ارسال پیامک هشدارآمیز برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سازمان امور مالیاتی، برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی، اقدام به ارسال پیامک هشدارآمیز به برخی از مردم کرده که این موضوع، دردسرهایی را برای عده‌ای از مردم ایجاد کرده است.
مالیات از خانه های خالی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، در این پیام سازمان مالیاتی اخطار داده شد «پیرو اطلاع‌رسانی قبلی نظر به اینکه حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی واحد مسکونی شما خالی از سکونت اعلام و مشمول مالیات شده است، تا تاریخ 1400.12.10 با مراجعه به درگاه My.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنید، در غیر این صورت مطابق مقررات نسبت به وصول مالیات اقدام خواهد شد.»

این مسئله با واکنش بسیاری از شهروندان و افرادی که برای آن‌ها پیامک ارسال شده، همراه شد. یکی از مخاطبان در این رابطه می‌گوید:‌ چهار سال است که یک خانه 70 متری خریداری کرده‌ام که سند تک برگ دارد و در آن زندگی می‌کنم. حتی در نخستین روزهایی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که شهروندان اطلاعات خانه خود را وارد سامانه کنند، نسبت به انجام آن اقدام کردم. اما مجددا از سوی وزارت راه و شهرسازی پیامک آمده که خانه شما خالی است.

فرد دیگری عنوان می‌کند: اطلاعات خانه‌ای برایم پیامک شده در یکی از استان‌ها که تا به حال چنین خانه‌ای نداشته‌ام و نمی‌دانم که چه باید کرد. متاسفانه مسابقه مالیات‌ستانی گذاشته‌اند و به فکر آرامش و آسایش مردم نیستند. بروید از آن‌هایی که خانه‌‌های لوکس دارند مالیات بگیرید.

اخذ مالیات از خانه های خالی

با همه این اوصاف مسئولان سازمان امور مالیاتی معتقدند براساس فهرست اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدام کرده و دخل و تصرفی در آن ندارند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران و ارزان‌ترین شهرها

شهروندان بخوانند:

شهروندان بدانند همه فرآیندهای مربوط به مالیات خانه‌های خالی تا مرحله دادرسی از طریق سامانه انجام می‌شود و نیاز به در این مرحله تنها مالیات محاسبه شده به افراد اعلام شده و مودی می‌تواند نسبت به قبول یا عدم قبول مورد در سامانه درگاه ملی خدمات مالیاتی (my.tax.gov.ir) اقدام کنند.

در صورت قبولی مالیات اعلامی، می‌تواند نسبت به صدور قبض اقدام کرده و مالیات را در سامانه بپردازند. در غیر این صورت می‌توانند به آنچه مطرح شده اعتراض خود را ثبت کنند.

همچنین گفته می‌شود شماره موبایلی که با آن پیامک ارسال شده از سامانه کد اقتصادی استخراج شده است.

  • سال اول ـ معادل شش برابر مالیات متعلقه
  • سال دوم ـ معادل دوازده برابر مالیات متعلقه
  • سال سوم به بعد ـ ‌معادل هجده برابر مالیات متعلقه را باید بپردازند.

مطالعه بیشتر: مطلب «آیا وام مسکن افزایش یافته است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…