بهره‌برداری از نوسازی 15 هزار واحد مسکونی در هفته دولت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: برنامه ریزی شده تا ۱۵ هزار واحد در دست نوسازی در بافت فرسوده در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
نوسازی در بافت فرسوده

به گزارش دلتا مگ به نقل وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، اعلام کرد: نوسازی و ساخت ۵۲ هزار واحد بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۱ پروژه در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده تحت حمایت شرکت قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد که برای بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد دیگر در هفته دولت برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مدیران کل راه و شهرسازی درخواست کرد تا علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بازدید و سرکشی از واحدهای در دست ساخت بافت‌های فرسوده و روند نوسازی را نیز در برنامه خود قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی‌ها در بخش اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی حاکی است که بیش از ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارند که در حال تدقیق است.

مطلب پیشنهادی:  کلیات وام اجاره مسکن تصویب شد

نوسازی در بافت فرسوده

وی با تاکید بر اینکه مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و متقاضی نوسازی حقشان است که حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض پروانه و تراکم ساخت مطابق ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بهره‌مند شوند که باید شهرداری‌ها نسبت به آن پایبند باشند.

آئینی خاطرنشان  کرد: در خصوص مطالبات شهرداری‌ها نیز دولت خود را مکلف به بازپرداخت آن می‌داند.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید کرد حمایت های قانونی مندرج در قانون جهش تولید مسکن مانع از سایر حمایت های قانونی نوسازی بافت‌های فرسوده نیست.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت مسکن از متری 4 میلیون در سال 95؛ به 31 میلیون تومان رسید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…