نظارت بر حق کمیسیون در دفاتر املاک

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصویب بسته پیشنهادی اجاره‌بها موجب تعیین حق کمیسیون مشاوران در دفاتر معاملات املاک شده است.
حق کمیسیون

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، مدیر کل دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سامانه املاک و اسکان از پیوند این سامانه به سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون سامانه املاک و اسکان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

این مقام مسئول پیرامون اتصال سامانه‌های املاک و مستغلات به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور بر تعیین حق‌ العمل این سامانه جهت انجام معاملاتی همچون خرید و فروش یا رهن و اجاره مسکن تاکید کرد.

حق کمیسیون

مهم‌ترین بخش بسته پیشنهادی اجاره چیست؟

پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر جزئیات مصوبه دولت جهت حمایت مستاجران، بخشی از بسته پیشنهادی اجاره‌بهای مصوب این هیات را مربوط به « تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک» دانست.

این مقام مسئول با اشاره به این بسته، تعیین کمیسیون مشاوران املاک معادل بر اساس ارزش معاملاتی را مهم توصیف کرد. وی همچنین با بیان اعلام مالیات‌های مستقیم بر طبق ماده 64 قانون را بخش مهمی از کمیسیون تقویم املاک معرفی نمود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:« سامانه‌های املاک و مستغلات مشاوران املاک به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل شده است. همچنین براساس حق کمیسیونی که این سامانه تعیین می‌کند، به طرفین معامله اعم از خرید و فروش و اجاره مسکن حق کمیسیون اعلام خواهد شد.»

مطلب پیشنهادی:  در چهار سال اخیر قیمت مسکن حدودا ۹ برابر شد

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون بسته پیشنهادی در خصوص اجاره‌بها هستید، مطلب« کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ بخوانید.

حق کمیسیون

نصب کارتخوان جهت نظارت بر حق کمیسیون

اصلانی در خصوص وضعیت حق کمیسیون مشاوران املاک از محاسبه حق العمل مشاوران در دفاتر معاملات ملکی ابراز امیدواری کرد.

وی اضافه کرد: «هرگونه خدمات مشاوران املاک منوط به این است که معاملات در سامانه‌های املاک، مستغلات و املاک، اسکان کشور ثبت و کد رهگیری اخذ شود. در غیر این صورت به‌عنوان خانه خالی شناسایی و مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهد شد.»

در پایان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر مهم‌ترین بندهای نظارتی این بسته از رتبه‌بندی هر ساله مشاوران دفاتر ملکی از سوی اتاق اصناف خبر داد. لازم به ذکر است که یکی از این شاخص‌ها مربوط به رضایت دو طرف معامله از ارائه خدمات مشاوران املاک می‌شود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « اخذ حق‌ کمیسیون طبق نرخ‌نامه مصوب » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] قانون حق کمیسیون مشترک در دفاتر املاک هستید، مطلب« نظارت بر حق کمیسیون در دفاتر املاک» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…