جزئیات تامین زمین برای ساخت مسکن ملی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن از تامین زمین برای ساخت 3 میلیون و 200 هزار واحد آپارتمانی خبر داد.
ساخت مسکن نهضت ملی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون ساخت مسکن نهضت ملی بر پرداخت وام از محل دارایی صندوق تامین مسکن تاکید کرد. بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار مسکن مطلع شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آماده‌سازی بسته تامین مالی واحدهای مسکونی، پرداخت وام دهک‌های پایین جامعه را از محل دارایی صندوق تامین مسکن میسر دانست.

پروژه ملی مسکن

ساخت 500 هزار مسکن برای اعضای کمیته امداد

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:« اکنون ۵۰۰ هزار مسکن برای اعضای کمیته امداد و بهزیستی درحال ساخت داریم. لازم است بدانید که مصوبه امروز شورای عالی مسکن شامل آن‌ها می‌شود و تا سال آینده واحدها تحویل آن‌ها داده خواهد شد. برای سایر دهک‌های پایین در جلسه آینده نیز تصمیم‌گیری می‌شود.»

این مقام آگاه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن از تامین مسکن برای کارکنان وزارتخانه‌های مختلف خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه در راستای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد:« در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. همچنین برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته و ساخت و ساز این واحدها هم‌اکنون آغاز شده است.»

مطلب پیشنهادی:  قیمت اجاره در تهران و سایر شهرها چقدر افزایش یافت؟

ساخت واحدهای مسکونی

تسریع ساخت مسکن نهضت ملی با روش‌های جدید

وزیر راه و شهرسازی پیرامون ساخت مسکن از تامین زمین برای 3 میلیون و 200 هزار واحد آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

قاسمی ضمن اشاره به تحویل زمین برای ساخت واحدهای آپارتمانی، تامین زمین مورد‌نیاز برای ساخت و ساز توسط استانداری‌ها را مهم ارزیابی کرد.

وی ادامه داد:« در هر استانی که زمین در اختیار مردم قرار داده شده، باید ظرف یک‌سال و نیم پس از آن، خانه ساخته شود. همچنین وزارت راه و شهرسازی برنامه دارد تا با روش‌های «ساخت تدریجی»، «ساخت گروهی» و «ساخت با واگذاری به استانداری‌ها» روند ساخت و ساز در کشور را تسریع بخشد.»

مطالعه بیشتر: آخرین مهلت تامین زمین برای ساخت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…