بحران عقب‌ماندگی در صنعت ساخت و ساز

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عبدالرضا نائینی، رئیس انجمن صنفی ساختمان در خصوص طرح ملی مسکن از ساخت خانه ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد خبر داد.
صنعت ساخت و ساز

 به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، عبدالرضا نائینی رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعت ساخت و ساز، در خصوص نبود ضوابط برای صنعتی‌سازی مسکن گفت:« برنامه‌ریزی کاربردی یکی از موانع مهم تولید صنعتی مسکن به شمار می‌رود.»

بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار مسکن مطلع شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون صنعتی‌سازی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بحران ساخت و ساز

چرا صنعت ساخت‌ و‌ ساز پیشرفت نکرده است؟

رئیس انجمن صنفی صنعت ساختمان در ادامه از اینکه کشور با بحران عقب‌ماندگی در این صنعت مواجه است، خبر داد.

 نخستین اجلاس فناورانه صنعت ساخت و ساز و مسکن در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد. عبدالرضا نائینی در خصوص صنعتی‌سازی مسکن از فرصت کم برای برگشت به رقابت‌ در بازار مسکن ابراز نگرانی کرد.

این مقام مسئول پیرامون قرارگیری در بحران صنعتی‌سازی مسکن، اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای تحقق اهداف این پروژه را مغتنم شمرد.

وی ادامه داد:« ساخت مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد در طرح نهضت ملی مسکن یک اقدام شجاعانه است. اگر منابع آن را تامین کنیم، قادر خواهیم بود به نحو احسن طرح را اجرایی کنیم. ولی به نظر می‌رسد، تحقق این طرح دشوار است.»

مطلب پیشنهادی:  بانک‌ها به گرانی مسکن دامن زدند

نهضت ملی مسکن

 تامین منابع، مهم‌ترین مسئله در پروژه‌های ساختمان‌سازی

نائینی با بیان اینکه ما طرح مسکن مهر را از دست دادیم، افزود:« با همفکری هم امیدواریم فرصت نهضت ملی مسکن از دست نرود.»

رئیس انجمن صنفی تولید‌کنندگان و فناوران صنعت ساخت و ساز، اجرای طرح‌های عظیم ملی را نیازمند عزم ملی، سرمایه‌گذاری و ساماندهی دانست.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد:« در بخش ساخت و ساز، کشور با بحران عقب‌ماندگی مواجه است. همچنین تمرکز بر فناوری از اولویت‌های کافی برخوردار نیست. لازم به ذکر است که در آن، همه ظرفیت‌های علم و دانش مانند دانشگاه‌ها و جامعه مهندسان وجود ندارد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «در صنعت ساخت‌ و‌ ساز با ظرفیت‌های اساسی تولید و طراحی به میدان نیامده‌ایم‌.» همچنین نائینی تامین منابع را یکی از مسائل مهم در پروژه‌های کلان دانست.

مطالعه بیشتر: جزئیات تامین زمین برای ساخت مسکن ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …