قیمت خانه به متری 400 میلیون تومان رسید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سعید لطفی، عضو هیات مدیره اتحادیه املاک پیرامون گرانترین واحدهای مسکونی از اعلام قیمت‌های نا‌متعارف واحدهای مسکونی از سوی بانک‌ها خبر داد.
قیمت

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، سعید لطفی، عضو هیات مدیره اتحادیه املاک پیرامون وضعیت قیمت بازار مسکن از خانه‌های بالای 400 میلیون تومان خبر داد.

این در حالی است که قیمت هر متر خانه در گران‌ترین مناطق تهران متری 83 میلیون تومان گزارش شده است. بهتر است برای خرید خانه از آخرین نرخ واحدهای مسکونی مطلع شوید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون گران‌ترین خانه‌ها در پایتخت تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

قیمت

علت گرانی واحدهای مسکونی چیست؟

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک با اشاره به قیمت‌های بالای برخی پنت هاوس‌ها از فروش متری 400 میلیون تومانی این خانه‌ها خبر داد. لازم است بدانید که این مبلغ مربوط به بانک‌ها می‌شود.

سعید لطفی گفت: «قیمت‌های فوق نجومی برای برخی آپارتمان‌ها و پنت‌هاوس‌ها در شمال شهر تهران هیچ مبنا و منطقی ندارد. خانه‌هایی در تهران با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در هر متر مربع برای فروش عرضه شده است.»

قیمت

 

چرا بانک‌ها قیمت آپارتمان‌های خود را بالا می‌برند؟

گفتنی است که عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور، برای اشخاص حقیقی و همینطور برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منطق اقتصادی ندارد. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا واحد را می‌فروشند یا اجاره می‌دهند. اگر جز این باشد به این معنی است که مالک این واحدهای مسکونی بخش دولتی، سازمان‌ها و بانک‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی:  اخذ مالیات از خانه‌های خالی

وی در ادامه افزود:« قیمت‌های نامتعارف توسط بانک‌ها اعلام می‌شود. همچنین آنچه گاهی به عنوان سوداگر در بازار مسکن از آن یاد می‌شود، در واقع همین بانک‌ها هستند. بانک‌ها به دلیل داشتن هزاران واحد مسکونی خالی، نرخ‌های پیشنهادی بی‌حساب و کتاب برای آپارتمان‌های متعلق به خود تعیین می‌کنند تا از این طریق هم بتوانند قیمت‌ها را بالا ببرند و هم مالیات نپردازند.»

مطالعه بیشتر: گرانترین مسکن در کدام منطقه قرار دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…