هرگز این وسایل را برای خانه کوچک نخرید!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به دلیل کمبود فضا در خانه‌های کوچک، برای قراردادن وسایل دچار مشکل می‌شوید، برای مقابله با آن نیاز به رعایت یک‌سری نکات اصولی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
دکوراسیون خانه کوچک

شرایط زندگی امروزه به گونه‌ای است که بیشتر آپارتمان‌ها کوچک و از متراژ کمی برخوردار هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یادگیری ترفندهایی هستند تا خانه کوچک خود را به بهترین نحو دکور کنند. اشتباهاتی که ایرانی ها در چیدمان منزل می‌کند، خرید وسایلی است که برای دکوراسیون خانه کوچک مناسب نیست و باعث شلوغی و زشت شدن خانه می‌شود. اگر می‌خواهید با بهترین دکوراسیون برای آپارتمان کوچک آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

برای دکوراسیون خانه کوچک از خرید این وسایل خودداری کنید

دکوراسیون خانه کوچک مدرن باید به گونه‌ای با شد که فضای خانه محدود به نظر نرسد. از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام دکوراسیون فضاهای کوچک به آن توجه کرد، خرید وسایل ضروری و اجتناب از خرید برخی وسایل است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

دکوراسیون خانه کوچک

فرش کوچک

اگر قصد چیدمان و تغییر دکوراسیون خانه کوچک خود را دارید، از خرید فرش‌های کوچک خودداری کنید؛ چرا که این فرش‌ها باعث می‌شوند فضای خانه کوچک‌تر به نظر برسد.

از مبلمان سلطنتی و بزرگ در دکوراسیون خانه کوچک استفاده نکنید

اگر متراژ خانه شما کم است از خرید مبلمان بزرگ و سلطنتی خودداری کنید. دکوراسیون خانه کوچک با مبل سلطنتی باعث می‌شود فضا بسیار محدود شود و برای چیدمان باقی وسایل دچار مشکل شوید. اندازه مبل شما باید با اندازه فضای خانه شما هماهنگی داشته باشد.

دکوراسیون خانه کوچک

کوسن زیاد

اگر خانه شما کوچک است از خرید بیش از حد اکسسوری مبل خودداری کنید؛ قرار دادن تعداد زیادی بالش و کوسن روی مبل خصوصا در فضاهای کوچک باعث شلوغی خانه می‌شود. توجه داشته باشید که اندازه کوسن یا بالش روی مبل باید متناسب با ابعاد صندلی در نظر گرفته شود.

مطلب پیشنهادی:  سینک گرانتیتی برای خرید بهتر است یا استیل؟

دکوراسیون خانه کوچک

میزها و عسلی های بزرگ

برای دکوراسیون خانه کوچک ایرانی، بهتر است از خرید میزها و عسلی‌های بزرگ اجتناب کنید چرا که میزهای بزرگ فضای خانه را محدود می‌کند، بهتر است از میزها و عسلی‌هایی استفاده کنید که تاشو هستند اینگونه می‌توانیدبعد از اتمام کار میز را جمع کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

نصب پرده کوتاه در دکوراسیون خانه کوچک

برای داشتن دکوراسیون خانه کوچک شیک و زیبا، از نصب پرده‌های کوتاه خودداری کنید. زیرا پرده‌های کوتاه، دیوارها را کوتاه نشان می‌دهند و همین امر باعث می‌شود خانه شما کوچک‌تر به نظر برسد.

دکوراسیون خانه کوچک

گل و گلدان

درست است که گیاهان آپارتمانی باعث نشاط و شادابی خانه می‌شوند؛ اما سعی کنید در خانه‌های کوچک از گیاهان آپارتمانی زیاد استفاده نکنید؛ زیرا فضای خانه را کوچک نشان می‌دهد.

از تخت‌های بزرگ در دکوراسیون خانه کوچک استفاده نکنید

بهترین نوع تختخواب برای خانه‌های کوچک، تخت‌های جک‌دار و کشویی است؛ زیرا شما به راحتی می‌توانید لباس‌ها یا وسایل اضافی که همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در صورت عدم نیاز در فصل‌های از سال در زیر این تخت‌ها قرار دهید.

 دکوراسیون خانه کوچک

میز تلویزیون بزرگ

اگر شما هم با مشکل کمبود فضا برای قرار دادن میز تلویزیون مواجه هستید، بهترین دکوراسیون خانه های کوچک، نصب تلویزیون روی دیوار است.

پیشنهاد مطالعه: آشپزخانه کوچک خود را اینگونه دکور کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…