پرداخت مالیات حتی برای ساکنین یک خانه

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح مالیات بر خانه های خالی برای کاهش قیمت اجاره‌بها‌ در بازار مسکن تصویب شده بود. اما به نظر می‌رسد پیامک اخذ مالیات برای افرادی که تنها در خانه خود زندگی می‌کنند، نیز ارسال شده است.
مالیات بر اجاره املاک

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، برخی از مردم می‌گویند در سامانه مالیاتی، ملکی که به نام آنها نیست و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، پرداخت مالیات برای خانه خالی ثبت گردیده است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

برخی از افراد با فرستادن مدارک مبتنی بر اخذ پیامک از سامانه ملی املاک در صورتی که طرح مالیات بر خانه‌های خالی مشمول آنها نیز شود، اذعان کردند که با وجود اینکه تنها مالک یک خانه هستند و یا اینکه در چند سال گذشته خانه خود را فروخته‌اند و در حال حاضر فقط در یک خانه زندگی می‌کنند، پیامک اخذ مالیات بر خانه‌های خالی برای آنها ارسال شده است.

پرداخت مالیات

جزئیات پیامک پرداخت مالیات

پیامک پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی به این شرح است:

«مودی گرامی
براساس اطلاعات ارسالی از وزارت راه و شهرسازی واحد مسکونی شما به‌عنوان واحد مسکونی خالی مشمول مالیات شده است. لطفا برای مشاهده مبلغ مالیات و پرداخت آن به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir مراجعه نمایید. سازمان امور مالیاتی کشور»

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون اخذ مالیات از خانه‌های خالی هستید، مطلب« اخذ مالیات از خانه‌های خالی» را در دلتا مگ بخوانید.

پرداخت مالیات

صدور پیامک پرداخت مالیات برای افراد فاقد خانه خالی

برخی از مردم می‌گویند با اینکه ملک خود را چند سال‌پیش فروخته‌اند و امروز تنها صاحب یک خانه هستند، چند‌روز پیش از فروردین سال 1401 پیامک اخذ مالیات برای آنها ارسال شده است. این افراد پیرامون دریافت این پیامک از سامانه سازمانه امور مالیاتی شکایت کردند. جالب است بدانید چند روز پس از شکایت از طرف این سازمان مجددا پیامکی مبنی بر اخذ مالیات ارسال شده است. اما اینبار رقم مالیات در پیامک را دو برابر افزایش داده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  طی 2 ماه آینده مسکن گران می‌شود

تماس‌ها و پیام‌های مردم بیانگر این است که افراد فاقد خانه خالی که پیامک اخذ مالیات برای آنها ارسال گردیده، تعداد آنها زیاد گزارش شده است.

برخی نیز مطرح کردند که برای منزل مسکونی که در آن زندگی می‌کنند، پیامک تعرفه مالیات بر خانه‌های خالی فرستاده شده است.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد طرح مالیات بر خانه‌های خالی از سوی سازمان امور مالیاتی نتوانسته افرادی که دارای یک یا چند واحد مسکونی خالی هستند، شناسایی کند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « مشارکت شهرداری و دولت جهت احداث مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « پرداخت مالیات حتی برای ساکنین یک خانه » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …