آینده بسیار روشنی برای شهر بهارستان اصفهان، رقم خواهد خورد

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برنامه چهار ساله مسکن شهری کشور مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد است که ۲۰۵ هزار واحد آن متعلق به استان اصفهان است و تا به امروز ۱۹۱ هزار ثبت‌نام انجام شده است. این برنامه مهم گامی اساسی در راه تحقق اهداف نظام مسکن به شمار می‌رود.
شهر بهارستان اصفهان

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اصفهان گفت: در شهر بهارستان اصفهان در سال جاری و سه سال آینده طبق برنامه‌ریزی انجام شده سالی سه هزار واحد احداث خواهد شد و در نهایت ۱۲ هزار واحد در قالب طرح جهش تولید نهضت مسکن احداث می‌شود که سه هزار واحد از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: از ۱۳ هزار نفری که در چهار مرحله طرح اقدام ملی ثبت‌نام کردند حدود سه هزار نفر ثبت‌نام نهایی را انجام دادند و وجه اولیه را واریز کردند که ساخت مسکن برای این سه هزار نفر آغاز شده است. در ادامه اخبار پیرامون اصفهان با دلتا مگ همراه باشید.

 

وی همچنین افزود: در مرحله پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی ۲۶ هزار نفر در اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال جاری مجدداً در شهر بهارستان ثبت‌نام کردند که بعد از ثبت‌نام اطلاعات آنها بررسی شد.

احمدی ادامه داد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای این طرح در نظر گرفته شده است که برای متقاضی به قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که اگر بین یک سال و نیم تا دو سال ساخت این واحدها طول بکشد به جز تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی متقاضی باید مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیز پرداخت کند.

وی گفت: زمین این پروژه‌ها را دولت به صورت رایگان تأمین می‌کند، اما هزینه ساخت با تسهیلات بانکی و آورده متقاضی تأمین می‌شود، اتفاق بسیار خوبی که در دو ماه گذشته رخ داده است افزایش تسهیلات بانکی از ۱۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان در ادامه افزود: اگر روند ساخت مسکن سریع باشد مراحل ساخت با گرانی‌ها تداخل پیدا نمی‌کند، به این دلیل که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه ساخت پروژه برعهده متقاضی است و توان پرداخت متقاضیان با هم برابر نیست.

مطلب پیشنهادی:  آپارتمان‌های متری زیر ۱۰ میلیون در تهران کجاست؟

مقاله مرتبط :

«میدان نقش جهان، نگینی بر انگشتری اصفهان »

در شهر بهارستان اصفهان، محله‌سازی انجام شده است

در شهر بهارستان اصفهان، محله‌سازی انجام شده است

محمدرضا احمدی اظهار کرد: در بهارستان محله سازی انجام شده و همزمان با ساخت واحدهای مسکونی ۱۰ واحد آموزشی، دو باب مسجد، حدود ۱۰ هزار هکتار فضای سبز، کلانتری، فضاهای ورزشی رو باز احداث شده است. یک درمانگاه در حال احداث است و یک بیمارستان هم در جنب اراضی مسکن مهر در حال طراحی است. تمامی این اقدامات و محله‌سازی‌ها، باعث رونق و پیشرفت روزافزون خواهد بود.

وی گفت: بسیاری از شهرها با الحاق به محدوده، طرح‌های تولید مسکن را جلو می‌برند اما بهارستان بر اساس طرح جامع مصوب شده ساخته می‌شود، طبق طرح جامع مصوب جمعیت بهارستان در مرحله اول به ۲۶۰ هزار نفر و در مرحله دوم به ۳۲۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

اصفهان

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اصفهان در خصوص نگرانی فرونشست در شهرهای جدید، گفت: فرونشست مربوط به برداشت بی‌رویه آب و اقداماتی که در سفره‌های آب زیرزمینی انجام می‌شود است؛ در بهارستان این اتفاق رخ نمی‌دهد در این شهر چهار قنات زنده وجود دارد که برداشت از قنات‌ها به صورت طبیعی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری سنگینی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرداری در شهرهای جدید به خصوص در بهارستان برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام داده است، همه اینها مبین این است که آینده بسیار روشنی برای شهر بهارستان رقم خواهد خورد.

پیشنهاد مطالعه:

«عامل گرانی مسکن در ایران چیست؟»

یک نظر

  1. رضا

    5 فروردین 1402 در 12:56 ب.ظ

    ساخت مسکن خوب است ولی به موازات ان و حتی جلوتر از ان باید زیرساختهای حمل و نقل و بهداشتی و فرهنگی و اجتماعی نیز صورت گیرد.راه اندازی مترو و اصلاح جاده اصفهان به بهارستان و ساخت بیمارستان و مراکز فرهنگی بسیار واجب است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …