تحویل واحدهای پروژه ملی مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیرامون تحویل واحدهای آپارتمانی از افتتاح این پروژه‌ ملی مسکن در استان‌هایی همچون یزد، کرمان، خراسان جنوبی خبر داد.
ساخت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، خبرها حاکی از این است که واحدهای آپارتمانی پروژه نهضت ملی مسکن را تا پایان شهریور به متقاضیان تحویل می‌دهند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این پروژه از هزینه شش میلیون تومانی احداث هر متر مربع واحدهای آپارتمانی طرح ملی مسکن خبر داد. لازم به ذکر است که در چنین وضعیتی برخی از متقاضیان به شکایت از طرح ملی مسکن پرداختند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون نهضت ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

برنامه‌ریزی شده است که تا پایان شهریور اقدام به تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کنند. بر اساس آنچه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد طبق برنامه ریزی تقریبا 100 هزار واحد مسکونی به افرادی که زودتر از سایرین ثبت‌نام و مبلغ اولیه را پرداخت کردند، در اولویت تحویل واحد مسکونی خود قرار می‌گیرند.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیرامون طرح ملی مسکن از افتتاح این پروژه‌ها در بسیاری از استان‌ها همچون یزد، کرمان، خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد.

پروژه ملی مسکن

تعداد واحدهای پروژه ملی مسکن

برطبق آنچه در حال حاضر به اطلاع همگان رسیده، تقریبا 567 هزار واحد مسکونی جهت طرح ملی مسکن در دست ساخت قرار گرفته است. جالب است بدانید که تقریبا 50 هزار واحد آن در بافت قدیمی قرار دارد. همچنین سایر واحدها نیز در دست احداث است.

به نظر می‌رسد در روستاها به طور تقریبی 160 هزار واحد مسکونی ملی و 333 هزار واحد به صورت خود مالکی وجود دارد. از طرفی تقریبا 400 هزار واحد نیز در مرحله خاک‌برداری قرار دارد. همچنین به طور کلی یک و نیم میلیون خانه روستایی برای پروژه ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  اختلاف قیمت اجاره خانه در مناطق مختلف تهران

در واقع از تعداد چهار میلیون واحدی که مورد تائید پروژه ملی مسکن است، تنها 3.2 میلیون مسکن شهری و الباقی مربوط به مناطق روستایی می‌شود.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون نهضت ملی مسکن هستید، مطلب« پذیرش نهایی 700 هزار نفر در طرح ملی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

پروژه ملی مسکن

افزایش پیش‌پرداخت متقاضیان پروژه ملی مسکن

پیش‌تر قرار بود آورده اولیه متقاضیان این طرح، حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد. اما بعدا محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: «نخستین قسط از آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد. برای سایر دهک‌ها هم مانند قبل این آورده ۴۰ میلیون تومان است.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد واحدهای مسکونی پروژه ملی مسکن تنها به آن دسته از متقاضیانی پرداخت می‌شود که زودتر از سایرین اقدام به واریز هزینه اولیه کردند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی  در حوزه ملک، مطلب «سرانجام مالیات بر خانه‌‌‌های خالی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…