11 میلیون نفر در معرض «خطر» زندگی می‌کنند

2
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی هشدار داد که بیش از 11 میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند که به شدت در معرض خطر هستند.
بدمسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، محمد آیینی از برنامه‌ریزی برای نوسازی ١۵٠ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت که در حال حاضر بیش از ۱۶۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد بیش از 21 میلیون نفر در این سکونت‌گاه‌های فرسوده زندگی می‌کنند که اغلب جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: حدود 5 میلیون و 700 هزار مسکن در بافت فرسوده وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار خانه، هیچ سازه‌ای ندارند.

او در ادامه مطلب فوق هشدار داد: حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در این خانه‌های بسیار خطرناک فرسوده، زندگی می‌کنند که به شدت در معرض خطر هستند.

بافت فرسوده

آیینی اظهار داشت: ما باید جان این افراد را نجات دهیم. بنابراین ما می‌خواهیم آنها را دعوت کنیم که از تسهیلات شهرداری و دولت استفاده کنند تا خانه‌های خود را بازسازی کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران می‌گوید: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به نوسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های مردم دارد. وی از تامین 6 هزار میلیارد تومان منابع برای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده خبر داد. او افزود: به مالکانی که اقدام به نوسازی می‌کنند، وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مشاور املاک چه ویژگی هایی دارد؟

آیینی اظهار امیدواری کرد که صدور پروانه نوسازی به یک ماه کاهش پیدا کند. طبق گفته وی: سال‌های گذشته ۱۲ تا ۱۵ هزار واحد مسکونی به صورت سالانه در بافت فرسوده با حمایت‌های دولت بازسازی شده است. اما در این دولت برای بازسازی ۱۵۰ هزار واحد در سال برنامه‌ریزی شده است و این یعنی کار ده برابری.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ما معتقدیم که نوسازی بافت فرسوده ظرفیت ۴۰۰ هزار واحد در سال را هم دارد. از همین رو، باید شرایط فراهم شود و کسانی که متقاضی نهضت ملی مسکن هستند با تمهیداتی به سمت نوسازی بافت فرسوده بروند.

مطالعه بیشتر: مطلب «کارنامه ناموفق نوسازی در یک دهه گذشته» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «11 میلیون نفر در معرض «خطر» زندگی می‌کنند» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:41 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…