بانک‌ها به گرانی مسکن دامن زدند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مشاوران نقشی در گرانی مسکن ندارند، گفت: بانک‌ها با خرید ده‌ها واحد مسکونی به گرانی مسکن دامن زدند.
اتحادیه مشاوران املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مصطفی‌ قلی خسروی با بیان اینکه دولت بازار مسکن را با رشد قیمت حدود ۹ برابری به دولت سیزدهم تحویل می‌دهد، اظهار کرد: تفکیک وزارت راه و شهرسازی اقدام مناسبی خواهد بود چرا که طی حدود یک دهه گذشته که مسکن و راه در یک وزارتخانه ادغام شدند، بخش مسکن مغفول مانده و در سایه حمل و نقل قرار گرفته است.

قلی خسروی در ادامه با اشاره به اینکه اتحادیه مشاوران املاک، طبق قانون نظام صنفی هیچ چیز در اختیارش نیست، بیان کرد: این صنف مانند اداره راهنمایی و رانندگی تنها گواهینامه می‌دهد، حال اگر تصادف شود، بنزین گران شود یا قیمت خودرو بالا برود به اداره راهنمایی و رانندگی ربطی ندارد.

اتحادیه مشاوران املاک

خسروی گفت: حال این سوال پیش می آید که اتحادیه املاک برای خدمات‌رسانی به مردم چه اقداماتی انجام داده است. ده‌ها خدمت ارائه داده و ارایه می‌دهیم که ایجاد کد رهگیری، تاسیس دانشگاه و بازرسی از دفاتر املاک فقط سه مورد آن است. کد رهگیری را ایجاد و شش ماه تلاش کردیم تا در تمام کشور این موضوع را آموزش دهیم.
وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار مشاور املاک در تهران فعالیت می‌کنند و در چنین جامعه گسترده‌ای بروز تخلف اجتناب ناپذیر است. مسئله مهم این است که از طرق مختلف همچون بازرسی، پلمپ دفاتر، ارجاع به شورای حل اختلاف و دیگر ابزارهای بازدارنده سطح تخلفات را کاهش داده‌ایم.

افزایش سطح تحصیلات مشاوران املاک

رییس اتحادیه مشاوران املاک، تاسیس دانشگاه برای ارتقای سطح علمی مشاوران املاک در سال ۱۳۹۰ را خدمت دیگر اتحادیه دانست و گفت: از زمان تاسیس دانشگاه علمی کاربردی اتحادیه املاک، سطح دانش حقوقی مشاوران به طرز قابل توجهی افزایش یافته و رشته‌های حقوق ثبتی، مشاور املاک، شورای حل اختلاف و حقوق صنفی در این دانشگاه تدریس می‌شود. حدود ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان جذب دفاتر املاک می‌شوند و خوشبختانه هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد مشاوران املاک تهران از تحصیلات مرتبط برخوردارند.

مطلب پیشنهادی:   کاهش 20 درصدی فایل های فروش آپارتمان

قلی خسروی تصریح کرد: علاوه بر دانشگاه، کلاس‌های آموزشی برای فعالان دفاتر املاک برگزار می‌کنیم تا کسانی که تحصیلات عالیه ندارند با مبانی شغل خود آشنا شوند. آموزش‌های ما در زمینه احترام به مراجعه‌کنندگان، عدم دریافت بیعانه و بسیاری موارد دیگر است که مردم به وضوح تفاوت خدمات در دفاتر مشاور املاک را نسبت به گذشته احساس می‌کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «دلالان به بازار مسکن بازگشتند!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…