در چهار سال اخیر قیمت مسکن حدودا ۹ برابر شد

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می گوید در چهار سال اخیر قیمت مسکن حدودا ۹ برابر شده است.
ساخت سالیانه

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از تجارت نیوز، دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با تائید این خبر می‌گوید: مردم برای خرید خانه در تهران پولی ندارند. از این‌رو ساخت و ساز انبوه‌سازان هم متوقف شده است.

رامین گوران ارویمی تاکید می کند که خانه اولی‌ها نمی‌توانند خانه بخرند و می افزاید: بازار مسکن قفل و غیر فعال است. با وجود وضعیت بد معیشت و رکود در واحدهای صنفی مردم چطور می‌توانند برای خرید خانه اقدام کنند؟

او معتقد است که تا زمانی که وضعیت کسب و کار مردم راکد است کسی برای خرید خانه اقدامی نمی‌کند.

خانه اولی ها

گوران ارویمی با بیان اینکه به ندرت برخی برای سرمایه‌گذاری خانه می‌خرند اما متقاضی واقعی در بازار نیستند، عنوان کرد:  برخی خانواده‌ها هستند که تقاضای خرید خانه‌های ۱۰۰ متری دارند اما به لحاظ مالی توان خرید آن را ندارند. در نتیجه خرید خود را به تعویق می‌اندازند این در حالی است که با رشد ماهانه قیمت مسکن، دیگر حتی پول‌شان به خرید خانه ۸۰ متری هم نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  یک توصیه به مشاوران املاک: با صاحبخانه‌ها چانه‌زنی کنید

دبیر انبوه سازان اعلام کرد که نگرانی درباره تولید مسکن نداریم و افزود: بحث ما بر سر عدم تقاضاست؛ این در حالی است که در چهار سال اخیر قیمت مسکن حدودا ۹ برابر شده است، در شرایط فعلی یک کارمند و کارگر چطور می‌تواند خانه بخرد؟

او بیان کرد: انبوه‌سازان شهر تهران با دولت برای ساخت ۲۰ هزار واحد به تفاهم رسیده‌اند. سه هزار و ۱۰۴ واحد مسکونی ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «اعطای تسهیلات مسکن عامل رونق بخش‌های مختلف اقتصاد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …