محاسبه کمیسیون مبنی بر درصدی از فروش

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون اول رئیس‌جمهور پیرامون تعیین کمیسیون از تغییر قیمت سالیانه حق العمل مشاوران بنگاه‌های معاملاتی خبر داد.
کمیسیون

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، محاسبه کمیسیون دفاتر املاک بر اساس درصدی از نرخ معاملاتی که موجب منفعت دفاتر ملکی از افزایش قیمت مسکن می‌گردد، منتفی شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون کمیسیون بنگاه‌های معاملاتی تا پایان این خبر با دلتا مگ همرا باشید.

فرمول حق العمل مشاوران املاک توسط معاون اول رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گرفت. بنابراین به همین دلیل محاسبه کمیسیون دفاتر املاک بر اساس درصدی از نرخ خرید و فروش که موجب منفعت بردن بنگاه‌های ملکی از افزایش قیمت مسکن می‌شود، لغو گردید.

کمیسیون

تغییر سالیانه قیمت کمیسیون

بر اساس دستور اخیر معاون اول رئیس‌جمهور، قیمت حق العمل مشاوران ملک هر سال در معرض تغییر خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه هیئت وزیران پیرامون تغییر حق العمل مشاوران دفاتر ملکی به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت و معدن، وزارت نیرو، دادگستری، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت اقتصادی رئیس و اتاق اصناف ایران دستور داده شد.

بر مبنای این مصوبه نحوه تعیین حق العمل مشاوران املاک از محاسبه درصدی طرفین خرید و فروش به رقم ارزش منطقه‌ای معاملات که کمیسیون تقویم املاک سالیانه مشخص می‌کند، تعویض گردید.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون کمیسیون بنگاه‌های معاملاتی هستید، مطلب« حق کمیسیون واحد مانع از درآمدزایی کاذب» را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  بازار اجاره مسکن همچنان ملتهب است

کمیسیون

رضایت طرفین معامله از خدمات مشاوران املاک

چندی پیش، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یکی از مهم‌ترین بندهای نظارت این مصوبه اشاره کرد و گفت:« در این بسته قرار شد اتاق اصناف هر ساله مشاوران املاک را بر اساس شاخص‌هایی رتبه‌بندی کند. بنابراین یکی از این شاخص‌ها رضایت طرفین معاملات از خدمات مشاوران املاک است.»

اصلانی ادامه داد:« در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن قرار شد قاعده‌ای گذاشته شود. در نتیجه هر ساله با اعلام وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی مبلغی به‌عنوان ودیعه مسکن به مستأجرانی که این وزارتخانه معرفی می‌کند، پرداخت شود.»

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد تهران در این کمیسیون به 100 بلوک تقسیم می‌گردد. میانگین نرخ املاک هر ساختمان مبتنی بر شاخص‌های گوناگون برای بازه زمانی یک سال محاسبه می‌گردد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی در حوزه ملک، مطلب « مشارکت شهرداری و دولت جهت احداث مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…