درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جهان است که این روزها به دلیل سبک زندگی پراسترس مردم، به یک بیماری بسیار مزمن و فراگیر تبدیل شده است؛ اما آیا راه حلی برای درمان فوری سردرد شدید وجود دارد؟
درمان فوری سردرد شدید

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از داروهای شیمیایی ندارد. احتمالا برای شما هم پیش آمده که در طول روز به ناگهان دچار یک سردرد مزمن و عذاب دهنده شوید پس با دلتامگ در این مقاله همراه باشد تا چند راه حل ساده و سریع را به شما بگوییم.

درمان فوری سردرد شدید در خانه

سردرد داشتن چه برای کسانی که به این بیماری عادت دارند، چه برای کسانی که به میگرن و سردردهای عذاب‌دهنده مبتلا هستند و چه برای کسانی که اولین‌بار این بیماری سخت را تجربه می‌کنند، بدون شک آزاردهنده و کلافه‌کننده است. اگر در خانه هستید و به ناگهان دچار یک سردرد شدید و فلج کننده شده‌اید چند راه‌حل ساده و سریع برایتان وجود دارد.

نوشیدن آب

با نوشیدن آب سردرد خود را کاهش دهید

یکی از علل سردرد در بسیاری از مواقع کم آبی بدن است! در واقع کم آبی یکی از علل اصلی سردردهای مزمن و میگرنی است. در افرادی که کم آبی شدید دارند و دچار سردرد می‌شوند نوشیدن آب سی دقیقه تا سه ساعت باعث بهبود علائم سردرد آن‌ها می‌شود.

خواب کافی درمان فوری سردرد شدید است

خواب در هر شرایطی به بهبود وضعیت جسمانی و سیستم عصبی بدن کمک می‌کند. حتی در تحقیقات علمی نیز نشان داده شده، افرادی که مدام در معرض کمبود خواب شبانه یا بی‌خوابی قرار می‌گیرند در طول روز دچار سردردهای شدید و مزمن می‌شوند. حتی اگر دچار سردرد شدید هستید، سعی کنید نیم تا حداقل یک و نیم ساعت بخوابید. همین زمان کوتاه به بهبود سردرد شما کمک می‌کند.

کم خوابی

استفاده از کمپرس سرد

یکی از راه‌های درمان فوری سردرد شدید استفاده از کمپرس سرد است. طی بسیاری از تحقیقات علمی ثابت شده که قرار دادن یک بسته ژله‌ای سرد روی سر به صورت علائم میگرن و سردرد را کاهش می‌دهد. اگر کمپرس آب سرد نیز ندارید، درست کردن آن کار چندان سختی نیست. با یک کیسه‌ ضدآب پر از یخ که دور آن یک حوله‌ نرم پیچیده شده است می‌توان کمپرس آب سرد تهیه کرد. کمپرس را پشت گردن، سر یا شقیقه‌ خود قرار دهید تا سردردتان بهبود پیدا کند.

چای کافئین‌دار یا قهوه، درمان فوری سردرد شدید

یکی از راه‌های درمان سردرد شدید در خانه نوشیدن چای کافئین‌دار یا مقداری قهوه است. کافئین هوشیاری را افزایش می‌دهد و رگ‌های خونی را منقبض می‌کند. با انقباض رگ‌های خونی علائم سردرد نیز کاهش می‌یابد. جالب است بدانید که کافئین همچنین به افزایش اثربخشی داروهای رایج برای درمان سردرد شدید مثل ایبوپروفن و استامینوفن کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  گیاهان آپارتمانی بزرگ که فضای خانه شما را لوکس می‌کنند + نحوه نگهداری

کافئین و چای

بهترین داروی سردرد شدید

درمان فوری سردرد شدید با قرص نیز امکان‌پذیر است. معمولا داروهایی مثل استامینوفن و ایبوبروفن جزو داروهای رایجی هستند که برای درمان سردرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از سوما تریپتان به‌عنوان دارویی برای درمان سردرد شدید نیز بسیار رایج است.

جالب است بدانید که سوماتریپتان به‌عنوان درمان فوری سردرد شدید با قرص، جزو داروهای مخدر محسوب نمی‌شود و استفاده از آن عوارض داروهای مخدر را ندارد. قرص اوامیگرن نیز چهارمین قرص پرمصرف دنیا برای درمان سردرد شدید است. این دارو می تواند عضلات را شل کرده و باعث خونرسانی بیشتر در بافت‌ها شود و علائم میگرن و سردرد شدید را کاهش دهد.

سردرد

برای سردرد شدید چی بخوریم؟

مواد غذایی سالم و مقوی مانند گوشت قرمز، ماهی، کلم،جگر و انواع سبزیجات به علت اینکه سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد می‌تواند در روند بهبودی سردرد تاثیر بسیار خوبی دارد. استفاده از شکلات تلخ نیز موثر است.

درمان فوری سردرد شدید  در خانه

کمپرس گرم می‌تواند تا حد بسیار زیادی سر شما را آرام کند. سعی کنید عطرهایی که خیلی غلظ و تند هستند، دوری کنید. یوگا بسیار برای به آرامش رسیدن شما کمک می‌کند. هیدراته شدن بدن و استفاده از آب فراوان برای سردرد بسیار عالی است. زیرا یکی از علل سردرد همین کم آبی بدن است.

سخن پایانی

درمان فوری سردرد شدید می‌تواند بسیاری از افراد را از یک سردرد مزمن و فلج‌کننده نجات دهد. هرچند سردردها علل مختلف و حتی انواع مختلفی دارند. اگر بتوانید نوع و علت سردرد خود را تشخیص دهد، درمان آن نیز راحت‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…