کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه وشهرسازی با توجه به افزایش قیمت واحدهای مسکونی استیجاری، تنها راه کنترل نرخ بازار اجاره را منوط به تنظیم وتصویب بسته جدید دانست.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر راه و شهرسازی پیرامون نوسانات نرخ بازار مسکن از تنظیم بسته جدید اجاره خبر داد. وی همچنین اظهار کرد که این بسته برای تصویب به هیات وزیران ارائه می‌گردد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت بازار اجاره تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

تنظیم بسته جدید اجاره در شرایطی که پارلمان به منظور کنترل بازار اجاره مسکن بر دو موضوع مختلف یعنی اجاره‌داری پیشرفته و احداث واحدهای مسکونی اجاره ای متمرکز است، فرایندی مشکل و زمانبر محسوب می‌شود.لازم است بدانید که پیرامون مسئله کنترل نرخ اجاره واحدهای مسکونی هر دو بخش خصوصی و دولتی سهم عمده‌ای در عملیاتی کردن این مصوبه دارند.

بازار مسکن

تاثیر حکم استفتائی بر بازار مسکن

رستم قاسمی ضمن یادآوری مصوبه مربوط به سران سه قوه مجریه، مقننه، قضائیه مرتبط با میزان مجاز افزایش اجاره‌بها تعیین شده برای تهران تا سقف 25 درصد و سایر شهرها 20 درصد، بر حکم استفتائی مقام معظم رهبری تاکید کرد. وی همچنین حکم فقهی مقام معظم رهبری را در برابر سوالات ارائه شده، بسیار مفید و ضروری معرفی کرد.

وزیر راه و شهرسازی پیرامون مصوبه کنترل اجاره‌بها از عدم نقل مکان 80 درصد اجاره‌نشینان اطلاع داد. این مقام آگاه بر اساس داده‌های وزارت‌راه وشهر‌سازی بر نقل مکان تنها 15 تا 20 درصد از جمعیت اجاره‌نشینان اشاره کرد.

بازار مسکن

نظارت وزارت راه و شهرسازی بر بازار مسکن

قاسمی در ادامه به سامانه کد رهگیری موجران اشاره کرد و گفت: “تمامی واحدهای املاک کشور پیش از این باید کد رهگیری‌شان در سامانه ی وزارت صمت به ثبت می‌رسید، قرار بود این سامانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود. همچنین ما با قرارگیری این سامانه در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به اطلاعات مهمی دست پیدا خواهیم کرد. این اطلاعات برای برنامه‌ریزی به منظور نظارت و کنترل‌های لازم بر بازار اجاره مسکن در سال‌های آتی کمک خواهد کرد.”

مطلب پیشنهادی:  رغبت برای ساخت‌وساز کاهش یافت

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: “مسئول کنترل شبکه اجاره مسکن توسط این سامانه در استان‌ها؛ ادارات کل راه و شهرسازی استان هستند. همینطور باید با ایجاد مرکز یا ستادی ویژه این موضوع را پیگیری کنند. بنابراین در سال‌های آینده با ایجاد نرم‌افزارها و سامانه‌های بیشتر کنترل‌ها بر بازار اجاره دقیق‌تر خواهد شد.”

در پایان این مقام مسئول در خصوص حقیقی بودن قرارداد اجاره بین طرفین معامله از اجرای مصوبه کنترل بازار اجاره واحد‌های مسکونی در شرایط اقتصادی فعلی کشور اطلاع داد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «خانه‌دار شدن حقوق‌‌بگیران چند سال طول می‌کشد؟  » را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  4. […] پیرامون بسته پیشنهادی در خصوص اجاره‌بها هستید، مطلب« کنترل بازار مسکن با تنظیم بسته جدید » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …