مبل و دسته‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید:

  • اگر تصمیم دارید از مبل کلاسیک استفاده کنید توجه داشته باشید که حتما نیم ست آن را خریداری کنید و از خرید سرویس‌های کامل خودداری کنید.
  • برای این مبل‌ها باید از کوسن‌های کوچک و با هارمونی رنگی متناسب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری یا رنگ، کدام یک به صرفه‌تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 کاربرد فرش گرد در دکوراسیون که کسی به شما نمی‌گوید

برای بسیاری از مردم، فرش آن است که چهار ضلع و چهار گوشه داشته باشد. اغلب هنگام خرید فرش سر…