تالاب استیل، عجیب‌ترین دریاچه متحرک ایران!

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ایران تالاب‌ها و دریاچه‌های زیادی دارد؛ اما دریاچه‌ متحرک اصلا نمی‌تواند یک جاذبه عادی باشد!
تالاب استیل

تالاب استیل یکی از جاهای دیدنی آستارا است که دارای یک ویژگی خارق‌العاده و استثنایی است. بسیاری از مردم معتقدند که این تالاب متحرک است و برخی قسم خورده‌اند که حرکت درختان میان تالاب را به چشم دیده‌اند. همراه دلتامگ با این پدیده عجیب و استثنایی بیشتر آشنا شوید.

تالاب استیل کجاست؟

استان گیلان مملو از جاذبه‌های استثنایی و عجیب‌وغریب است. زیبایی‌های طبیعی این استان بسیار منحصربه‌فرد است؛ اما تالاب متحرک آن یک پدیده خارق‌العاده محسوب می‌شود. این تالاب که به آن دریاچه استیل هم می‌گویند درست در کنار جاده تالش و در هفت کیلومتری جنوب مرکز آستارا واقع شده است.

عجایب تالاب استیل چیست؟

فضایی بکر و اعجاب‌انگیز، جنگلی وسیع و سحرانگیز، صدای نغمه پرنده‌های مهاجری که از مناطق قطبی، اروپای مرکزی و ماورای خزر روانه این نقطه ایران شده‌اند و از همه جالب‌تر درختان توسکای شناوری که در دریاچه حرکت می‌کنند، این تالاب را به یک مکان عجیب و حیرت‌انگیز تبدیل کرده‌اند. این تالاب وسعتی حدود 50 هزار مترمربع را دربر می‌گیرد.

تالاب استیل کجاست؟

عمق تالاب استیل چقدر است؟

یکی دیگر از عجایب این تالاب عمق آن است. در واقع این تالاب 13 متر پایین‌تر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد و از طریق چشمه‌هایی که در اعماق آن جاری هستند و میزان بارش و نزولات جوی و نهری که در نزدیکی تالاب جریان دارد آب آن تامین می‌شود به همین دلیل عمق آن بین 1 تا 3 متر متفاوت است.

مطلب پیشنهادی:  سفر به مراکش، سرزمین خداوند و اسرارآمیزترین کشور آفریقا!

چگونه ممکن است درختان تالاب حرکت کنند؟

حقیقت این است که توسکاهای شناور ریشه‌های رهایی در آب دارند و با تغییرات جوی به‌راحتی در آب تغییر مکان می‌دهند. این‌گونه درختان بسیار کمیاب و نادر هستند به همین دلیل دیدن دریاچه استیل می‌تواند جذابیت بسیار خاصی برای شما داشته باشد. تغییر عمق تالاب و توسکاهای شناور باعث شده‌اند که مردم تصور کنند این تالاب متحرک است.

اقامت در دریاچه استیل چگونه است؟

ماهیگیری در تالاب استیل امکان‌پذیر است؟

خیر! ماهیگیری در این تالاب مجاز نیست و باید برای محافظت از خودتان از نزدیک شدن بیش از حد به تالاب نیز خودداری کنید. از آنجایی که منطقه حالت باتلاقی دارد مراقب باشید در گل‌ولای فرو نروید. قایق‌سواری در این تالاب امکان‌پذیر است؛ اما برای محافظت از اکوسیستم بهتر است این کار را انجام ندهید.

اقامت در دریاچه استیل چگونه است؟

اقامت در تالاب استیل امکان‌پذیر نیست یعنی اگر قصد چادر زدن و کمپینگ را دارید، این کار به دلیل شرایط باتلاقی منطقه نشدنی است؛ اما می‌توانید با اجاره سوئیت، کلیه و یا اقامتگاه بومگردی در نزدیکی تالاب یک شب عالی را در این منطقه بگذرانید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 1:39 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 5:27 ب.ظ

    خسته نباشید با شما

    پاسخ

  3. ناشناس

    11 اسفند 1402 در 9:21 ب.ظ

    مثل همیشه انتخاب جاهای قشنگ

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این 3 مدل کیف جدید را هر خانمی باید داشته باشد + عکس

کیف‌های کاربردی برای خانم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر شرایط و استایلی کیف مناسب را انت…