زنگ خطر پدیده پانسیون‌ نشینی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چندی پیش رئیس اتحادیه هتلداران تهران خبر از کوچ مستأجران از خانه‌ها به پانسیون‌ ها به‌ دنبال گران شدن قیمت اجاره‌بها داده بود که در ادامه به تحلیل این موضوع خواهیم پرداخت.
پانسیون

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در حالی شاهد افزایش پدیده پانسیون‌ نشینی هستیم که حتی اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در زمینه رواج پانسیون‌ نشینی در کلانشهرها در یکی دو سال اخیر هشدار می‌دهد.

پانسیون‌ نشینی و به عبارت بهتر زندگی آکواریومی یکی از پدیده‌های زندگی شهری است که در پی کمبود و گرانی مسکن و بالا بودن بهای اجاره‌نشینی شکل می‌گیرد.

از آنجایی که پانسیون در قیاس با سایر مراکز اقامتی ارزان‌تر است و به همین خاطر هر وقت امواج کشنده رکود و تورم از راه می‌رسند، بسیاری از دانشجویان و کسانی که برای کار از شهرستان‌ها به کلانشهرها مهاجرت می‌کنند یا افراد مجردی که دیگر نمی‌خواهند در خانه پدری و مادری زندگی کنند اما درآمد مالی چندانی هم ندارند یک تخت کرایه کرده و با حداقل امکانات رفاهی در کنار چند نفر دیگر که حداقل به لحاظ سطح درآمد ویژگی مشترکی با هم دارند، زندگی می‌کنند.

پانسیون

با وجود این، پرسش این است که رواج پانسیون‌ نشینی در حالی که بسیاری از این مراکز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دارند چه آثار و پیامدهایی دارد؟

مطلب پیشنهادی:  مطالبه اجرت المثل ایام تصرف ملک

مجید ابهری، آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری به قدس می‌گوید: در پانسیون‌ها چند نفر با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های تربیتی مختلف در یک اتاق زندگی می‌کنند و به همین خاطر اغلب با هم دچار مشکل می‌شوند. یعنی تضادهای رفتاری در این گونه اماکن بیشتر از تعامل رفتاری است. ضمن این، هرچه به تعداد این‌گونه مراکز اقامتی افزوده شود بیشتر از تشکیل خانواده‌ فاصله می‌گیریم.

وی در انتها گسترش زندگی پانسیونی در کلانشهرهای کشور را آسیب‌زا می‌داند و می‌گوید: اینگونه زندگی‌ها نشان دهنده فاصله گرفتن افراد از خانواده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «رکورد‌های عجیب قیمت مسکن» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…