خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه قیمت هر متر مسکن در تهران به 40 میلیون تومان رسیده است، بنابراین متقاضیان مسکن باید 217 ماه معادل 17 سال بدون وقفه کار کنند تا بتوانند یک خانه 30 متری را خریداری کنند.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، اتاق تولید پیرامون قوانین ویژه‌ برای احداث واحدهای مسکونی شهر تهران از صدور مجوز بر اساس کمیسیون «ماده پنج» مجوز ساخت و ساز مسکن با مساحت 30 تا 35 متر‌مربع را در بافت پوسیده و کهنه شهر تهران خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون احداث مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

به نظر می‌‌‌رسد که عملیاتی شدن این طرح زمینه را برای ساخت 25 هزار واحد مسکونی به متراژ 30 متر‌مربعی در نواحی جنوبی شهر تهران فراهم می‌سازد.

بر اساس آخرین آمار و ارقام بانک مرکزی، میانگین نرخ خرید مسکن در تهران به طور تقریبی به 40 میلیون تومان رسیده است.

جالب است بدانید در سال 1401 کم‌ترین حقوق کارگران پنج میلیون و 600 تا پنج میلیون و 700 هزار تومان مقرر شده بود. یک فرد با این میزان درآمد تقریبا باید 214 ماه معادل 17 سال بدون توقف کار کند تا بتواند یک واحد 30 متری خریداری کند.

مسکن

دو خط قرمز برای احداث واحدهای مسکونی

با در نظر گرفتن آمار وارقام فوق برای خرید یک واحد مسکونی 30 متری باید تقریبا یک میلیارد و 200 هزار تومان هزینه کرد. اما سوال اینجاست که برای تهیه یک واحد 30 متری چند سال باید کار کرد؟

برنامه ساخت خانه‌های 30 متری نشان می‌دهد که در چارچوب قوانین ویژه، دو مسئله مهم برای احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های پوسیده و کهنه شهر تهران وجود دارد. یکی از این موضوعات مهم فراهم‌سازی پارکینگ ساختمان‌ها و دیگری مرتبط با میزان تعداد طبقات در زمین‌هایی با مساحت کمتر و کوچکتر محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان در فلسطین تهران چند؟

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون قیمت سیمان و دیگر مصالح ساختمانی هستید، مطلب«تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

مسکن

ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای واحد مسکونی

این قوانین مخصوص مرمت و نوسازی بافت‌های پوسیده شهر تهران به شمار می‌رود. گفتنی است که مساحت این بافت به بیش از چهار هزار و 400 هکتار محاسبه شده است. اما اکثر آنها در 10 منطقه نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق 10 تا 19 تهران می‌شود.

چندی‌پیش، میثم مهر‌پور، کارشناس مسکن پیرامون معضلات بازار مسکن از کاهش ساخت مسکن در شهر‌تهران ابراز نگرانی کرد. لازم است بدانید تهران با مشکل واحد‌‌های مسکونی خالی موجب شده تا مستاجران در فصل جا‌‌به‌جایی با مشکلات بسیاری رو به رو شوند. بنابراین با وجود اینکه بسیاری از مردم خواستار خرید واحدهای مسکونی هستند. اما واحد آپارتمان‌های بسیاری وجود دارند که پاسخ‌گوی این میزان از متقاضیان مسکن نیستند. در نتیجه مسئولان برای رفع این مشکل یعنی عدم تناسب بین مستاجران و خانه‌‌های خالی، علاوه بر افزایش تولید باید بین عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد کنند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « اخذ کد رهگیری رایگان از دفاتر املاک» را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. […] پیرامون سرانجام متقاضیان طرح ملی مسکن هستید، مطلب« خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] پیرامون سرانجام متقاضیان طرح ملی مسکن هستید، مطلب« خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] پیرامون سرانجام متقاضیان طرح ملی مسکن هستید، مطلب« خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  4. […] به دانستن مطالب پیرامون بازار اجاره مسکن هستید، مطلب« خرید مسکن 30 متری چند سال زمان می‌برد؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…