چشم‌اندازی بر توسعه محله پردیس

1
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پیش‌بینی می‌شود که شهر جدید پردیس به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی بسیار در چند سال آتی هم‌تراز لواسانات و استان البرز قرار بگیرد.
محله پردیس

خرید آپارتمان در پردیس

به گزارش دلتا مگ، با گذشت دو ماه از فصل جا‌به‌جایی مستاجران نوسانات قیمت اجاره در بازار مسکن نگرانی هر مستاجری را در خصوص تامین پول رهن یا اجاره برای سال آینده بیش از پیش می‌کند. احداث شهر جدید مسکن و دیگر پروژه‌های ساخت واحدهای آپارتمانی مانند طرح نهضت ملی مسکن راه را برای حل مشکل افزایش اجاره‌بها در سال‌های آتی هموار می‌کند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون محله پردیس تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

محله پردیس 20 کیلومتر از منطقه شرقی تهران فاصله دارد. جالب است بدانید وسعت آن تقریبا برابر با 4200 هکتار تخمین زده شده است. همین نزدیکی به تهران و احتمال احداث مترو به پردیس موجب علاقمندی بسیاری از متقاضیان به خرید آپارتمان در پردیس شده است. موقعیت جغرافیایی پردیس در محور تهران – آبعلی و همچنین مجاورت با رشته‌کوه البرز منجر به برخورداری از آب ‌و هوایی تمیز و کوهستانی شده، همین ویژگی هم نظر بسیاری از افراد ساکن در تهران را به خود جلب کرده است.

گفتنی است که قبل از سال 1357 قرار بود در محل کنونی پردیس شهرکی احداث شود. اما بعد از انقلاب سال 1357 این کار متوقف شد.  مدتی بعد وزارت مسکن و شهرسازی اقدام به ساخت شهر جدید پردیس کرد. لازم به ذکر است که احداث شهر جدید پردیس قدمت زیادی ندارد. در واقع کلنگ‌زنی افتتاحیه محله پردیس در سال 1375 انجام شده است. برخی نیز سال مکان‌یابی شهر جدید پردیس را 1365 بیان کردند. بر طبق مصوبه ای که در دهه شصت به تصویب مجلس رسید تا سال 1395 باید جمیعتی بالغ بر سه میلیون نفر از تهران به سمت شهر جدید پردیس کوچ می‌کردند.

محله پردیس

قیمت خرید آپارتمان در پردیس

شهر جدید پردیس در شرق تهران قرار گرفته است. به همین دلیل فاصله 20 دقیقه‌ای تا منطقه تهران‌پارس دارد. پردیس از شمال به رشته کوه البرز، از جنوب به روستای کرشت، ازغرب به منطقه جاجرود و از شرق به بومهن ختم می‌شود. متوسط قیمت آپارتمان در پردیس نسبت به میانگین نرخ آپارتمان در سایر محلات شهر تهران متوسط است. لازم است بدانید  محله پردیس شامل 11 فاز می‌شود که 6 فاز آن مسکونی و 3 فاز دیگر آن تحقیقاتی، صنعتی و توریستی به شمار می‌روند. مساحت محله پردیس 280 کیلومتر مربع تخمین زده شده است. همچنین محله پردیس در ارتفاع 1700 کیلومتری تا 2100 کیلومتری از سطح دریا قرار گرفته است.

حقایق موجود درباره مهاجرت از تهران به شهرهای اطراف و به خصوص شهر جدید پردیس بیانگر جمعیت رو به افزایش تهران است. همچنان با اعمال محدودیت‌ها برای ساخت‌و‌ساز‌ها در مرکز تهران، جمع کثیری مردم از خرید آپارتمان در پردیس و زندگی در این شهر جدید استقبال فراوانی به عمل آوردند. احداث شهرداری پردیس همواره یکی از دلایل افزایش خرید آپارتمان در پردیس به شمار می‌رود. جالب است بدانید که احداث شهرداری در کنار مزایای آن معایبی هم به همراه داشته است. یکی از این معایب افزایش نرخ واحدهای مسکونی و زمین‌های کشاورزی در پردیس بوده است.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، شهر جدید پردیس از 11 فاز تسکیل شده است. همچنین 6 فاز آن به طور کامل مسکونی هستند. متقاضیان خرید آپارتمان در پردیس می‌توانند انواع خانه‌های آپارتمانی، ویلایی و مسکن مهر را با نرخ‌های گوناگون و امکانات شهری فراوان مشاهده کنند. بسیاری از متقاضیان شهر جدید پردیس می‌خواهند بدانند که بهترین منطقه پردیس و یا بهترین فاز محله پردیس کدام فازها هستند. برای دوستداران خرید آپارتمان در پردیس خبری ویژه داریم. شمامی توانید فاز و منطقه مورد علاقه خود را در بین سه فاز 1،2و 3 پردیس جست‌وجو کنید. زیرا این فازها قدیمی‌ترین مناطق پردیس هستند. همچنین از امکانات رفاهی و آموزشی درمانی بهتری نسبت به سایر فازها برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی:  فروش زمین کشاورزی ارزان با آب

