بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در خانه‌های کوچک و مدرن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید یک چیدمان اصولی و زیبا داشته باشید، لازم است به نحوه قرار گیری تلویزیون در خانه توجه داشته باشید.
انتحاب بهترین جای تلویزیون در منزل

ممکن است از دید بسیاری از افراد انتحاب بهترین جای تلویزیون در منزل کار بسیار ساده‌ای باشد؛ اما برای آنکه چیدمان دکوراسیون خانه شما کاملا اصولی و شیک باشد، لازم ست که هریک از وسایل را در مکان مناسب خود قرار دهید؛ بنابراین از نر فنگ‌شویی بسیار مهم است که جای تلویزیون در خانه های کوچک یا انتخاب جای تلویزیون در پذیرایی مستطیلچگونه اشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نحوه جیدمان تلویزیون در نقاط مختلف خانه را به شما آموزش دهیم.

جایگاه تلویزیون در پذیرایی باید به چه صورت انتخاب شود؟

معمولا در بسیاری از خانه‌های ایرانی، اتاق نشیمن بزرگ‌ترین قسمت خانه است که برای قرار دادن تلویزیون مناسب است؛ بنابراین شما برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و کاربردی به گونه‌ای که فضای کافی برای سرگرمی و کنار هم نشستن افراد خانواده فراهم باشد، لازم است که بهترین نقطه پذیرایی را برای قرار دادن تلویزیون انتخاب کنید؛ اما قبل از انتخاب لازم است چند نکته را مد نظر داشته باشید.

اندازه مناسب تلویزیون برای هر فضایی چطور تعیین می‌شود؟

برای انتخاب بهترین جای تلویزیون در منزل، لازم است به چند سوال در ذهن خود پاسخ دهید؛ برای مثال بهترین جای تلویزیون در این خانه کجاست؟ یا اینکه با توجه به ابعاد اتاق نشیمن بهتراست تلویزیون را روی میز تلویزیون قرار دهیم یا روی دیوار نصب کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه داشت، ابعاد خانه است که باید متناسب با اندازه تلویزیون باشد؛ برای مثال اگر شما یک تلویزیون ۴۲ اینچی دارید، فاصله‌ استاندارد برای مشاهده‌ تلویزیون ۱۶۰ تا ۳۲۰ سانتی‌متر است که بازهم بهتر است شما بیشترین فاصله را در نظر بگیرید تا به چشمانتان آسیبی نرسد.

علاوه بر آن ارتفاع تلویزیون باید به گونه‌ای تنظیم شود که هم جهت و متناسب با خط دید افراد باشد؛ به این صورت که هنگامی که شما نشسته‌اید، سر شما و قسمت وسط صفحه‌ی تلویزیون باید در یک راستا باشد.

مطلب پیشنهادی:  مشکل کمبود جا در کمدها را حل کنید!

انتخاب بهترین جای تلویزیون در منزل

 جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل

معمولا چیدمان پذیرایی مستطیلی کمی مشکل و زمان‌بر است؛ چرا که هر کدام از وسایل باید به گونه‌ای قرار گیرند که علاوه بر زیبایی، بتواند به راحتی به آن دسترسی داشت؛ انتحاب بهترین جای تلویزیون در منزل هم از این قاعده مستثنی نیست؛ برای این چیدمان تلویزیون در پذیرایی مستطیلی شکل، بهتر است مبلمان را به صورت زاویه‌دار یا U شکل در اطراف تلویزیون بچینید. این کار باعث می‌شود که فضای پذیرایی گرم‌تر و صمیمی‌تر به نظر برسد و از حالت مستطیلی خارج شود.

انتحاب بهترین جای تلویزیون در منزل

جای تلویزیون در پذیرایی مربع

انتحاب بهترین جای تلویزیون در منزل خصوصا در پذیرایی مربع بسیار راحت‌تر است و فضای بیشتری برای چیدمان در اختیار دارید؛ در این مدل پذیرایی‌ها تلویزیون باید در نقطه کانونی قرار گیرد و این نقطه معمولا، مرکز یکی از دیوارها و یا روی شمینه است؛ توجه داشته باشید که فاصله مناسب بین تلویزیون و مبلمان را هم در نظر بگیرید؛ فاصله مبلمان و تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که هنگام تماشای تلویزیون چشم شما اذیت نشود.

انتحاب بهترین جای تلویزیون در منزل

جای تلویزیون پشت پنجره باید چگونه باشد؟

بسیاری از افرد برای ایجاد فضای زیباتر و یا در بسیاری از مواقع به دلیل کمبود فضا تصمیم می‌گیرند که تلویزیون را پششت پنجره قرار دهند؛ اما این مدل چیدمان بسیار اشتباه است؛ شما هیچگاه نباید تلویزیون را جلوی پنجره قرار دهید؛ چرا که با تابش نور به تلویزیون و برخورد آن به چشم شما، موجب آسیب رسیدن به چشم  تار شدن صفحه تلویزیون می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 559

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ساده‌ترین روش افزایش پاجوش برگ انجیری با رعایت 4 نکته

برگ انجیری جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم است که به دلیل زیبایی ظاهری برگ‌های آن، طرفداران بسی…