آخرین مهلت تامین زمین برای ساخت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 علیرضا فخاری، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص پروژه نهضت ملی از تعیین تکلیف یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمین از سوی استانداران تا پایان شهریور ماه خبر داد.
طرح ملی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تامین زمین برای ساخت مسکن از استانداران به عنوان روسای شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها خواست تا پایان شهریور ماه 1401 تکلیف یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمین را مشخص کنند.

بهتر است جهت خرید آپارتمان از جدیدترین اخبار مربوط به کاهش یا افزایش قیمت مسکن آگاه شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت طرح نهضت ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تامین مسکن

وظیفه تامین زمین بر عهده چه کسانی است؟

علیرضا فخاری در حاشیه نشستی با خبرنگاران در مشهد، تامین یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد زمین برای ساخت مسکن را مربوط به وظایف شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها دانست.

وی مورد توجه قرار گرفتن این طرح را به دنبال تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تامین زمین برای عملیاتی کردن ساخت مسکن عنوان کرد.

ساخت مسکن

هشدار دولت به صاحبان زمین

فخاری بیان کرد:«در راستای اعمال ماده ۱۰ قانون طرح نهضت ملی مسکن، دستگاه‌های اجرایی که اراضی مازاد و غیرقابل استفاده دارند، باید آن را به دولت تحویل دهند تا در این طرح مورد استفاده قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  کارگاه بزرگ ساخت و ساز با طرح نهضت ملی مسکن

در این راستا سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طرح کاداستر یا حدنگار را در دستور کار قرار داده است.

به دنبال این طرح شناسایی زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولت و اراضی که تاکنون اسناد مالکیت آن‌ها به نام دولت تغییر داده نشده است، معرفی و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.»

وی اظهار کرد:« جهت عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آیین‌نامه مربوط به اراضی واحدهای مسکونی در این طرح تصویب شد. همچنین مقرر شد کسانی که در فرزندآوری سوم به توفیق برسند، نیاز این افراد به مسکن از طریق واگذاری زمین یا واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برطرف شود.»

مطالعه بیشتر: نام‌‎نویسی 230 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…