آشپزخانه کوچک خود را اینگونه دکور کنید!

0
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های داخلی هر خانه‌ای به شمار می‌آید، به همین خاطر آن را قلب تپنده‌ خانه نامیده‌اند. ما در این مطلب نکات مهم برای چیدمان آشپزخانه کوچک را برای شما شرح می‌دهیم.
چیدمان آشپزخانه کوچک

بسیاری از افراد بر این باورند که چیدمان آشپزخانه کوچک بسیار مشکل است؛ چرا که به دلیل محدودیت فضا نمی‌توان دکوراسیون قشنگ و متفاوتی را برای آن طراحی کرد. این تصور اشتباه است که شما می‌توانید با طراحی اصولی، از فضای کوچک آشپزخانه نهایت استفاده را ببرید و آن را بزرگ‌تر نشان دهید. برای داشتن زیباترین دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایرانی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات کاربردی در چیدمان آشپزخانه کوچک

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام چیدمان آشپزخانه کوچک باید به آن توجه داشت، کابینت‌ها هستند. هنگام انتخاب کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک مدرن، به سه مثلث اصلی توجه داشته باشید. از نظر کارشناسان دکوراسیون، ظرفشویی، گاز و یخچال سه عنصر مهم در آشپزخانه هستند. بنابراین بهتر است این وسایل به گونه‌ای چیده شوند که در کنار یکدیگر و یا روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

چبدمان آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه مدرن کوچک

باتوجه به اینکه کابینت آشپزخانه بیشترین حجم از فضا را اشغال می‌کند، در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک باید از رنگ روشن استفاده کرد. بهترین کابینت برای آشپزخانه های کوچک، کابینت های بلند قد است که شبیه کمد هستند؛ چرا که این مدل کابینت‌ها فضای بیشتری برای چیدمان در اختیار ما قرار می‌دهند.

چیدمان کابینت آشپزخانه

در چیدمان آشپزخانه کوچک، بهترین چیدمان کابینت به گونه‌ای است که وسایل را تا جایی که امکان دارد درون کابینت قرار دهیم و از چیدن وسایل اضافی روی سطح کابینت‌ها خودداری کنیم تا فضای آشپزخانه منظم‌تر به نظر برسد.

چبدمان آشپزخانه کوچک

انتخاب رنگ مناسب در چیدمان آشپزخانه کوچک

برای داشتن دکوراسیون آشپزخانه کوچک و زیبا، انتخاب رنگ مناسب بسیار تاثیرگذار است. این روزها در طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ طلایی استفاده فراوانی می‌شود. در صورتی که قصد دارید دکور آشپزخانه شما لوکس و مدرن باشد، بهترین رنگ طلایی است؛ اما در انتخاب این رنگ باید دقت لام را به کار ببرید و به طور اصولی از آن استفاده کنید. از آنجا که آشپزخانه بیشتر از هر قسمت دیگر خانه در معرض کثیفی قرار می‌گیرد، نمی‌توان در بیشتر قسمت‌ها از این رنگ استفاده کرد. بهتر است از این رنگ تنها در دستگیره درب کابنت‌ها یا نوار میان کابینت‌ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  مدل‌های متنوع میز تاشو برای خانه‌های کوچک

تنظیم نور از نکات مهم در چیدمان آشپزخانه کوچک 

تنظیم نور از مهم‌ترین نکاتی است که باید در آشپزخانه‌های کوچک به آن توجه شود. بهترین مدل دکوراسیون آشپزخانه کوچک پنجره‌دار، این است که تا حد ممکن از نور طبیعی برای روشنایی فضا استفاده کنید، اما می‌توانید در کنار آن از نور مصنوعی مانند لامپ و لوستر نیز استفاده کنید. بهتر است در زیر کابینت‌های بالایی آشپزخانه، لامپ‌های رشته‌ای بکار ببرید یا از لوسترهای سقفی استفاده کنید.

چبدمان آشپزخانه کوچک

انتخاب میز نهارخوری مناسب برای چیدمان آشپزخانه کوچک

امروزه میز ناهارخوری جزو وسایل حذف نشده در آشپزخانه است، بنابراین انتخاب میز ناهارخوری مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن از اهمیت زیادی برخوردار است. باتوجه به کمبود فضا، بهتر است از میزنهارخوری استفاده کنید که صندلی‌های آن به داخل جمع می‌شوند؛ یا اینکه از صندلی‌های ظریف و پایه بلند در کنار کانتر استفاده کنید

پیشنهاد مطلعه: 5 ایده برای چیدمان قابلمه در آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…