اخذ مالیات از خانه‌های خالی

3
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علیرضا زاکانی، پیرامون اخذ مالیات از 60 درصد خانه‌های خالی در شمال تهران بر عدم تکمیل و توسعه خطوط ریلی درون‌شهری تاکید کرد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای‌اقتصاد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اعلام آمار واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شمال تهران از عدم توسعه خطوط ریلی حمل و نقل درون‌شهری، خبر داد. وی همچنین فقدان اعتبارات لازم برای به اتمام رساندن پروژه حمل و نقل درون‌شهری را منوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی معرفی کرد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون اخذ مالیات تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

زاکانی در هفته اخیر با حضور در صحن شورای شهر پایتخت اعلام کرد:” ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در شمال شهر تهران وجود دارد که باید وارد چرخه معاملات بازار مسکن از جمله بازار اجاره شود. ”

اخذ مالیات

 اخذ مالیات از 500 هزار واحد مسکونی خالی

با وجود اینکه وی حدود 300 هزار واحد مسکونی واقع در شمال تهران را خالی از سکنه معرفی کرد. اما طبق آخرین آمار‌های اعلام شده هنوز 500 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد. جالب است بدانید که 500 هزار واحد مسکونی تنها 60 در‌صد خانه‌های خالی در شمال تهران را در برمی‌گیرد.

طبق آمار شهرداری تهران،از تعداد خانه‌های خالی در شمال تهران، زاکانی تا کنون چندین بار به کمبود منابع مالی و اعتباری برای تکمیل خطوط ریلی شهر تهران اشاره نموده است.

وی پیرامون کمبود منابع مالی اعلام کرده است:” برای تکمیل خطوط هفت‌گانه به ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. بنابراین برای ساخت خطوط ۸ تا ۱۱، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پول لازم است.”

مطلب پیشنهادی:  فرصتی محدود برای مالکان مسکن‌مهر

این مقام مسئول با اشاره به احداث خطوط ریلی جدید و ایستگاه‌های مترو طی یک برنامه 20 ساله بر اهمیت منابع مالی آن نیز تاکید نمود. وی همچنین این اعتبارات را در پیشبرد و کاهش مدت زمان احداث خطوط از 20 سال به پنج سال را امری غیر قابل اجتناب توصیف کرد.

اخذ مالیات

 اخذ عوارض شهری جهت تکمیل خطوط ریلی

شهردار تهران با بیان تعداد زیاد خانه‌های خالی از سکنه در شمال تهران و همچنین فقدان منابع مالی و اعتباری برای گسترش خطوط ریلی درون‌شهری را دلیلی بر اخذ مالیات شهری از کسانی که صاحب چندین ملک هستند، دانست.

لازم است بدانید که کارشناسان اقتصاد چندین سال متوالی است که بر اخذ مالیات شهری با نرخی حقیقی تاکید دارند.

این در حالی است که از کسانی که در شمال تهران یک یا چند خانه لاکچری دارند به مراتب مالیات بیشتری نسبت به افرادی که در جنوب تهران زندگی می‌کنند، دریافت می‌شود. همین امر موجب برقراری عدالت اجتماعی، اقتصادی و توزیع ثروت در کشور می‌شود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « خرید آپارتمان در پردیس، فرصتی برای سرمایه‌گذاری» را در دلتا مگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « اخذ مالیات از خانه‌های خالی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] پیرامون اخذ مالیات از خانه‌های خالی هستید، مطلب« اخذ مالیات از خانه‌های خالی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] به دانستن مطالب پیرامون محلات پردیس هستید، مطلب« اخذ مالیات از خانه‌های خالی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…