امکان تولید انبوه مسکن وجود دارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اسبق مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی درباره امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، امکان «تولید صنعتی مسکن» وجود دارد.
تولید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، سید محمود فاطمی عقدا در خصوص ساخت مسکن در کشور گفت: برای این امر مهم، باید منابع بازار تقاضا را به سمت تولید سوق داد و در اختیار سازندگان قرار دهیم، در این صورت می‌توانیم منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، امکان «تولید انبوه مسکن» خواهد بود و این موضوع دور از دسترس نیست.

وی تصریح کرد: بدون تردید بر سر راه این طرح بزرگ، مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید واقع‌بینانه با آن برخورد شود.

رئیس اسبق مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی درباره چالش‌های پیش روی اجرای طرح یک میلیون مسکن در سال، عنوان کرد: مسئله زمین یکی از موارد مهم در این طرح است. خانواده‌ها به دلیل گرانی اجاره به سمت حاشیه‌های شهر در حال مهاجرت هستند.

تولید مسکن

او درباره مطلب فوق توضیح داد: داخل کلانشهرها زمین به اندازه کافی نداریم و نمی‌توان در شهرها زمین تولید کرد. همچنین گرفتن زمین‌های دولتی به دلایل متعددی، هم سخت است و هم از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست.

مطلب پیشنهادی:  مراحل گرفتن سند برای ملک اوقافی به چه صورت است؟

چالش‌های ساخت مسکن

این کارشناس بازار مسکن در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» محدودیت منابع و نحوه مدیریت آن را یکی از چالش‌های ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال دانست و اظهار کرد: دولت باید این کار بزرگ را به اهل آن یعنی (انبوه‌سازان) بسپارد؛ آن‌‌ها کسانی هستند که هم توان لازم و هم منابع لازم را در اختیار دارند. البته ممکن است دولت تصمیم گرفته باشد اعمال مدیریت صفر تا صد کار را انجام دهد.

مطالعه بیشتر: اگر به دنبال اخبار بیشتری در این باره هستید ما مطالعه مطلب «نقش بورس در تقویت ساخت‌ مسکن» را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …