ساخت مسکن برای نخبگان در پردیس

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت عمران پردیس از امضای قرارداد با معاونت علم و فناوری ریاست‌ جمهوری برای ساخت مسکن نخبگان و فعالان حوزه دانش و فناوری در این شهر خبر داد.
خریداران مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهدی هدایت با اشاره به امضای قرارداد بین شرکت عمران شهر پردیس و معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری اظهار کرد:‌ بر اساس قرارداد مذکور شهرک فردوس با وسعت 800 هکتار در پردیس با محوریت شهر دانش‌بنیان و هوشمند برای ساخت مسکن نخبگان و فعالان دانش و فناوری کشور احداث می‌شود.

وی افزود: این شهر، اولین شهر هوشمند دانش‌بنیان ایران است که با معماری سبز ایجاد خواهد شد.

ساخت مسکن

وی تصریح کرد: همچنین با امضای این قرارداد در راستای ساخت مسکن برای نخبگان و واگذاری 280 هکتار زمین، ظرفیت پارک علم و فناوری شهر پردیس سه برابر خواهد شد.

در این حاشیه این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: با این برنامه‌ها در ۴ سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه از ۱۰۰ دانشگاه خارجی به کشور بازگشته‌ و عمده آنها هم در پارک‌های فناوری مشغول شده‌اند.

گفتنی است؛ در روز پنجم تیرماه مراسم مبادله سه قرارداد و یادداشت تفاهم با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مطلب پیشنهادی:  بیش از ۸ میلیون خانوار، فاقد مسکن هستند

تفاهم نامه واگذاری ۴۰۰ هکتار اراضی الحاقی به پارک علم و فناوری پردیس، مشارکت در احداث شهرک دانش بنیان (شهرک فردوس پردیس) و احداث پارک علم و فناوری در شهر جدید پرند، قراردادها و یادداشت‌های تفاهمی بودند که در این مراسم منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …