با این دسر بهاری، مهمانی‌های خود را لاکچری برگزار کنید

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید در مهمانی‌های خود خاص بدرخشید، این روش تهیه دسر را حتما امتحان کنید.
دسر توت فرنگی

دسره جزو خوراکی‌های محبوب در تمام دنیا به شمار می‌آیند که تنوع بسیار زیادی دارند؛ از میان انواع دسرها، آن‌هایی که با میوه تهیه می‌شوند طرفدار بیشتری دارند؛ چرا که از عطر و طعم بهتری برخوردار هستند؛ با شروع فصل بهار شما می‌توانید با کمترین هزینه یک دسر مجلسی برای دورهمی‌های خود آماده کنید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتاگ تصمیم گرفتیم طرز تهیه دسر توت فرنگی را به شم آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر توت فرنگی

برای تهیه این دسر خوشمزه و خوش رنگ شما به 500 گرم توت فرنگی، 2 لیوان شیر، 3 قاشق خامه صبحانه، 1 لیوان شکر، 1 قاشق پدر ژلاتین، 1 بسته ژله توت فرنگی، 1/4لیوان آب سرد و 1 لیوان آب جوش نیاز دارد.

دسر توت فرنگی

طرز تهیه دسر توت فرنگی با شیر

این دسر را می‌توان با توجه به ذائقه خود به روش‌های متفاوتی آماده کرد؛ برای مثال بسیاری از افراد دوست دارند دسر توت فرنگی با بیسکویت پتی بور آماده کنند و در مقابل گروهی دیگر دوست دارند این دسر را با خامه میل کنند؛ لازم به ذکر است که استفاده از خامه در تهیه این دسر ظاهر بسیار زیبایی به آن می‌دهد که می‌تواند گزینه مناسبی برای مهمانی‌های شما باشد.

  • مرحله اول

در ابتدا توت فرنگی را در یک کاسه آب سرد ریخته و روی آن مقداری نمک بریزید تا ضد عفونی شود؛ سپس بعد از چند دقیقه آن را به خوبی آبکشی کنید؛ سپس  توت فرنگی‌های شسته را با استفاده از گوشت‌کوب برقی یا دستگاه غذاساز کاملا پوره کنید.

  • مرحله دوم تهیه دسر تووت فرنگی با ژلاتین

در ادامه شیر را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا ترکیب شوند؛ سپس پوره توت فرنگی را به آن اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا دانه‌های شکر به خوبی حل شوند؛ در این مرحله توجه داشته باشید که نیازی نیست مخلوط به جوش بیاید و همینکه دانه‌های شکر حل شوند، کافی است.

  • مرحله سوم

در این فاصله پودر ژلاتین را درون مقداری آب سرد ریخته و روی بخار آب بنماری کنید تا به خوبی حل شود؛ سپس پودر ژله توت فرنگی را داخل یک کاسه بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. کاسه را روی بخار کتری یا سماور بگذارید تا دانه‌های ژله به روش بن ماری حل و کاملا شفاف شود.( در این فاصله خامه را خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد)

مطلب پیشنهادی:  ساخت ریمل خانگی با چند ماده در دسترس

دسر توت فرنگی

  • مرحله چهارم طرز تهیه دسر توت فرنگی مجلسی

در این مرحله خامه شل شده را به باقی مواد اضافه کنید و با استفاده از همزن دستی یا همزن برقی محتویات داخل قابلمه را یک دقیقه هم بزنید تا همه مواد کاملا یکدست و با هم مخلوط شوند.

  • مرحله پایانی 

در آخرین مرحله از تهیه دسر توت فرنگی، قالبی که می‌خواهید دسر را در آن سرو کنید، کمی با پنبه چرب کرده و بعد از مواد دسر درون آن بریزید؛ سپس قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت داخل یخچال بگذارید تا دسر کاملا سفت شود.

در نهایت بعد از گذشت این مدت زمان دسر را به مدت 5 دقیقه بیرون از یخچال قرار داده و بعد با استفاده از یک چاقوی نوک تیز دور تا دور لبه قالب بگردانید تا دسر از قالب جدا شود. اگر قالب شما سیلیکونی باشد، دسر به‌راحتی و بدون نیاز به آب جوش در ظرف برمی‌گردد. بقیه قالب‌ها را باید داخل یک کاسه آب جوش بگذارید و یک دقیقه صبر کنید.

نکات مهم در تهیه دسر توت فرنگی

  • حذف پودر ژلاتین از دسر توت فرنگی باعث می‌شود که دسر به خوبی نبندد.
  • اگر قالب شما فلزی است، مراقب باشید که قالب را برای مذت طولانی درون آب نگه مدارید؛ چرا که ممکن است خود دسر هم شل شود.
  • لازم به ذکر است که یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل ۴ ورق ژلاتین است.
  • پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه‌داری کنید.
  • پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا ۶ ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست خواهد داد.

تعداد کلمات مطلب: 679

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

لیست غذاهای خوشمزه و راحت برای ناهار

یکی از مووعات چالش برانگیز برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب عذدا و درست کردن آن است؛ خصوصا ا…