محله پردیس

راه‌های دسترسی به محله پردیس

شهر جدید پردیس با دسترسی به خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی از بهترین موقعیت جغرافیایی برخوردار می‌باشد. وجود آزادراه تهران- پردیس امکان حمل و نقل آسان و سریع ساکنینن این شهر را فراهم کرده است. یکی از دلایلی که موجب امنیت‌خاطر مردم ساکن در پردیس شده، احداث خطوط ریلی درون‌شهری می‌باشد. هر شهروندی به خوبی می‌داند که ساخت و راه‌اندازی مترو تا چه اندازه می‌تواند به رشد شهری کمک کند. همچنین بسیاری از سرمایه‌گذاران با پی بردن به اهمیت احداث مترو در رشد و توسعه شهری پردیس اقدام به خرید واحدهای تجاری و اداری در پردیس کرده‌اند.

باتوجه به فاصله 17 کیلومتری پردیس تا تهران‌پارس در شرق تهران، کارمندان و دانشجویان به راحتی می‌توانند به دانشگاه یا محل کار خود رفت‌‌و‌آمد کنند.

احداث مترو در پردیس مزایای بسیاری دارد. یکی از این مزایا جلوگیری از افزایش آلودگی هوا، روان شدن ترافیک‌شهری، سرعت بالای حمل‌ونقل مردم از پردیس به تهران و حتی کاهش تصادفات جاده‌ای را نیز شامل می‌شود.

برای خرید آپارتمان در پردیس حتما باید اطلاعاتی در زمینه موقعیت جغرافیایی محله پردیس داشته باشید. شهر جدید پردیس از شرق هم به شهرستان دماوند، از جنوب به پاکدشت و از شمال به شهرستان شمیرانات پیوند خورده است.

محله پردیس

امکانات محله پردیس

شهر جدید پردیس با بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی به خصوص قرار‌گیری در مجاورت کوهستان و رودخانه جاجرود و سد لتیان امکان استفاده از ورزش‌های کوهستانی مانند اسکی و شنا کردن در رودخانه خروشان جاجرود را مهیا کرده است. پردیس مناسب افرادی است که آخر هفته عادت به ورزش کوهنوری و اسکی دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مناطق دیدن کنید: منطقۀ آبشار کمرد، منطقۀ جوزک، منطقۀ واصفجان، منطقۀ پیست آبعلی، دریاچۀ سدلار و منطقۀ لار، دریاچۀ تار و بسیاری از مکان‌های دیدنی و تاریخی در شهرستان دماوند.

اگر شما صاحب فرزند هستید و قصد خرید آپارتمان در پردیس را دارید، اصلا نگران نباشید چون پردیس از بهترین امکانات تفریحی و آموزشی برخوردار است. این امکانات شامل پارک‌های نور الشهدا، باغ گل، پارک سلامت، بوستان گلها، بوستان ارغوان، پارک ولایت،بوستان الغدیر، پارک مشاهیر، بوستان خلیج فارس، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام‌نور، کانون پرورشی فکری کودکان‌و‌نوجوانان، مدارس ابتدایی و مدارس متوسطه اول و دوم می‌باشد.

برای کسانی که دوست دارند زمان خود را در مراکز خرید سپری کنند. همچنین یکی از اولویت‌های آنها برای خرید آپارتمان در پردیس نزدیکی به فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌ها است، پیشنهاد می‌کنیم از مراکز خریدی  همچون مراکز تجاری: پاساژ الماس، پاساژ نیما، مجتمع تجاری ایران زمین، مجتمع تجاری گلستان، مجتمع تجاری بهارستان، پاساژ گلها، مجتمع ولیعصر، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید یاقوت و پاساژ امید بازدید کنید.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] پیرامون وضعیت خرید آپارتمان در پردیس هستید، مطلب« چشم‌اندازی بر توسعه محله پردیس» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…